Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнениеот manoff » 11 мар 2010 21:07

Насочил съм се към селика седма генерация, попрочетох каквото намерих във форума за да се информирам по темата. Днес обаче като ходих да погледна поредната такава кола, собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) и че негов приятел дал близо 5000 лв. за ремонт наскоро. Това което намерих като инфо във форума е, че наистина има такива проблемни мотори при авенсис 1,8 и при корола 1,6.

Някой има ли реална представа, дали наиситна съществува проблем с горене на масло и дефектини сегменти при тойота селика и в кои години се среща проблема ?!
Последна промяна от Akima на 15 мар 2015 22:00, променено общо 4 пъти.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.

Потребителски аватар
Raya
Мнения: 1704
Регистриран: 10 апр 2009 12:17
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Re: Toyota Celica(T23)-1.8 16V VT-i - проблемен мотор ?

Мнениеот Raya » 11 мар 2010 21:50

manoff написа:собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) .....


И в каква връзка продавача на колата е казал това? Хубава реклама си е направил, сигурно е казал, че неговата не влиза в това число rolleyes.gif.......или не иска да я продава и само се пробва колко ще му дадат.

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Re: Toyota Celica(T23)-1.8 16V VT-i - проблемен мотор ?

Мнениеот manoff » 11 мар 2010 21:54

Raya написа:
manoff написа:собственика ми каза, че VT-i моторите на селика имат проблемна партида със сегментите (от 2000 година натам) .....


И в каква връзка продавача на колата е казал това? Хубава реклама си е направил, сигурно е казал, че неговата не влиза в това число rolleyes.gif.......или не иска да я продава и само се пробва колко ще му дадат.


Точно първото ти предположение каза - " принципно моделите от 2000г. натам имат проблема , ама тая не е от тея " (независимо, че е 2000 г.)

Потребителски аватар
Raya
Мнения: 1704
Регистриран: 10 апр 2009 12:17
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот Raya » 11 мар 2010 22:12

имаш ЛС

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Мнениеот manoff » 12 мар 2010 01:15

Ето до какви изводи стигнах, след оказана помощ от страна на Raya:

Между 1999-2003-та моделите (pre-facelift) 90% от тях имат фабричен дефект при 1zz-fe (моторите с 143 к.с.) имат дефектни сегменти на буталата, които се износвеат бързо и започва да гори маслото,после следва основен ремонт. След 2003-та проблема е отстранен, а при големия двигател въобще е нямало такъв проблем.

Може да се окаже че наистина VVT-i моторите имат този проблем - в youtube има сумата клипчета (celica engine noise) на които можете да видите за какво става дума...

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Мнениеот manoff » 12 мар 2010 02:01

Независимо, че не става дума за селика , проблема е подобен...

Инструкция за експлоатация на Тойота Корола 2000-2001 година. Предназначена е за потребителя (ползвателя). Български език.
287 сканирани страници (формат GIF). Пропуснати са страниците със заглавията на новите раздели.
Двигатели: 2E; 4ZZ-FE; 3ZZ-FE; 7A-FE
На стр. 310 най-отдолу е добавено напомнящо съобщение за увеличено количество на двигателното масло вследствие на гаранционна подмяна на бутала, сегменти и щека за нивото на двигателното масло заради дефектна партида vvt-i двигатели с немски сегменти KOLBENSCHMIDT.


МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ - митове и легенди ли са това или ....?!

Потребителски аватар
LEXUS
Мнения: 3225
Регистриран: 01 апр 2005 02:06
Репутация: 15
Местоположение: София

Мнениеот LEXUS » 12 мар 2010 02:27

За проблеми при Селика за първи път чувам. А тези 90% от моторите до 2003-та,че износват бутала и дъра-бъра са пълни глупости. Откъде ги взимаш тия кръчмарски информации.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Мнениеот manoff » 12 мар 2010 02:36

LEXUS написа:За проблеми при Селика за първи път чувам. А тези 90% от моторите до 2003-та,че износват бутала и дъра-бъра са пълни глупости. Откъде ги взимаш тия кръчмарски информации.


Ми както казах в първият ми пост горе, днес собственик на селика ми го заяви, след което седнах да чета ангийски форуми... Искренно се надявам да сигна до истината !

Потребителски аватар
LEXUS
Мнения: 3225
Регистриран: 01 апр 2005 02:06
Репутация: 15
Местоположение: София

Мнениеот LEXUS » 12 мар 2010 02:48

А ти единия собственик на Селика го приемаш за някакъв капацитет ли? biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Потребителски аватар
Raya
Мнения: 1704
Регистриран: 10 апр 2009 12:17
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот Raya » 12 мар 2010 02:49

manoff написа:Ето до какви изводи стигнах, след оказана помощ от страна на Raya:

Между 1999-2003-та моделите (pre-facelift) 90% от тях имат фабричен дефект при 1zz-fe (моторите с 143 к.с.) имат дефектни сегменти на буталата, които се износвеат бързо и започва да гори маслото,после следва основен ремонт. След 2003-та проблема е отстранен, а при големия двигател въобще е нямало такъв проблем.

..


Отказах един кандидат за Селика laugh.gif

Да уточня:
дадох това инфо за всеки случай да го имаш предвид, като никъде не видях потвърждение, статистика или каквото и да било, което да потвърждава твърдението. Затова аз си оставам със различно мнение, породено от личен опит.

diver
Мнения: 3534
Регистриран: 18 авг 2007 10:35
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот diver » 12 мар 2010 09:03

manoff написа:Ето до какви изводи стигнах, след оказана помощ от страна на Raya:

Между 1999-2003-та моделите (pre-facelift) 90% от тях имат фабричен дефект при 1zz-fe (моторите с 143 к.с.) имат дефектни сегменти на буталата, които се износвеат бързо и започва да гори маслото,после следва основен ремонт. След 2003-та проблема е отстранен, а при големия двигател въобще е нямало такъв проблем.

Може да се окаже че наистина VVT-i моторите имат този проблем - в youtube има сумата клипчета (celica engine noise) на които можете да видите за какво става дума...


Проблема със ВВТ-и беше със сегменти на колбеншмид. Доколкото селика правена извън япония май няма, малко вероятно...
Изображение

maggkrabar написа:останах без пукната пара....


Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1077
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 12 мар 2010 10:02

Много ясно, че като остане без масло защото го гори и не е налято навреме, двг ще се разтрака зверски. Тези клипчета в нета дето ги гледаме са точно това-последствия от каране без масло. После и да наливаш и да доливаш все тая.
Познавам един грък от много години в България и кара само стари селики, от преди 90г., като ги докарва до окаяно състояние. Последния път пак го видях с една тропаща и димяща отвсякъде(говоря за зверско лопане, такова, дето нормален човек няма да си помисли дори да я припали, а тоя я караше на война и зад него гъста мъгла), на магистралата много ги мори, пък не поддържа изобщо и така 50 км. с присвяткаща лампа за налягане на маслото, вика като спре ми пращат друг мотор от Гърция и само газ laugh.gif , без да обслужва, без нищо.
Та всеки да си гледа какво купува.
Carina E 4AFE LB, Citroen C5 X7 3.0 HDI
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Мнениеот manoff » 12 мар 2010 14:52

Проблема със ВВТ-и беше със сегменти на колбеншмид. Доколкото селика правена извън япония май няма, малко вероятно...


Сигурен ли си ?

diver
Мнения: 3534
Регистриран: 18 авг 2007 10:35
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот diver » 12 мар 2010 22:08

manoff написа:
Проблема със ВВТ-и беше със сегменти на колбеншмид. Доколкото селика правена извън япония май няма, малко вероятно...


Сигурен ли си ?


за кое?
Изображение



maggkrabar написа:останах без пукната пара....


Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Потребителски аватар
manoff
Мнения: 11
Регистриран: 17 дек 2009 02:29
Репутация: 0

Мнениеот manoff » 18 мар 2010 02:01

Ами сега какво ще кажете ?

Това е официалното писмо :
http://dox.bg/files/dw?a=bae3e2111b

Ето и едно мнение :

People that drive short distances. or cold start a lot. have this problem

A few 3zz-fe and almost all 1zz-fe 2000-2005 toyotas have this problem.

The problem is the lower piston rings. "oil-rings" Normally the piston have aprox 12 small holes in the pistonring gab.

Toyota forgot about them and made 4 small holes. when the oilring needs to scrabe oil off the cylinder. passes the 2 upper rings and u get oil Consumption. starts with a littel but ends out ind wery sticky pistonrings..

Toyota made a new block with 8 bigger holes in the pistons. Starting from 2005

Изображение


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта