EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

neznaiko
Мнения: 118
Регистриран: 24 яну 2008 22:37
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот neznaiko » 07 фев 2013 00:17

Kiki написа:Според мен, едва ли е нужна толкова светлина, защото нищо не ти пречи веднъж на 100 000 км. да го почистиш.
Едва ли ги минаваш за една или две години. Така, че, веднъж на 4-5 години нищо не пречи да се почисти.
Друг е въпроса, ако е непоправимо скапан. Цената му е доста солена.
Моят го почистих на 200 000км. и то профилактично, но не съжалявам за което. wink.gif


Kiki, по-нагоре бях писал, че не ми пречи и не ме мързи да го чистя. Не питам, за да си спестя чистене, а за да е сигурно дали блокирането по някакъв начин наистина вреди или това са "силно преувеличени слухове". Най-много ме притеснява, че при работещ EGR същия тип боклуци, които се отлагат по EGR-a, само че в по-големи количества се вкарват в двигателя. А като е блокиран EGR-a колата ми върви много по-добре в ниските обороти, което освен, че ми е по-приятно, но и при спокоен стил на каране сваля общия разход.

Затова ме вълнува отговора на двата въпроса и ще съм благодарен за компетентен отговор от някой по-сведущ.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

Георгиев
Мнения: 60
Регистриран: 07 юни 2012 07:48
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот Георгиев » 13 окт 2013 07:41

И аз го "затапих" с една поцинкована ламарина, взе да пуши по-малко и ускорява перфектно от 1000-2000 оборота, нещо което преди това ме мъчеше, особено в градското каране.
Avensis 1 Wagon (T22) 2.0 D-4D,2000 г.

Потребителски аватар
JapCar
Мнения: 870
Регистриран: 02 май 2010 01:53
Репутация: 1
Местоположение: Bristol,UK

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот JapCar » 13 окт 2013 17:04

Георгиев написа:И аз го "затапих" с една поцинкована ламарина, взе да пуши по-малко и ускорява перфектно от 1000-2000 оборота, нещо което преди това ме мъчеше, особено в градското каране.

Аз в други теми съм споменавал, че 2-3 пъти го затапвах само за проба (изследвам чукането при ниски об., не е имало пушене или др. проблем). Не забелязах някаква разлика, дори чек енджина не светва. Изглежда когато е изправен и затапен е едно и също. Разлика би имало ако той не затваря плътно или блокира в отворено/полуотворено положение..., а чистенето поне на 1AD двигателите е бързо/лесно, на 1CD, май е по-пипкаво, но 1 път в годината не е проблем.
По-горе в темата бях дал линк с теоретични обяснения за работата на ЕГР-а, но бих искал да знам конкретно за D-4D двигателите кога е затворен/отворен/полуотворен в зависимост от темп. на двигателя, околната темп., оборотите, натопварването. Ако имаше и графики...бих си направил някакви изводи...
Живей широко и художествено!
Avensis 1.8, 7A-FE, 2000г

petar_zlatev
Мнения: 8
Регистриран: 16 окт 2013 18:51
Репутация: 0

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот petar_zlatev » 14 мар 2015 20:33

колеги а някои питал ли се е, какво има в дроселната клапа и смукателния колектор. Аз съм чистил и там, има супер много мизерия, яко затлачване по стените имаше по 4-5 мм гадни сажди. егр клапаните, са вредни за здравето на автомобила и няма нищто по чисто от чистия въздух. Мисля да го изолирам с някаква плочка 3 мм ламарина и да полирам смукателните колектори drunk.gif
Така че, колеги когато чистите егр клапан, и тои е с мазгочи то след него е същото drunk.gif

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1893
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот iovkito » 14 мар 2015 20:45

По-добре да дишаме малко по-чист въздух отколкото да го диша колата , а ние саждите.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

petar_zlatev
Мнения: 8
Регистриран: 16 окт 2013 18:51
Репутация: 0

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот petar_zlatev » 14 мар 2015 23:18

iovkito написа:По-добре да дишаме малко по-чист въздух отколкото да го диша колата , а ние саждите.
и каде го видя, този замарсен ваздух, без егр клапан хахахахах или така си чувал, което е по вероятно за нефтохима в бургас ако питаш, някои от лук оил няма никво замарсяване, ама дали е така мислиш ли ???

iovkito написа:По-добре да дишаме малко по-чист въздух отколкото да го диша колата , а ние саждите.
Все едно да си изядеш храната няколо пъти, от з***а направо и пак в устата tongue.gif
едно нещо като го изгориш веднаж, след това колкото и да го гориш, то вече е изгоряло. Незнам за какво замарсяване ми говориш, без егр клапан. За това си има катализатори



EDIT TATI: Колега, ползвай бутона едит и не пускай мнения едно след друго.

Мераджов
Мнения: 1
Регистриран: 20 юни 2017 07:27
Репутация: 0
Местоположение: Златоград

EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране

Мнениеот Мераджов » 19 дек 2017 14:15

JapCar написа:Източник
Kiki написа:Задалжително, обаче, трябва да се демонтира електрическото моторче/ако така се нарича/, което е в горната му част. Това е за моделите Д4Д от 2003-2006 години. Различава се коренно от моделите преди 2003 год. За фейслифта след 2006 не знам как е.

Заслужава си труда, определено.

Като гледам снимките, двигателя след фейс лифта, 2006 (1AD-FTV) коренно се различава от този. EGR-е е отпред,на много удобно място, съвсем различен, изцяло електрически и вероятно след такава интервенция/блокиране ще светне чека...Някъде четох, че ECU-то си е програмирано да работи с него и без него нещо не е гот. Но щом хвалите тази работа, може и да не се отнася за вакуумните или на пръв поглед да не личи вредата...
Изчистих го преди 1-2 дена, доста сажди имаше, но не беше блокирал... Сваляне/изчистване отнема около 15 мин (особено ако вече си го правил).
Развиване на 4 гайки и 2 болта (гедоре 12) на удобно място, изчистване грубо с четка за зъби където може и после със споменатия спрей (мисля , че и с бензин ще стане ако няма спрей).[/quote


здравей колега, може ли да кажеш на корола версо 2005 знаеш ли къде е тоя ЕГР?


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта