Страница 6 от 19

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Юли 2016 21:13
от Akima
Svetlozar Stankov написа: утре мисля да махна катализатора на Avensis T22 2.0 1CD-FTV D4D 110HP.
Аз мисля да не го "премахвате" - неслучайно е там.
Svetlozar Stankov написа: дали след катализатора има сонда
89465 SENSOR, OXYGEN
Not applicable
Спрете да се тровите едни други!

Изображение

Поздрави.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 07 Юли 2016 10:42
от Svetlozar Stankov
Даам, щом има сонда след него ... няма да го бутам :)

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 19 Юли 2016 13:54
от angelina
КОлеги, от три месеца карам с продупчен с 6 дупки катализатор. Тойота Ярис 1,0 2006г на ГАЗ.
Последното уточнение е важно, защото с това гориво катализатора се прочиства и си мисля, че става вечен.
От нямане какво да се прави по абсолютно здравия и прекалено муден автомобил, реших да му ударя дупки в питата на катализатора, като отвъртях сондата, която е на мнооого удобно място отпред.

Успях да сместя 6 дупки по 8 мм, без да нарушавам питата- просто за да се подобри ДИШАНЕТО. Не след дълго ми светна "ДЖеки чан" или "Чек Енджин" лампата. Изтрих грешката с ОБД2 четец и след около 200км пак се появи..

Прочетох форума тук, следвах съветите и си ПОРЪЧАХ дистанционна втулка ВЧЕРА. Днес на обяд забелязах, че лампата на таблото е угаснала. Днес на обяд пристигна и дистанционната втулка. ... worthy.gif


Три месеца чаках и накрая угасна сама. Да съм изминал около 5хил км през това време, не е повече.


П.С. Идеята за дупките ми беше, че така ще си спестя свалянето и почистването, а впоследствие и залъгването на втората ламбда сонда, а през дупката на първата ламбда сонда е прекалено изкушаващо удобно, за да се направи някоя дупка в керамиката, без да се счупи и да се наложи почистване на ватата и парчетата. Експерименти, само колкото да се улесни потока на изгорелите газове. Констатацията ми беше, че нямаше никакви сажди и нагар, но пък се надявах да се " отпуши малко" тоя 1,0, който го купих, като се отървах от един 3,0 V6

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 19 Юли 2016 14:49
от slowtraveler
Общо взето демонстрация, как човек сам може да си създаде работа като бърника напълно изправен автомобил :whistle:

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 19 Юли 2016 19:52
от Hursa
А "отпуши" ли се двигателя? smile.gif

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 19 Юли 2016 22:12
от angelina
Аз ли му свикнах, той ли се отпуши, но сега е "самолет". Може би се научих да изпреварвам. Свикнах оборохите да са му сравнително високи когато е необходимо. Сега ми е любимия автомобил, защото е много удобен и може да ходи и по криви пътища. Вървежа му се пооправи мисля.Чувам, че се свиквало с малък двигател . Не съм забелязъл рязка промяна от дупките, защото и катализатора не беше запушен. Мястото е удобно затова подобрих на японците работата.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 09 Авг 2016 18:34
от toyota777
за P0420 може да използвате съпротивление и кондензатор така наречения MIL ELIMINATOR
необходими са един мегаом съпротивление и един микрофарад кондензатор.
има 2 жици за загряване на ламбда сондата и 2 за сигнал на 2те за сигнал поставяте както е диаграмата
цветовете на жиците може да се различават за вашият автомобил
работи перфектно за ярис МК1 2000г.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 09 Авг 2016 19:12
от toyota777
проверка за запушен катализатор

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 04 Сеп 2016 21:42
от ПламенВ6030НХ
Здравей те!Къде във Варна могат да ми направят такава втулка преди катализатора и да я монтират.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 14 Сеп 2016 14:38
от angelina
Помоему, когато колата е на ГАЗ, не е необходимо да се премахва катализатора, защото продължителната употреба на синьото гориво го почиства. Проблемите са важни при дизелите, които ни тровят масово. Бусове, камиони, БМВ-та и Мерцедеси с почернени задни брони.

Втулката се слага пред втория сензор за кислород. 18лв/ с пътя/ - има готови. Има зависимост между дължината и и размера на дупката вътре. Малка дължина- тясна дупка и обратно. Голяма дължина- широка дупка. Целта според мен е, да се имитират 100 градуса разлика измерени между сондата преди катализатора и сондата след катализатора. При премахването на керамиката, температурите се изравняват и светва на таблото лампата, с код за грешка , че катализатора е повреден и изисква смяна. http://eco-traffic.com/index.php?route= ... ct_id=3002 Аз сложих такава.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 11 Окт 2016 14:04
от group
Привет на колегите от форума! Време е да се включа и тук, след като вече имам 2бр. Тойотки и нито едно VW :) (странно нещо е живота :whistle: ).
Та на темата:
Прочетох я цялата и е доста полезна и ми помага в момента, понеже имам ТЛК 120 4.0 бенз/газ и Рав4 2.0 бенз/газ. Виждам обаче, че има едно твърдение, което може да навреди на някой - 'щом е с газ колата, катализаторите са вечни'. Това не е така или не съвсем. Да, чисти газта катализатора от отлагания, но е много вероятно да го запуши! Неработещ катализатор и запушен са различни неща, и не всеки го знае. Второто може да повреди двигателя! Газта много често го причинява. Доизгаря в самия катализатор, което покачва температурата му и го топи. Така се запушва и после беля... Газовата история в повечето случаи не е прецизна, както фабричната горивна система и оттам идва проблема.
Колега по-горе споделя, че му рязали катализатора и видяли, че е наред. Всъщност това е правилно решение в случая. Трябва да е сигурно, че не е запушен!
Иначе скоро ще мога да споделя дали втулката работи на Ленда и на Равката.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 12 Окт 2016 22:06
от group
Малко развитие за Ленд круизър - а (Land Cruiser 120 prado - 1GR-FE двигател /за търсачката/):
Махнати 4бр. катализатора и сложени резонатори. Втулки на задни сонди, взети от линка, който angelina постна по-горе.
Отвора на втулките не е 4мм, както се споменава в тази тема, а 7-8 (нямах време да меря точно). Отделя сондата с 4см.
Отпуши се колата. Рано е да давам повече оценки.
Причината да ги махна е, че на Bank 1 са запушени и на парчета. На Bank 2 са доста по-добре. Обяснявам си го с неизправност в инжекторите на B2 и по-точно на 4ти цилиндър, което е довело до обогатяване в настройките на ГИ и следователно по-богата работа на B1 и доизгаряне на газта в катализатора.
След интервенцията няма вече грешки за неизправен катализатор! Разликата в температурата преди и след катализаторите е в порядък 500гр. преди/200гр. след. Поне аз доколкото знам, би трябвало да е обратно съотношението, но явно на екуто не му прави впечатление punk.gif
Сега обаче се появи грешка (съжалявам, но забравих точния номер и ще го добавя по натам), Bank 1 system lean. Според мен тя се дължи на настройките на газта (нямах време да направя повече тестове), защото предвид запушения катализатор към момента на настройване на ГИ бензиновите времена са се коригирали съобразно забавеното изпускане на газовете и оттам се е задало времето на газовите инжектори. Сега на бензин си ги коригира, но на газ остават променени (поне аз си мисля така ... може и да греша).
Другата причина, която ми идва на ум е втората сонда на Bank1 да е сдала багажа (B1S2) ... Поне тази графика ме навежда на такава мисъл
20161012_203556.jpg
20161012_203556.jpg (179.68 KiB) Преглеждано 4499 пъти

Мисля да карам някой и друг ден на бензин и да видя дали ще има проблеми. Същевременно нови настройки на ГИ и така да елиминирам газта, като причина. Ако продължи да е бедно на B1 (включ. на бензин) - смяна сонда B1S2.
Някой, ако има предположения или вижда грешка в логиката ми - ще се радвам да сподели, защото познанията са ми доста любителски blush.gif

п.с. дано е полезен на някой желанието ми да опиша моя опит с този двигател, защото информацията е доста кът за подобни 'български' интервенции blush.gif

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 13 Окт 2016 10:50
от steich
Странни графики на сондите. Погледни и корекциите SHFT и LTFT. Изчисти работата / проблемите на бензин и тогава настройвай газта.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 13 Окт 2016 14:15
от group
След каране само на бензин, грешката ( P0171 ) си стои. Основно на pending, но в даден момент я потвърждава. Изкарах колата по околовръстното за малко повече дистанция без тръгни/спри и малко да я изфорсирам - резултата е, че се появи и грешка P2195 pending.
След малко прочит - и двете грешки нямат връзка със задните сонди и се появяват от предна сонда Bank 1.
Та няма връзка с газта (не я карам на газ сега). Няма връзка и с липсата на катализатори. Моите познания се изчерпаха!
По някакъв начин е свързано всичко това с интервенцията по катализаторите, защото преди това нямаше такива грешки, но не знам как. Заварките са след първите сонди и не допускам, че те може да са причина.

Някакви идеи? Някой майстор в София да препоръчате?

steich - кое е странно? S1 или S2 сондите? За момента спирам да гледам изобщо S2, предвид, че няма грешка свързана с тях или греша? Честно казано за Fuel trim не съм компетентен да разбера, какво ми показва blush.gif

едит: Реших да се възползвам от предимствата на 'огледалния двигател' и свалих предните сонди за да ги разменя. Оказа се, че явно в сервиза не са успели да свалят В1S1 и при заварката е пръскало по нея. Смених им местата и същата грешка се премести на Bank2. Утре взимам нова сонда и се надявам да приключи това приключение worthy.gif

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 13 Окт 2016 18:36
от steich
Не взимай заместители, само оригинална. Ако нещо го закъсаш с задните сонди, има как да се махнат изцяло софтуерно.

DTC P0171 SYSTEM TOO LEAN ( BANK 1)

http://www.moranbahweather.com/toyota/l ... 5_0091.pdf

DTC P2195 OXYGEN (A/F) SENSOR SIGNAL STUCK LEAN (BANK 1 SENSOR 1)

http://www.moranbahweather.com/toyota/l ... 5_0182.pdf

Възможно е след смяна на сондата нещата да се оправят.