Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
Mkarimov
Мнения: 14
Регистриран: 15 мар 2015 20:59
Репутация: 3
Местоположение: София

Avensis T25 2.2 D4D 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Mkarimov » 22 яну 2017 20:50

Инициализацията я пробвай с кламера, някъде по - нагоре беше описано.
Има вероятност да са ти изпратили грешен SCV (малка разлика в диаметрите на отворите може да създава проблеми), а и не съм сигурен колко е истинко DENSO.

П.П. И аз се чудя дали да не поръчам от Ебей.
Model: Toyota Avensis; Build Date: 08/2005; Body: WG WAGON
Engine: 2ADFTV 2200CC DIESEL TURBO; Fuel system: DCR DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM
Transimission MTM MANUAL TRANSMISSION

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 2.2 D4D 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Iliyа Damyanov » 22 яну 2017 22:40

homie написа:Източник Привет,
Днес за добро или лошо смених моят SCV клапан.
За добро, защото се надявам да си реша проблема с паленето на студено. Тази сутрин пак заяде на -10С.
За лошо, защото много скоро изникна друг проблем. Още на първото каране започна едно свистене/свирене и започна да гуми мощност около 1000-1500 оборота. Около 2000 оборота колата започва да си набира сакаш по старо му, но и свистенето се усилва.


Възможно е да не съм прав защото не ми е работа да ремонтирам автомобили но това което знам за SCV клапана е , че кокато е износен създава проблеми когато полжението е горещо а не студено защото пада вискозотета на горивото. Миналата пролет когато се набълбуках с моето 2AD двигателя си палеше но с леко удължено развъртане и първите един два оборота звучаха някак неубедително. Всичко това ми подсказа , че зимата ще бера ядове. Първо проверих акумулатора. Оказа се някакъв обслужваем боклук с половината клетки на сухо и вероятно по-дърт от колата. Направих му реанимация и контрол но ..... го смених. С новия акумулатор паленето се подобри една идея. След профилактика на стартера и силовите кабели паленето стана като на нова кола. Не си мислете , че след като чувате стартера да върти здраво и итензивно няма как проблема да е от стартера. Имах и една изгоряла свещ но смених и четирите. Сега при -20 пали от раз без двойно подгряване или разни мурафети. Греста след 10 години се спича отделно четките се разпрашават и прахоляка се смесва със смазката а в студа нямам идея какъв керпич става. На дизела му трябва развъртане а необслужен стартер няма как да даде динамика като на нов или обслужен. Мисълта ми е когато има проблеми да се почне от елементарни неща като хигиена , профилактика и обслужване и чак тогава да се пристъпва към купуване на части.

Затруднено или невъзможно палене при дизел може да се получи и от дълъг престой заради горивото. Преди време бях заправил малко нафта в една туба . След около две години половината от горивото се беше превърнало в нещо като сополи (нашенска нафта). Подобни лиги сме промивали от цялата горивна система на неползван дълго време електрогенератор с 6 цилиндров агрегат от Volvo Penta 600Kw. (западна нафта)

ПС. Моля който си реши проблема да си направи труда и да сподели как го е решил. Така темата ще е освен дълга и полезна.

мехаННика
Мнения: 1448
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 129
Местоположение: София

Avensis T25 2.2 D4D 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот мехаННика » 22 яну 2017 22:57

Абсолютно прав.

Потребителски аватар
Mkarimov
Мнения: 14
Регистриран: 15 мар 2015 20:59
Репутация: 3
Местоположение: София

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Mkarimov » 23 яну 2017 09:08

Iliyа Damyanov написа:Източник
homie написа:Източник Привет,
Днес за добро или лошо смених моят SCV клапан.
За добро, защото се надявам да си реша проблема с паленето на студено. Тази сутрин пак заяде на -10С.
За лошо, защото много скоро изникна друг проблем. Още на първото каране започна едно свистене/свирене и започна да гуми мощност около 1000-1500 оборота. Около 2000 оборота колата започва да си набира сакаш по старо му, но и свистенето се усилва.


Възможно е да не съм прав защото не ми е работа да ремонтирам автомобили но това което знам за SCV клапана е , че кокато е износен създава проблеми когато полжението е горещо а не студено защото пада вискозотета на горивото. Миналата пролет когато се набълбуках с моето 2AD двигателя си палеше но с леко удължено развъртане и първите един два оборота звучаха някак неубедително. Всичко това ми подсказа , че зимата ще бера ядове. Първо проверих акумулатора. Оказа се някакъв обслужваем боклук с половината клетки на сухо и вероятно по-дърт от колата. Направих му реанимация и контрол но ..... го смених. С новия акумулатор паленето се подобри една идея. След профилактика на стартера и силовите кабели паленето стана като на нова кола. Не си мислете , че след като чувате стартера да върти здраво и итензивно няма как проблема да е от стартера. Имах и една изгоряла свещ но смених и четирите. Сега при -20 пали от раз без двойно подгряване или разни мурафети. Греста след 10 години се спича отделно четките се разпрашават и прахоляка се смесва със смазката а в студа нямам идея какъв керпич става. На дизела му трябва развъртане а необслужен стартер няма как да даде динамика като на нов или обслужен. Мисълта ми е когато има проблеми да се почне от елементарни неща като хигиена , профилактика и обслужване и чак тогава да се пристъпва към купуване на части.

Затруднено или невъзможно палене при дизел може да се получи и от дълъг престой заради горивото. Преди време бях заправил малко нафта в една туба . След около две години половината от горивото се беше превърнало в нещо като сополи (нашенска нафта). Подобни лиги сме промивали от цялата горивна система на неползван дълго време електрогенератор с 6 цилиндров агрегат от Volvo Penta 600Kw. (западна нафта)

ПС. Моля който си реши проблема да си направи труда и да сподели как го е решил. Така темата ще е освен дълга и полезна.


Много съм съгласен, НО когато колата ти пали и гасне...и така 10 пъти, едва ли е стартера. Затова тук във форума има доста изписано за въпросните клапани. И когато човек направи инициализация http://www.moranbahweather.com/toyota/l ... 5_0453.pdf
и на следващата сутрин колата му запали от раз, значи проблема не е стартер :)
Model: Toyota Avensis; Build Date: 08/2005; Body: WG WAGON
Engine: 2ADFTV 2200CC DIESEL TURBO; Fuel system: DCR DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM
Transimission MTM MANUAL TRANSMISSION

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Iliyа Damyanov » 23 яну 2017 09:54

Сега ако посочиш къде колегата е написал , че колата му пали и гасне 10 пъти ще ти сложа зелен палец. :thumbsup:

Потребителски аватар
Petarec
Мнения: 2
Регистриран: 26 фев 2016 23:09
Репутация: 0
Местоположение: Шумен

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Petarec » 25 яну 2017 12:40

Здравейте, и аз преживях проблема с трудното палене сутрин при отрицателни температури, акумулатора ми беше 60 Ah и на 5-6 години, след като го смених с нов 80 Ah проблема изчезна, сега си пали от раз без допълнително подгряване, но мисля че и този нещо не го задоволява, когото купих колата беше с акумулатор 100 Ah, според мен проблема се дължи на недостига на ток при стартиране.
и още нещо пробвайте с подаване на малко газ при стартиране.

Потребителски аватар
Freedom
Мнения: 170
Регистриран: 22 яну 2010 11:04
Репутация: 21
Местоположение: Бургас

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Freedom » 25 яну 2017 15:25

Добре дошъл във форума, колега!
Темата е за 2.2D-4D двигатели. "60 Ah, малко газ при стартиране" - би ли споделил каква кола караш, за да не правим догадки?
Изображение

Потребителски аватар
Petarec
Мнения: 2
Регистриран: 26 фев 2016 23:09
Репутация: 0
Местоположение: Шумен

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Petarec » 25 яну 2017 16:03

Колата е Auris 2.0 D4D 126 HP - 2007 г., понеже имах същите проблеми като описаните и затова реших да споделя.

Bodhid
Мнения: 80
Регистриран: 20 май 2014 21:27
Репутация: 4
Местоположение: Стара Загора/София

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Bodhid » 26 яну 2017 11:44

Явно доста сме с този проблем - при "-"темп. аха да запали и гасне. По-горе колегата Iliyа Damyanov беше писал за стартера, ще взема да се ориентирам натам, защото от Тойотския сервиз уж всичко били проверили /свещи, датчици, SCV клапан..../ sleep.gif , предлагат ми да се ориентирам към дюзи, ама аз не съм ОК.
Toyota Avensis II Wagon T25 2.2 D4D 150hp 2005

ufer
Мнения: 223
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот ufer » 27 яну 2017 08:44

Аз бих проверявал принципно и плюсовия кабел, освен "масовия". С една моя кола 3 месеца търсих под вола теле. Уж плюсовият кабел дава ток, ама не както трябва. Какво ли не го правих, дори и в калаени бани го топих - вятър! Накрая се ядосах, купих си нов кабел, нови клеми, дадох ги в един завод да ги кербоват, както се полага... И резултатът беше безкомпромисен. Кербовките на кабелите оксидират отвътре и макар това да е една елементарна причина, тя може да ти скъса нервите и портфейла. Дори втора употреба от морга не винаги е решение, защото и тези кабели са достатъчно стари. Истината е абсолютно нов кабел с качествена кербовка.

Bodhid
Мнения: 80
Регистриран: 20 май 2014 21:27
Репутация: 4
Местоположение: Стара Загора/София

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Bodhid » 27 яну 2017 09:12

Явно доста възможности за проблеми има, но за съжаление аз сън с "две леви", така че ще заложа на майстор от форума :thumbsup:
Toyota Avensis II Wagon T25 2.2 D4D 150hp 2005

homie
Мнения: 26
Регистриран: 04 май 2016 09:37
Репутация: 4
Местоположение: София

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот homie » 29 яну 2017 21:43

Да споделя някои мисли. Искаше ми се да дам повече данни, графики и т.н., но не мога да подкарам пустия Techstream.
От една седмица съм със сменен SCV клапан. Вече няколко старта без отказ, вкл. в четвъртък на -9 сутринта (от раз) и днес сутринта на -7. Имаше дни, в които на -2, -3 запали от втори път, но без протяжното въртене, палене и гаснене. Тук ще мисля за профилактика на стартера. Рано е още да се правят крайни изводи, но смея да твърдя, че има положителен ефект. Все още не съм правил и инициализация, че не ми се прибягва до метода с кламера.
Сега да се допитам до Iliyа Damyanov и други колеги за стартерът. Гледам, че се предлага цял четкодържател, за чиято подмяна мисля бих могъл да се справя и сам, ако няма нужда от някакво запояване.
Toyota Avensis Estate T25, 2AD-FTV, 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот Iliyа Damyanov » 29 яну 2017 22:48

Моите четки не съм ги сменял защото си мисля , че имат още ресурс. Ако ползвах автомобила като такси щеше да е друго ..... По принцип за мене смяната на четки си е деликатна работа и се притеснявам много да не се оака нещо. Първо трябва да съм супер дупер ултра сигурен , че четките са оригинални. Проблемите са в качеството на графита (електрически и механични) . Ако четките се ронят или са по-твърди или са ...... скоро оставаме без колектор и търсим нов стартер. Мустаци , пружинки , държател всичко е от значение. После за да е всичко както трябва и новите четки да работят коректно трява ротора да се закара на ОПИТЕН стругар да пусне една стружка и да полира колектора. Манипулацията е много деликатна за здравето на колектора защото сам по себе си не е цяло парче метал и си трябва човек с опит и подходящ инстумент. В момента не се сещам друго за четките но през годините съм имал ядове с доста осакатени ел.мотори.

tseco
Мнения: 1
Регистриран: 29 май 2015 10:55
Репутация: 0

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот tseco » 30 яну 2017 11:50

И аз да споделя за подобен проблем.Правеше ми същите неща.След проверка на подгряващи свещи и диагностика се оказа че всичко е наред.Сменихме горивен филтър,който беше доста замърсен от едната страна,сложихме добавка Бардал и вече пали при -10 сутрин без проблем.Бях зареждал в Еко най-скъпата нафта и при големият студ замръзна за цяла седмица и запали чак при -1 градус.След това работеше неравномерно и нямаше същата мощност.Според майстора филтъра е замръзнал и след това се е запушил от скапаното гориво.След това чух за още няколко такива случая от същата бензиностанция.
Avensis

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12539
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Avensis T25 2.2 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - не пали при студено време ?

Мнениеот slowtraveler » 30 яну 2017 12:54

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта