Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Публикувай отговор
Kinkov
Мнения: 2
Регистриран на: 07 Ное 2016 12:12
Местоположение: София

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от Kinkov » 28 Ное 2017 14:43

Предварително благодаря за разбирането

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от dokkito » 29 Ное 2017 00:07

Здравейте. Изчетох цялата тема, защото ми бе интересна. Моят двигател е 3zz-fe и е възможно да е бил от проблемните бройки. Карам я вече 4000 км. и нямам видима разлика в нивото на маслото по щеката. Сега идва и въпросът ми за щеката. Нямам маркирано по щеката и белязката за нивото на маслото е 16 мм. При това положение излиза че мотора не е влизал за ре коол или щеките за 1zz-fe и 3zz-fe са различни? Автомобила е внос от Италия с един собственик. Произведен е 02.2003г.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от slowtraveler » 29 Ное 2017 08:21

Значи просто си се разминал с проблема... Относно щеката - правилното измерване не беше ли от 'дръжката' (т.е. от района на уплътнението) до марката? Иначе за марката - Авенсисът ми бе 3ZZ-FE и новата щека бе мацната с боя..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от dokkito » 29 Ное 2017 09:41

В по- горни постове попаднах на снимков материал на стара и нова щека. От тях разбрах , че щеката е с еднаква дължина, но с изместени белязки за нивото на маслото и маркировка на дръжката. В самите снимки е подчертано за 1zz-fe. Щом при вас с 3zz-fe е маркирано по същия начин явно процедурата е еднаква. Или двигателя е произведен без проблемът, или е решен гаранционно. Колата е на 140000 км. , а може и повече. Не се знае джамбаза колко е върнал. tooth.gif
Последно промяна от dokkito на 29 Ное 2017 10:01, променено общо 1 път.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от slowtraveler » 29 Ное 2017 09:53

Да Доки - възможно е... При всички случаи моята нова щека бе мацната с боя, но не съм сигурен за дължината - ако само са преместили марката, а не ползват щека с различна дължина - значи всичко е ясно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от Japanese_fever » 02 Дек 2017 07:33

Целият ремонт на прословутия 1ZZ-FE (1.8L, 4 цил.) двигател на Тойота, който е слаган на Авенсис, Корола и Селика (а може и на други модели):

https://www.youtube.com/watch?v=A595LR4SQpI

Човекът просто пробива две допълнителни дупки за масления сегмент на всяко бутало и слага нови сегменти.



Същият неприятен проблема има и при двигателя 2AZ-FE (2.4L, 4 цил.), който в САЩ е слаган на Тойота Кемри, Scion tC и xB.

Кратко обяснение на какво се дължи проблемът и при двата двигателя:

https://www.youtube.com/watch?v=PgdZSXOslDM

Като цяло това е един голям позор за Тойота достоен за харакири.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Рони
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Яну 2020 19:46
Местоположение: Банско
Автомобил: Селика

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от Рони » 03 Яну 2020 20:12

Здравейте, моята селика също гори масло и то много над допустимото.
Колко би ми излязъл ремонта?
 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля прочетете правилата на форума

ReZZiLiaN
Мнения: 17
Регистриран на: 01 Яну 2016 22:08
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Celica 2003 2ZZ-GE

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от ReZZiLiaN » 06 Мар 2020 17:05

зависи.. между 900/1300 лв.

Silis
Мнения: 2
Регистриран на: 12 Яну 2021 07:48
Местоположение: Силистра
Автомобил: Celica

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от Silis » 16 Яну 2021 17:00

Здравейте колеги! Внимавах при избора на Селика, но попаднах на такава с висок разход на масло. Харесвам я и имам намерение да отстраня проблема. Търся връзка с "мехаННика" от този Тойота Форум. Благодаря предварително!

Karataa
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Авг 2017 14:13
Местоположение: plovdiv

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от Karataa » 25 Яну 2021 20:15

моята корола версо със същия проблемен мотор,гореше 1 на 2000 км...и след намесата на сашо механника-да е жив и здрав,сега мърка с масло 5-40 пълна синтетика и не го бара граммм....тои е човека,след неговата намеса карам различна кола....Саше,да си жив и здрав братле bow.gif

VeniR91
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Авг 2015 22:27
Местоположение: Варна

Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо

Мнение от VeniR91 » 22 Мар 2021 18:34

Все исках да се включа в тази тема мое мнение но според такъв ремонт излиза между 2000-3000 лева

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта