Страница 1 от 2

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 22 Дек 2017 10:35
от miso25
Здравейте, имам следното питане. Понеже ми се налага да пипам около дясната колконка на предното стъкло и гледам, че пише, че има еърбег дали ще стане с махане на бушона за еърбега (ако има такъв и има ли въобще смисъл) вместо да разкачам акумулатора и дали има реално някаква опасност след като няма да свалям кората а ще трябва леко да я повдигна.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 22 Дек 2017 11:17
от slowtraveler
Причината да се откача акумулатора, а не бушона е, че можеш по погрешка да докоснеш терминала на еърбега с някой проводник под напрежение, и така да сработиш еърбега, а не заради това, че системата на еърбега може да го 'гръмне' по погрешка (и което би избегнал със свалянето на бушона, въпреки, че по принцип тази система се обезточва при изключване от контакт и принципно няма как да подаде сигнал)..

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 22 Дек 2017 12:07
от miso25
Реално в случая няма да има проводник с напрежение а и само ще подпъхна един кабел и то в горната част на кората където предполагам не се намира еърбега.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 22 Дек 2017 13:11
от slowtraveler
А при подпъхването няма да докосваш никакви кабели в района? И си сигурен, че по никой от тях няма напрежение? Съмнява ме...
Да, вероятността да няма проблем е 99.9%. Готов ли си да изпиташ върху себе си вероятността от останалия 0.1%?
Накратко - опасност има, и точно затова във всички инструкции пише преди да се работи по и около въздушните възглавници, трябва да се изключи токоизточника, и трябва да се изчака да се разредят кондензаторите по техниките в автомобила...
От там нататък - сам си прави сметката дали си заслужава риска...
От друга страна - какво разбираш под подпъхване?
Защото си прекарах захранване на DVR по колонката и около жабката, без да правя каквато и да е интервенция по облицовката, и съответно не съм изключвал нищо по захранването..

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 22 Дек 2017 15:40
от miso25
Точно ще прекарвам захранващия кабел за DVR-a и кабелчето за задната камера, точно това което ти си правил.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 23 Дек 2017 18:22
от peterhr
Ако си разглобявал досега тази кора, то ще знаеш къде има щипки и кабели. Аз досега и на двете ми коли съм прекарвал оттам кабели, като и двата пъти отщипвах кората от горния край. За мен лично - няма никаква опасност да гръмне въздушната възглавница.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 23 Дек 2017 21:26
от miso25
Благодаря за отговорите. Реално не съм я разглобявал тази кора и понеже видях, че има еърбег затова и питах. Иначе днес си поиграх и успях да ги прекарам кабелите. Само около предна дясна кора остана малко да се вижда кабела, но да си призная не ми се рискуваше да я откачам понеже там има закачен и датчик на алармата и се опасявам да не се откачи и той и после докато ги наместя. Ще го преживея виждането на кабелчетата. Иначе около вратите успях да разместя гумените уплатнения и подпъхнах кабела, така стигнах ди задния капак, но него го оставих за след ден, че ще трябва да махам цялата пластмаса на задния капак.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 24 Дек 2017 09:05
от peterhr
Като каза аларма и се сетих нещо важно. В горния или в долния край на страничния панел прекарваш кабела?
Амармата е в горния. Обемния датчик се вади много лесно, той е само мушнат.
Ако си прекарал в горния, аз се сещам за проблем с еърбег-а. Той е тип завеса. Започва някъде от средата на колконката и продължава над двете врати. Обаче Ако ти си сложил кабела в горния край на панела, тогава ти си кръстосал завесата с кабела. И това е проблем, ако (дано никога не се налага), да се отвори завесата.
Според мен или прекарваш кабела в долния край или отщипваш панела и мушваш твоя кабел зад всички останали или поне зад завесата.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 24 Дек 2017 17:29
от miso25
Значи да се моля да не ми се налага да ползвам еърбега worthy.gif worthy.gif . В интерес на истината махнах пластмасата и промуших кабела в горния ъгъл при обемния датчик и после по гуменото уплътнение. Надявам се да не дъм прецакал нещата, иначе камерата за паркиране си работи много добре.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 24 Дек 2017 17:50
от slowtraveler
Едва ли ще имаш проблем - завесата обикновено почва от снадката и там кабел не и пречи....
Пробва ли да набуташ например с кредитна карта кабелчето и в другия участък?
Ще пробвам да намеря едно клипче на монтаж на DVR, което много добре илюстрираше начина на действие - поне при мен стана перфектно и елементарно..

П.С. ето го:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=aJ2SZjFkN8k[/bbvideo]

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 24 Дек 2017 19:17
от miso25
Slow, то горе долу е така при мен. Реално трябваше да откача пластмасата само в горния край, че да мога да прекарам кабела в горния край (този до прозореца) да мине вътре понеже датчика ми пречеше. Иначе после единия кабел върви по вратата надолу а другия за задната камера върви по тавана покрай уплътнението. Аз реших да взема от китайците от този модел DVR, който е изпълнение като огледало за обратно виждане и към него има опция да се вкл. и камера за паркиране тоест 2в1.

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 24 Дек 2017 19:50
от slowtraveler
Така е при повечето автомобили, затова и пуснах видеото...
Не би трябвало да имаш какъвто и да е проблем... При мен дори не откачах пластмасата - при подпъхването се усети как кабела си влезе на свободното място под кората точно на снадката...
И никъде на потраква нито се вижда... Първоначално изкарах кабела под жабката, през тунела чак до подлакътника, защото там имам куплунг, който не минава през контакт (DVR-a ми има възможност и за 'паркинг режим')... Обаче впоследствие се замислих, че тази литиева батерия няма да е много доволна лятото при +80+90С да се зарежда постоянно, и затова впоследствие върнах кабела отново до централната конзола за зареждане през ключ...

При първото мнение не те разбрах добре - помислих че ще работиш по еърбезите..

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 25 Дек 2017 16:36
от miso25
Ще се опитам малко снимки да кача, дано да се виждат. Те са от разглобения заден капак и крайния резултат.
9107F2EE-E8DF-44FF-B94D-D9044472C1F3.jpeg
9107F2EE-E8DF-44FF-B94D-D9044472C1F3.jpeg (1.7 MiB) Преглеждано 2440 пъти
77C5B330-DC74-428B-A5E7-A6548E1D04AA.jpeg
77C5B330-DC74-428B-A5E7-A6548E1D04AA.jpeg (1.79 MiB) Преглеждано 2440 пъти
80E8CDF2-1CE2-4CBC-AF1F-E5B87310DA1E.jpeg
80E8CDF2-1CE2-4CBC-AF1F-E5B87310DA1E.jpeg (1.71 MiB) Преглеждано 2440 пъти
73E6FE04-14FF-4688-BD61-F0FC0B556B73.jpeg
73E6FE04-14FF-4688-BD61-F0FC0B556B73.jpeg (1.45 MiB) Преглеждано 2440 пъти
6BCCD1D6-C08D-42B6-A5B5-8E32F150ADB9.jpeg
6BCCD1D6-C08D-42B6-A5B5-8E32F150ADB9.jpeg (745.86 KiB) Преглеждано 2440 пъти

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 25 Дек 2017 16:49
от miso25
И крайният резултат - нещо не успях в предния пост да я добавя.
AC303385-057C-41A1-B9BB-2E4E7B56E1E7.jpeg
AC303385-057C-41A1-B9BB-2E4E7B56E1E7.jpeg (888.49 KiB) Преглеждано 2440 пъти

Махане на бушона на еърбега

Публикувано на: 25 Дек 2017 17:54
от slowtraveler
На твое място бих боядисал мястото на дупката - чистият незащитен метал е идеалното място за започване на корозия... :thumbsup: