EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
JapCar
Мнения: 870
Регистриран: 02 май 2010 01:53
Репутация: 1
Местоположение: Bristol,UK

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот JapCar » 04 фев 2013 12:58

Kiki написа:Добре е, че не чуваш турбото кога включва, че започнеш ли да го чуваш-лошо. smile.gif
А, ако не усещаш след 2000 оборота чуствителен демараш, пак лошо.

Понеже не съм имал дизел до сега, нямам верен критерий за "чувствителен демараш". Излиза, че това е силно субективно и трябва да си имал и двата случая, че да го усетиш...няма обективен критерии по който да съдиш, че е добре или не. Питах, защото преди ти споменаваше, че си забравил да вкл. някакво вакуумно маркуче и турбото не се е включвало, за това мислех, че по нещо веднага се познава...

P.S.(сещаш ли се кой от колегите беше с 1AD двг? )
Живей широко и художествено!
Avensis 1.8, 7A-FE, 2000г

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4925
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 96
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот Kiki » 04 фев 2013 19:40

Именно тогава , когато бях забравил да вкюча това маркуче, нямаше този демараж.
А, когато всичко е наред, след 2000 об. наистина се усеща доста осезаемо включването на турбото.
Ако досега си карал само бензинови коли, би трябвало да го усетиш наистина осезаемо и доста по-различно от набирането след 2000 об. на една бензинова кола.
Всичко това, разбира се, ако няма някакъв проблем. :thumbsup:
Последна промяна от Kiki на 04 фев 2013 21:26, променено общо 1 път.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
dany.killmister
Мнения: 170
Регистриран: 14 май 2009 15:43
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот dany.killmister » 04 фев 2013 21:03

Здравейте колеги, искам да попитам задължително ли е почистване на EGR на 1,4 D4D, и ако да през какъв пробег?
Mercedes GL 450,2006, E 220 CDI,2005, Toyota Auris 1.4 D4D2009

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4925
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 96
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот Kiki » 04 фев 2013 21:18

dany.killmister написа:Здравейте колеги, искам да попитам задължително ли е почистване на EGR на 1,4 D4D, и ако да през какъв пробег?

Задължително е, когато се запуши и започне да прави проблеми.
Аз го направих профилактично, защото сега имам повече свободно време.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
JapCar
Мнения: 870
Регистриран: 02 май 2010 01:53
Репутация: 1
Местоположение: Bristol,UK

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот JapCar » 04 фев 2013 21:59

Kiki написа:Ако досега си карал само бензинови коли, би трябвало да го усетиш наистина осезаемо и доста по-различно от набирането след 2000 об. на една бензинова кола.
Всичко това, разбира се, ако няма някакъв проблем.

Да, само бензинови съм карал и наистина над 2000 об на дизела усещам по-добро ускорение...но очевидно както казах е субективна оценката, т.е. по това усещане трябва да разбереш, дали е добре, малко зле или много зле...надявам се за последното да светне чека. Всъщност аз не мога да бъда верен критерии, защото рядко карам над 2200об, имам 6 скорости, което ми позволява да подбирам по-ниски обороти (иначе моментния разход разочарова), а при превключване обикновено ускорявам до 2100- 2400 при спокойно каране.
BTW, в БГ Авенсиса (1.8 бензин) по-ме кефи в ниските обороти (от п.х. до 1600). Сега (дизела) се случва при тръгване с ниски обороти и голямо натоварване нещо да пречука за мн. кратко като "аванс", което при същия стил на каране на бензиновия не се случва, та за това някъде бях питал дизела има ли knock сензор, но нямаше отговор.
Sorry, то май стана за нова тема... biggrin.gif
Живей широко и художествено!
Avensis 1.8, 7A-FE, 2000г

ivo_g
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2011 14:18
Репутация: 0

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот ivo_g » 04 фев 2013 23:27

JapCar написа:
Kiki написа:Ако досега си карал само бензинови коли, би трябвало да го усетиш наистина осезаемо и доста по-различно от набирането след 2000 об. на една бензинова кола.
Всичко това, разбира се, ако няма някакъв проблем.

Да, само бензинови съм карал и наистина над 2000 об на дизела усещам по-добро ускорение...но очевидно както казах е субективна оценката, т.е. по това усещане трябва да разбереш, дали е добре, малко зле или много зле...надявам се за последното да светне чека. Всъщност аз не мога да бъда верен критерии, защото рядко карам над 2200об, имам 6 скорости, което ми позволява да подбирам по-ниски обороти (иначе моментния разход разочарова), а при превключване обикновено ускорявам до 2100- 2400 при спокойно каране.
BTW, в БГ Авенсиса (1.8 бензин) по-ме кефи в ниските обороти (от п.х. до 1600). Сега (дизела) се случва при тръгване с ниски обороти и голямо натоварване нещо да пречука за мн. кратко като "аванс", което при същия стил на каране на бензиновия не се случва, та за това някъде бях питал дизела има ли knock сензор, но нямаше отговор.
Sorry, то май стана за нова тема... biggrin.gif


Дизелът няма нок-сензор.

neznaiko
Мнения: 118
Регистриран: 24 яну 2008 22:37
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот neznaiko » 05 фев 2013 11:06

memorex написа: Понеже виждам че темата ще се превърне в за или не затапването на ЕГРа искам да кажа че всеки сам си решава.

Мислех си да напиша нещо подобно в началото на материала, ама да си призная забравих. Наистина има и за, има и против. Всеки сам да си преценява. За мен по-доброто поведение на двигателя и понижения разход, са серизен плюс.
А най важният плюс за мен - притеснява ме, че при работещ EGR боклуци като тези, които се отлагат по него, влизат в двигателя, иначе не ме мързи да го чистя периодично, не е кой знае колко трудно или времеемко и не се прави толкова начесто.


memorex написа: В твоя случай само имай предвид че тази ламаринка от консерва няма да удържи дълго време и ще прегори и по този начин има опасност някой парче да се откъсне и да попадне не където трябва и да направи поразии.

Колега, сигурен ли си, че ще прегори или просто го споменаваш като вероятно слабо място? Благодаря и в двата случая.

Някой може ли да подскаже каква е температурата на изходящите газове в този участък? Което ще доведе до въпроса за материала на ламарината и устойчивостта й при високи температури в среда с понижено съдържание на кислород.
Предвид факта, че други участъци от тази ламарина бяха подлагани от съседа за продължителен период и многократно на открит пламък в среда с нормално атмосферно съдържание на кислород (разбирай печене на разни неща на огнището в двора от доста години biggrin.gif ) и не бяха прегорели (а само много почернени), смятах, че би трябвало да е достатъчно устойчива. Обещавам, че ще проверя при по-благоприятни климатични условия (и свободно време) дали е започнало прогаряне. Ако се откъсне парче, за да влезе в двигателя, то трябва да мине през EGR-клапана и през втория отвор, който също е запушен, така че ме съмнява да успее. Едно превантивно запушване на вакуум маркуча (още тези дни) смятам би изключило напълно тази възможност, макар и признавам, че обезмисля в значителна степен свършеното от мен. Остава като двойна осигуровка, че абсолютно няма начин да влизат газове и боклуци през EGR към двигателя.

memorex написа:А за чистенето да спомена че твърдия нагар лесно се отлепя със сода на прах и малко вода или ако няма такава и прах за пране ще свърши работа.Запълвате го с прах поливате малко вода от горе и го оставате да постои полвин един час.После го промивате на течаща вода и всичко отива в канала.успех

Благодаря за допълнението.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

neznaiko
Мнения: 118
Регистриран: 24 яну 2008 22:37
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот neznaiko » 05 фев 2013 11:10

Kiki написа: Не трябва да се забравя, че при почистването на ЕГР-а задължително трябва да се почисти точно повърхността , където затваря клапана.
Трябва с ръка да се избута буталото напред и с четчица да се почистят повърхностите, където оплътнява.
В противен случай цялата операция се обезмисля.
А ефектът-поне при мен е поразителен.

Благодаря за допълнението.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

neznaiko
Мнения: 118
Регистриран: 24 яну 2008 22:37
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот neznaiko » 05 фев 2013 11:51

JapCar написа:Наистина ли всички усещат/чуват кога се включва турбото или само се знае при какви обороти вече е ефективно? Аз никога не съм го чувал на никакви обороти. Вярно, че над 2000 об дърпа по-добре, но няма рязка граница.
Sorry, че въпросите са малко извън темата.

Преди запушването на EGR при мен имаше отчетлива граница при около 2000 об/мин, която отдавам отчасти и на затварянето при повишаването на оборотите на (непочистения, да отбележа) EGR. След запушването границата при ускоряването вече съвсем не е толкова отчетлива и се премести към около 1400 об/мин, след това върви плавно.

Никога не съм чувал отчетливо включване на турбото. Доколкото съм чел, то си върти през цялото време, просто ефектът от него става осезаем над определени обороти т.е. по пътя на логиката не би трябвало да се чува отчетливо включване, а да се увеличава като сила и височина на тона звука от него (друг е въпросът как да звучи и колко силно е добре да се чува).
Някой да ме поправи, ако греша.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

Потребителски аватар
JapCar
Мнения: 870
Регистриран: 02 май 2010 01:53
Репутация: 1
Местоположение: Bristol,UK

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот JapCar » 05 фев 2013 12:50

neznaiko написа:Никога не съм чувал отчетливо включване на турбото. Доколкото съм чел, то си върти през цялото време, просто ефектът от него става осезаем над определени обороти

И аз смятам така...теоретично.Смятам, че понятието включване/изключване на турбото е измислено и е условно, просто над някакви обороти става ефективно, иначе винаги си върти...Както казах, никога не съм го чувал, но на някои марки/модели се чува и знаещите казват, че това си зависи от конструкцията/геометрията на корпуса/турбинката.Говоря за чуване от купето, в движение, а при отворен капак и форсиране не съм пробвал, може звукоизолацията да обира високите честоти. По скоро, дори от купето чувам други шумове- чукане на клапани или инжектори, не мога да преценя...
За ламаринката на EGR-а бих казал, че няма опасност да прегори, защото горещите газове вече не "протичат" от там, че да е висока температурата.
Въпреки това принципно съм против такава интервенция, въпреки, че никога не съм го правил, че да видя "предимството".
Живей широко и художествено!
Avensis 1.8, 7A-FE, 2000г

neznaiko
Мнения: 118
Регистриран: 24 яну 2008 22:37
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот neznaiko » 05 фев 2013 14:08

dany.killmister написа:Здравейте колеги, искам да попитам задължително ли е почистване на EGR на 1,4 D4D, и ако да през какъв пробег?

Едва ли някой може да ти каже на какъв пробег е най-добре, защото колко се зацапва зависи от качество на горивото, състояние на двигателя, режим на движение на автомобила, стил на шофиране и т.н. ... т.е. всичко, от което зависи колко добре изгаря горивото и при какви обороти основно се движи автомобила, защото при по-високи обороти EGR-то (поне на теория и ако е чисто) трябва да затваря, т.е да не се наслояват допълнително боклуци в този момент.

Аз, на твое място, при наличие на време, бих го отворил и по степента на зацапване бих си правил сметка кога да го отварям пак. В нета има примери за ужасно зацапани на 30к км, а виж че има колеги, които са го чистили на много повече и не е било кой знае колко мръсно. Макар че "Чистотата е здраве!" biggrin.gif , едва ли ще му се отрази зле чистене, дори и да не са почнали проблемите..
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

Потребителски аватар
JapCar
Мнения: 870
Регистриран: 02 май 2010 01:53
Репутация: 1
Местоположение: Bristol,UK

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот JapCar » 05 фев 2013 14:29

neznaiko написа: защото при по-високи обороти EGR-то (поне на теория и ако е чисто) трябва да затваря, т.е да не се наслояват допълнително боклуци в този момент.

Аз мислех, че не винаги е така и има разлика за бенз/диз EGR. Търсейки нещо по въпроса попаднах на мнението на колега от ситроенския форум, не знам колко е прав, но очевидно е чел по въпроса и няма интерес умишлено да подвежда..., та може и да е полезно да се прочете, а и не само това:
http://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.php?f=57&t=48295
Последна промяна от JapCar на 13 окт 2013 16:48, променено общо 1 път.
Живей широко и художествено!
Avensis 1.8, 7A-FE, 2000г

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4925
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 96
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот Kiki » 05 фев 2013 19:53

Страхотно обяснение.
Евала на колегата worthy.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

neznaiko
Мнения: 118
Регистриран: 24 яну 2008 22:37
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот neznaiko » 06 фев 2013 04:35

neznaiko написа: защото при по-високи обороти EGR-то (поне на теория и ако е чисто) трябва да затваря, т.е да не се наслояват допълнително боклуци в този момент.

JapCar написа: Аз мислех, че не винаги е така и има разлика за бенз/диз EGR. Търсейки нещо по въпроса попаднах на мнението на колега от ситроенския форум, не знам колко е прав, но очевидно е чел по въпроса и няма интерес умишлено да подвежда..., та може и да е полезно да се прочете, а и не само това:
http://clubcitroen.bg/forum/viewtopic.php?f=57&t=48295


Колега JapCar, благодаря за уточнението, дал си много хубав линк. Колегата от форума на ситроен наистина се е постарал да изложи прегледно информацията, която е намерил.
Ако някой се е подвел от цитирания мой пост ми за това кога е отворен EGR, моите извинения за това. Той беше към колегата dany.killmister, който пита за периодичност на почистване на EGR при дизелов двигател. Не съм се интересувал от EGR при бензинови двигатели, защото досега не ми се е налагало. Не мога да коментирам и за ефекта от блокиране на EGR при D4D след 2003 (116 к.с. и повече), защото нямам автомобил с такъв двигател и нищо не съм пробвал на него.

Да добавя към вече написаното от мен - не агитирам никого да си блокира EGR-а, споделям какво съм направил и какво съм забелязал. Ако колите, парите и времето са ваши, решението също би трябвало да е ваше. Предимствата за един, могат да са несъществени за друг, а да натежават недостатъците, а и режимът на движение на автомобила и начинът на шофиране са индивидуални. Информацията в нета е противоречива, затова и заглавието на темата е почистване и блокиране, което предпочитате. Аз самият съм малко раздвоен в мнението си за блокирането, макар и предимствата да ми изглеждат по-съществени от недостатъците.


Все пак бих искал да изясня някои неща за себе си. В информацията от линка, който е дал колегата JapCar, на мен лично чисто логически не ми се връзват следните:

1) От една страна се твърди, че с блокиран EGR се повишава температурата на горене, защото горивната смес е по-богата на кислород. Това при дизелов двигател (поне за 2001 D4D и подобните нему) би следвало да е само при загрял двигател и на ниски обороти, защото иначе EGR би трябвало да е затворен и следва да няма разлика между работещ или блокиран EGR. От друга страна се твърди, че при тези повишени температури азотът влиза в реакция с кислорода и "краде" от кислорода, необходим за изгарянето на горивото. Т.е. по-малкото съдържание на кислород би следвало да понижи температурата. От трета страна, реакцията между кислород и азот при високи температури е ендотермична (wikipedia - The oxygen and nitrogen do not react at ambient temperatures. But at high temperatures, they have an endothermic reaction producing various oxides of nitrogen. Such temperatures arise inside an internal combustion engine or a power station boiler, during the combustion of a mixture of air and fuel.), т.е. би следвало да отнема топлина. В крайна сметка кое надделява?

2) Изброени са доста проблеми, които се получават от износване на EGR или зацапването му, като и за двете има описани куп причини. Предвид това, а и факта, че почти всички почистили EGR отбелязват положителния ефект след това, излиза, че това е доста капризен елемент от автомобила. Т.е. ефектът от него е налице, само ако е доста чист и съвсем изправен. За изправността, едва ли се разваля толкова лесно. Ама пък за чистотата не съм убеден, че това е състоянието му в преобладаващото време от работата му предвид това, че е отворен при ниски обороти, при които двигателят не би трябвало да е в оптималния си режим.

Изглежда ми доста логичен единия от коментарите, че "EGR ...... технологията .... разчита на висококачествено гориво и ниска запрашеност на средата. Ние нямаме нито едното нито другото."


Ще съм благодарен, ако някой хвърли светлина върху горните 2.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4925
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 96
Местоположение: София

Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира

Мнениеот Kiki » 06 фев 2013 09:59

neznaiko написа: Изброени са доста проблеми, които се получават от износване на EGR или зацапването му, като и за двете има описани куп причини. Предвид това, а и факта, че почти всички почистили EGR отбелязват положителния ефект след това, излиза, че това е доста капризен елемент от автомобила. Т.е. ефектът от него е налице, само ако е доста чист и съвсем изправен. За изправността, едва ли се разваля толкова лесно. Ама пък за чистотата не съм убеден, че това е състоянието му в преобладаващото време от работата му предвид това, че е отворен при ниски обороти, при които двигателят не би трябвало да е в оптималния си режим.

Ще съм благодарен, ако някой хвърли светлина върху горните 2.

Според мен, едва ли е нужна толкова светлина, защото нищо не ти пречи веднъж на 100 000 км. да го почистиш.
Едва ли ги минаваш за една или две години. Така, че, веднъж на 4-5 години нищо не пречи да се почисти.
Друг е въпроса, ако е непоправимо скапан. Цената му е доста солена.
Моят го почистих на 200 000км. и то профилактично, но не съжалявам за което. wink.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта