Страница 1 от 1

Corolla E11 1.6 4A-FE - Основен ремонт на двигател ?

Публикувано на: 01 Фев 2013 19:24
от djoten
Здравейте колеги.
За жалост колите вкарани от Италия са запазени външно, но често с доста голям пробег и рядко сменяно масло(почти никога). От този проблем е засегната и моята Корола. В началото след покупката не забелязах да харчи масло, но след първата му смяна започна с разход около 1 литър на 10000 км. С втората смяна разхода скочи на почти 3 литра и бях принуден да предприема някакви спешни мерки. Понеже не исках да скачам с главата напред реших да сменя първо гумичките без да махам главата и макар трудно намерих майстори, които да извършат тази манипулация. Купих уж най-добрите в момента на българския пазар Victor Reinz и ги смених, но вместо да се подобри колата издуха повече от 200 мл. масло за около 200 км. и нивото му падна под минимума. wacko.gif Лампа не видях да светва, което за мен също е странно. Понеже колата ми допада не искам да я пускам за минимални пари и да се набутвам с друг котурник. За това реших да правя пълен ремонт на двигателя. Майсторите, които ми сменяха гумичките ми обявиха цена от 350-400 лв. за труд. Въпросите, които следват са: това реална цена ли е; може ли да се намери на по-поносима цена добър майстор; от къде да пазаря части (предпочитам ОЕМ) и варианта със смяна на целия двигател с друг на старо по-удачен вариант ли е от ремонт на двигател в БГ? Моля за помощ, знам че има отзивчиви и технически грамотни хора в този форум!

Re: Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 08 Фев 2013 21:28
от batkoe
Колега, тръгнал си отзад напред, извинявай, че ти го казвам. Преди да предприемеш каквото и да е, би трябвало да премериш налягането в цилиндрите. Оттам решаваш дали ще правиш текущ или капитален ремонт. А майстора наистина е бил много добър, да ти смени гумичките на клапаните без да ти свали главата, може и да има такава опция.Но за да не се чудиш, иди при някой майстор който малко разбира и има съответната възможност, да ти измери налягането в цилиндрите, това е проста и лесна операция, във възможностите на средно грамотен автомонтьор, другото после. Успех!

Re: Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 08 Фев 2013 21:31
от batkoe
Двигател на старо е като покупката на котка в чувал.

Re: Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 09 Фев 2013 10:12
от djoten
Здравейте, да се похваля ония ден отворихме двигателя. Главата е 0.05 мм. мръднала, цилиндрите на буталата са в много добро състояние. Поръчах части от колега от форума, само се колебая какво да правя с клапаните. Пробвахме с бензин да налеем върху тях дали ще пропусне, долу горе за 20-30 минути бензина в 2 от камерите падна на 50% и майсторите ми казаха, че са много добре да не ги бутам защото гумичките ми са на 1000 км. и ще трябва после да сменям пак гумички и не се знае как ще ми ги напаснат. Други ми казват, че е грехота да сваля главата и да не почистя нагара на клапаните и да ги напасна, нямало да им стане нищо на гумичките и се чудя какво да правя...

Re: Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 09 Фев 2013 10:16
от batkoe
Правилно са ти казали, че е грехота да свалиш главата и да не си оправиш клапаните. В стойността на цялостния ремонт стойността на гумичките е пренебрежимо малка.

Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 23 Май 2016 12:27
от clownposs
Здравейте,

Да повдигна и аз тази стара темичка, че като гледам и моят двигател (4A-FE Toyota Carina E 1.6 107 коня) плаче за основен ремонт :( Преди да на правя първата смяна на масло не забелязвах да мърда на щеката, но ето, че след като го смених и изминах 10000км източих от колата само литър при вместимост 3 литра. Предприехме с едно майсторче възможно най-евтиния ремонт, смяна на маслooбирачите без сваляне на главата. Първата грешка, която допуснахме е че не измерихме компресията от което щеше ясно да си проличи че проблема не е само в гумичките. Другата ни грешка беше, че не свалихме главата за да се почистят леглата, напаснат клапаните и тестват с новите гумички дали пропускат. След последната смяна на мсало съм минал около 1000км и като гледам на щеката маслото е намаляло с 200/300г. Да отбележа, колата не се ръчка, градско се кара с 60км а извънградско с 80/90км, но я забелязвам на моменти че губи мощност и при натискане на газта се получават като вибрации във волана.

Та бихте ли ме насочили към добър майстор (човек от форума), който се занимава с подобни ремонти за да се свържа с него и да обсъдим цените в най-лошия вариант за да преценя дали да я правя или да я махам? От София съм нямам възможност колата да я правя в друг град.

Благодаря предварително на отзовалите се.

Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 23 Май 2016 19:51
от mariooo1
Здравейте
колега не бързай с основния ремонт първо пробвай с присадка за масло.Аз имах проблем с харч на масло и след обработка с присадка(добавка) в маслото проблема почти ми изчезна все още колата ми е в процес на обработка до 1500км след слагането на добавката, до момента съм минал около 550км и съм доволен.Присадката е XADO 1СТЪПКА МАКСИМУМ малко е скъпичка ама ефекта е поразителен

Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 23 Май 2016 19:58
от veso_hds
Не знам присадките дали ще ти решат проблема,но за този човек съм сигурен.Пиши му на лични.
http://www.toyotabg.eu/memberlist.php? ... ile&u=3919

Основен ремонт на 4A-FE двигател от Е11 Корола.

Публикувано на: 24 Май 2016 11:15
от clownposs
Благодаря за съветите. Определено добавка на 20 годишен двигател няма да помогне, като се има на предвид, че километража показва 300к а в действителност е сигурно на 3 пъти по толкова. Подобни добовки се слагат на по-нови двигатели за да им се удължи живота, а и преди да се разхвърля мотора няма как да се добие предства за нивото на износване.

И преди съм си писал с memberlist.php?mode=viewprofile&u=3919 та ще го запитам и за този проблем за да тегля чертата от към финансовата част.

Corolla E11 1.6 4A-FE - Основен ремонт на двигател ?

Публикувано на: 25 Май 2016 10:35
от tora
Писано е за проверката на плътност е слаган бензин, по добре е тази проба да се прави с газ за горене или нафта, проникват по-лесно от бензина.

Corolla E11 1.6 4A-FE - Основен ремонт на двигател ?

Публикувано на: 10 Ное 2017 00:22
от dideto
Здравейте,

Имаме Тойота Корола 2000 г. 1.4 бензин (4zz-fe). Внос от Италия е и припознавам почти всичко което изчетох във форума през последните дни за модела, маслото, проблемите. Година след като си я купихме светна лампичката за двигателя на таблото и съвестно отидохме в ТМ Ауто за диагностика. Още тогава ни казаха че трябва да сменим сегменти за да спрем харча на масло, който по това време не беше много. Ние се ослушахме и така с доливане по малко, добавки, смяна на маслото я Караме я почти 8 години. Никъде не ни е оставяла и не е правила проблеми. До това лято, когато започна да харчи значително повече - литър на 1000 и да пуши на ниски скорости. Сменихме семеринга под скоростите щото съвсем протече и след това сякаш загуби мощност. Започна и да придърпва освзаемо. Заведох я пак при същия майстор, който смени свещи само и сякаш нещата се нормализираха, освен че пали от втория път. Дори лампичката на таблото изгасна. До събота, когато за щастие едва на 20 километър от магистралата рязко изгуби мощност, въпросната лампичка започна да мига и почти спряхме. Продължихме бавно до първата отбивка с идеята да се върнем в София и за всеобща изненада колата тръгна нормално, с леко придърпване към 2000 оборота и постоянно светната лампичка на таблото. Първия диагностик каза, че има счупен клапан. Утре ще я заведем на друг, но така или иначе ни предстои основен ремонт. Не искаме да се разделяме с нея още, поне не и ако не се налага. И тук е моята молба за помощ.

За няколко дни се изгубихме в безкрайни дискусии и мнения за сервизи и майстори и части, които трябва даде купят и от къде.

Извинявам се за разказвателни стил и неточностите и ще съм благодарна за всякакви препоръки и мнения.

Corolla E11 1.6 4A-FE - Основен ремонт на двигател ?

Публикувано на: 10 Ное 2017 08:51
от slowtraveler
Въпросът за части и майстори многократно е обсъждан във форума - потърсете...
За части и майстор въпросът е принципен - повечето нормални сервизи поемат гаранция на ремонта само ако частите са закупени от тях (и не виждам нищо неправилно в това)...
Така, че трябва да решите как да действате. Да, частите може да са малко по-скъпи от това, което можете да намерите из нета, но пък имаш гаранция.. Въпрос на личен избор и приоритети...

Corolla E11 1.6 4A-FE - Основен ремонт на двигател ?

Публикувано на: 10 Ное 2017 15:29
от мехаННика
Присъединявам се към мнението по горе. Още повече че е рано за всякакви дискусии за части докато не е разглобен мотора. Това което може да се поръча предварително е само комплект гарнитури.

Corolla E11 1.6 4A-FE - Основен ремонт на двигател ?

Публикувано на: 10 Дек 2017 20:41
от nikolinko
Здравейте,
моята Тойота Корола 2005 г. 1.8 бензин (1zz-fe). Внос от Италия е ,карам я вече 2 години.След като я взех установих, че харчи около 0.5л на1000 км.От тогава до сега съм сменил около 5-6 вида присадки и около 7-8 вида масло,и резултата е 1.5л.на 1000км и повишен разход с3 л. на 100км.Така, че и аз споделям мнението на
veso_hds