D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 20 май 2017 00:53

Първият задължителен опит е пускане на регенерация и изчакване да приключи процедурата...
'Повечето майстори' поне направиха ли си труда да пуснат регенерацията? Защото това е проста процедура, отнемаща двадесеттина минути и струваша литър-два нафта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

steich
Мнения: 249
Регистриран: 25 окт 2008 23:01
Репутация: 2
Местоположение: София
Контакти:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот steich » 20 май 2017 09:58

1AD написа:Източник ... Варианта е препрограмиране със софт, който не търси ДПФ и физическо премахване. Но имай предвид, че това не е оригинален софтуер на Тойота т.е. може да бъде добре, може да бъде и зле ...


Какво означава "това не е оригинален софтуер на Тойота" колега ? Като не си на 100% ясно поне не обърквай хората. При тази процедура на каквато и да е марка и модел автомобил, винаги се сваля наличния софтуер на автомобила и се модифицира/коригира същия ... тук резултата вече зависи не от това дали е "оригинален" или не, а от качествено свършената работа. Качествено свършената работа зависи от много неща и трябва да влезна в подробности които едва ли ще разбереш, а и хора които са навътре в материята могат само да разберат.
http://www.fapremove.com

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1843
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот iovkito » 20 май 2017 10:08

Много е интересно когато някой, който нищо не разбира от коли, да обяснява какво трябва да се направи, като обяснението е чуто от квартален майстор, който също не разбира от тойоти и крайният резултат от всичко ще е неработеща кола и дадени пари.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 21 май 2017 14:38

Модифициран софтуер на тойота вие за оригинален ли го вземате? За мен всяко модифицирано нещо вече не е оригинално. Това исках да кажа. Чак квалификация "нищо не разбира от коли" не очаквах да ми сложите :) Това не е нито първата ми тойота, нито първата ми кола, нито първият ми ник в автофорум.
Ако този софтуер се модифицира/коригира офицално от Тойота - било то в техен сервиз или завод, бих го приел за оригинален. Всеки друг вариант на този софтуер е НЕоригинален

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 21 май 2017 15:28

Не съм се ровил как точно става, но навярно е възможно на някои модели просто да се качва оригиналния софтуер за модификацията без DPF... Например моя модел двигател се предлага в три варианта - без DPF, с ДПФ, и с ДПФ + Адблу... Уверен съм, че навярно с минимална модификация (например подмяна VIN) би трябвало софтуера да може да се подменя между моделите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

steich
Мнения: 249
Регистриран: 25 окт 2008 23:01
Репутация: 2
Местоположение: София
Контакти:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот steich » 21 май 2017 15:35

Не ми беше целта да се заяждам, а да внеса малко яснота. Поне по написаното аз разбирам че едва ли не се слага съвсем произволен друг софтуер ... може и да съм го разбрал погрешно. При някои марки и модели автомобили и в една определена граница години, смъкването на евро стандарта може да се прави и от официалния представител, но не много официално т.е. не им е разрешено ... въпреки това някъде е възможно ( не и при Тойота ).
http://www.fapremove.com

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 21 май 2017 16:21

Това би бил най-добрият вариант. Софтуер за същата кола без ДПФ. Ако съм сигурен, че някой може да го направи с удоволствие ще разкарам ДПФ, но от другото ме е страх.

steich
Мнения: 249
Регистриран: 25 окт 2008 23:01
Репутация: 2
Местоположение: София
Контакти:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот steich » 21 май 2017 20:13

Кадърно коригиран софтуер и такъв "оригинален" без ДПФ ... няма разлика в крайния резултат.
http://www.fapremove.com

Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.

! 5 години гаранция на софтуерните услуги !

troble
Мнения: 9
Регистриран: 12 авг 2015 20:57
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Контакти:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот troble » 22 май 2017 19:21

djKAMIKADZE написа:Източник Мерси за мнението колега 1AD. Когато ходих на диагностика ми качиха нов софтуер, последен и изчистиха грешката. След няма и 500 метра грешките излезнаха пак.

Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.

Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....

Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.

След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно :) къде как и на каква цена?

djKAMIKADZE написа:Източник Мерси за мнението колега 1AD. Когато ходих на диагностика ми качиха нов софтуер, последен и изчистиха грешката. След няма и 500 метра грешките излезнаха пак.

Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.

Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....

Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.

След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно :) къде как и на каква цена?



И аз бях във филма с ДПФ исках да го запазя но за съжаление след доста мнения на хора които се занимават с проблема стигнах до извода че премахването е най евтиното спасение.Дори и почистването му е временно решение.От 3 месеца съм без филтър и засега нямам никакви проблеми.Разбира се беше премахнат и софтуерно.Ако ви интересува пишете на лични за да не излезе че правя реклама на фирмата която го премахна.
Avensis T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2007 Wagon

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 22 май 2017 20:04

troble написа:Източник Дори и почистването му е временно решение

Ами то така погледнато и живота на двигателя е временно решение :)
Факт е, че колкото е по-износен двигателя, толкова повече се съкращава живота на DPF... То и затова 'дизел' е доста мръсна и 'миришеща' дума в БГ (западняците го правят повече за 'реклама') - износен (неотремонтиран) двигател в комбинация с премахнати еко-устройства няма до какъв друг резултат да доведе... И резултатът се вижда по пътищата.... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

1AD
Мнения: 54
Регистриран: 21 апр 2017 21:25
Репутация: 3
Местоположение: България

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот 1AD » 22 май 2017 20:17

Прав си, но това, че аз имам ДПФ филтър харча доста пари за него (подмяна, сервизи и каквото се сетиш още), а 80% от колите нямат и минават по същия начин технически прегледи, плащат същите данъци и т.н. някак ме демотивира. Няма никакъв смисъл да съм с ДПФ, освен лично удовлетворение, че пазя околната среда. Това лично удовлетворение все пак има някаква граница на търпение (пари)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 22 май 2017 20:30

Да, всеки решава за себе си.. В момента, в който не мога да поддържам такъв автомобил просто бих го сменил...
И да, надявам се да затегнат въпроса с техническите прегледи, за да се ограничат такива модификации...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1843
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот iovkito » 22 май 2017 20:33

Днес минавах ГТП с авенсиса и влизаха в канала , за да гледат нещо отдолу. Предполагам са проверявали дали има катализатор , което е добре.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 311
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот spiridoncho » 22 май 2017 21:24

Влизат отдолу и уж проверяват за проблеми по окачването. Официално още няма ограничения до колкото знам, за липсващи катализатори или ДПФ.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 22 май 2017 21:28

Формално винаги е имало - промяна конструкцията на автомобила, и невярно декларирани данни.... Просто някой трябва да се заеме сериозно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта