Аурис 2.0 Д4Д Проблем с филтъра за твърди частици

stanmarine
Мнения: 2
Регистриран на: 25 Окт 2009 13:48
Местоположение: Варна

Аурис 2.0 Д4Д Проблем с филтъра за твърди частици

Мнение от stanmarine » 08 Май 2011 00:42

Здравейте колеги,
Имам Аурис 2.0 Д4Д - 2007 год. Преди дни ми светна двигателчето на таблото и отидох в сервиз. Оказа се задръстен филтъра за твърди частици. Изчистиха алармата от ЕЦУто и ми казаха да изляза на магистралата, но още на втория завой светна отново и колата мина в ограничен режим на движение. Върнах се и оставих колата в сервиза. Реших да отстранят филтъра за твърди частици, но това изисква и настройка на ЕЦУто, а това се оказа проблем, защото ЕЦУто нe е Bosh, a Denso и няма хакер за него. Минахме на вариант промиване на филтъра и очаквам това да свърши работа, но....за мен е временно решение, докато се задръсти пак и то кой знае къде.
В английски сайт http://www.sinspeed.co.uk/blog/ с гордост заявяват, че от декември 2010 са единствените в EU, които се справят и с новите Тойота по успешното премахване на DPF с настройка на компа. Дали е така? Дайте съвет.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Май 2011 00:51

А те кога разбраха , че колата не е с БОШ ЕКУ преди или след , като го махнаха ?
Принципно виж дали имаш датчик след филтъра или вътре в него . Ако нямаш слагай една права тръба и да не три дреме много . Ако имаш вече трябва да се помисли малко как да се реши проблема .

stanmarine
Мнения: 2
Регистриран на: 25 Окт 2009 13:48
Местоположение: Варна

Мнение от stanmarine » 08 Май 2011 01:08

Филтъра не го пипнаха, защото като видяхме, че ЕКУто е Denso тръгнахме на вариант да намерим хакер за него и тогава да го махаме, но за сега няма.
А за разположението на датчика ще трябва в понеделник да го видим къде е.
Благодаря за съвета!

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 08 Май 2011 09:28

Какъв DPF това да не е D-CAT? wacko.gif
По-скоро е задръстен ЕГР клапан.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 08 Май 2011 10:51

diesel_power написа:Какъв DPF това да не е D-CAT?
Не само D-CAT имат DPF. 1AD-FTV DCRL(lowest pollution) също има. Много просто се проверява - ако има диференциален датчик за разликата в налягането на входа и изхода на катализатора (познава се по двете тръбички).
Цък

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 08 Май 2011 11:04

stanmarine написа:Филтъра не го пипнаха, защото като видяхме, че ЕКУто е Denso тръгнахме на вариант да намерим хакер за него и тогава да го махаме, но за сега няма.
Хакери има, не си казал че търсиш, не сме ти намерили .. tongue.gif
Даже и обява си има в този форум http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=10446
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Май 2011 12:47

Scott написа:
diesel_power написа:Какъв DPF това да не е D-CAT?
Не само D-CAT имат DPF. 1AD-FTV DCRL(lowest pollution) също има. Много просто се проверява - ако има диференциален датчик за разликата в налягането на входа и изхода на катализатора (познава се по двете тръбички).
Цък
Че то ако е само с датчици за налягане за какво ти е хакер ве ? biggrin.gif
На другите каляски имат разни термодвойки но тия не съм заглеждал много .

Марто тия юнаци никъде не са писали , че махат софтуерно катализатори или аз не съм прочел нещо ?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 08 Май 2011 13:44

Bass_Man написа:Че то ако е само с датчици за налягане за какво ти е хакер ве ? biggrin.gif
На другите каляски имат разни термодвойки но тия не съм заглеждал много.
Термодвойките пак са там, но аз посочих видимите разлики. biggrin.gif
Мисля, че това е подходящ повод някой да се опита да излъже диференциалния датчик с един тройник и да види дали компютъра ще се успокои. tongue.gif
П.П. Термодвойките само следят температурата преди и след филтъра за да се осигури пълноценно тлеене, но фактически процеса се инициира от датчика за налягането - когато се позадръсти филтъра се впръсква гориво от петия инжектор.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 08 Май 2011 15:04

Bass_Man написа: Марто тия юнаци никъде не са писали , че махат софтуерно катализатори или аз не съм прочел нещо ?
Абе не е като да не са писали никъде, ама ти си повече писател tongue.gif отколкото читател .. biggrin.gif
Пък и четеш само в този форум и чат- пат в BMW и VAG .. tongue.gif
Ето цитат от същият човек в един друг форум
Най-сетне успяхме да премахнем физически и "електронно" това зловредно чудо от системата на колата. Ефектът - никаква нафта в маслото, светещи лампи и авариен режим. Има осезаемо подобрение в динамиката, мощността и разхода на гориво. Ако някой има нужда от същото - контакти по телефона. Поздрави на всички!

_________________
тел. 0878 680 825
където колите не са с БОШ mad.gif системи, а с Денсо .. biggrin.gif
А щом са успели при Мазда (и там борбата е безмилостно жестока) biggrin.gif няма причина да не се справят и с Тойота ..
Поне нищо не му пречи на колегата да звънне и да попита ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Май 2011 15:28

Scott написа:Термодвойките пак са там, но аз посочих видимите разлики. biggrin.gif
Мисля, че това е подходящ повод някой да се опита да излъже диференциалния датчик с един тройник и да види дали компютъра ще се успокои. tongue.gif
П.П. Термодвойките само следят температурата преди и след филтъра за да се осигури пълноценно тлеене, но фактически процеса се инициира от датчика за налягането - когато се позадръсти филтъра се впръсква гориво от петия инжектор.
Аве мисля , че не е толкова проста работата . Имаше си различни стратегии по които да се установи кое кога и как трябва да се прави .

Марто дано си прав за ЕКУ-то! Иначе за писателството не си прав ! Вервай ми tongue.gif !

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 08 Май 2011 16:07

Добре де, съгласих се, четеш много, но не където трябва .. ppp.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Май 2011 16:30

Е да много не е всичко :whistle: .

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 08 Май 2011 21:03

Scott написа:...
П.П. Термодвойките само следят температурата преди и след филтъра за да се осигури пълноценно тлеене, но фактически процеса се инициира от датчика за налягането - когато се позадръсти филтъра се впръсква гориво от петия инжектор.

доколкото ми е известно системата с 5-ти инжектор я има само при d-cat.при останалите няма такъв и dpf-а е отворен тип,той не може да се запуши нацяло,но за сметка на това пропуска повече сажди в изгорелите газове.т.е. не е толкова ефективен.такива са всичките dpf-и за допълнителен монтаж
и моето мнение е като на diesel_power-най-вероятно е затлачен egr-a!и винаги оттам трябва да се тръгва при подобни симптоми,дори преди да се ходи на диагностика(което си е оптималното).както вече изпробвах,разглабяне,почистване и монтаж отнема към 30 мин,дори по-малко!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 08 Май 2011 21:49

jim_beam написа: доколкото ми е известно системата с 5-ти инжектор я има само при d-cat.
При този двигател (DCRL) също има допълнителен инжектор.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 08 Май 2011 22:27

мерси за инфото! :thumbsup:

в този случай има голяма вероятност да е прецакан или замърсен 5-ия инжектор.дори грешката да не го показва.почти съм сигурен,че 2007 не може да има модел с такъв dpf,хммм. dry.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта