D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12572
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 329
Местоположение: Варна

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот slowtraveler » 18 сеп 2017 08:47

Значи пропускът е в 'смучещата' част... Провери след филтъра...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

PSD
Мнения: 2
Регистриран: 25 окт 2016 16:10
Репутация: 0
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот PSD » 20 сеп 2017 11:31

NXX написа:Източник Здравейте и от мен. От няколко месеца съм собственик на една от пушештите короли с D-CAT мотор. Автомобила в последните две седмици пуши ежедневно, след влизане на мотора в работна температура почва да дими сивосинкав пушек придружен с мирис на сурова нафта. Освен това моля някой с такъв мотор да сподели с мен , дали колата ускорява до 2000 Хил. оборота, защото мойта я няма никаква, независимо дали съм на първа или друга предавка, колко и да съм настъпил педала на газта тя ускорява едвам,едвам. След вдигане над написаните обороти ускорява, но това мудно поведение за мен не е нормално и опасно в дадени градски условия. Управлявал съм доста по стари, както и по нови дизели но с такова поведение на автомобил не се бях сблъсквал. Така че моля за коментар :help: Карал съм я на диагностика+живи данни и немогат да разберат защо се получава така и ушите ми почват да чуват някакви несмислени отговори. То било нормално понеже било турбо и незнам си какви тъпотий. А мен в някое кръстовище някой ще ме разцепи на две. Турбо,турбо но пък чак толко мудно егати??

Все едно говориш за моята корола. Проблема ми се решава частично след почистване на ЕГР, но трябват няколко дни каране след това (предполагам за да прочисти остатъци от нагар след него). Освен това лятото е доста по динамична, защото я карам повече извънградско и DPFа не се задръства толкова.

Gaco
Мнения: 2
Регистриран: 26 апр 2017 18:24
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Gaco » 22 окт 2017 09:25

NXX написа:Източник Здравейте и от мен. От няколко месеца съм собственик на една от пушештите короли с D-CAT мотор. Автомобила в последните две седмици пуши ежедневно, след влизане на мотора в работна температура почва да дими сивосинкав пушек придружен с мирис на сурова нафта. Освен това моля някой с такъв мотор да сподели с мен , дали колата ускорява до 2000 Хил. оборота, защото мойта я няма никаква, независимо дали съм на първа или друга предавка, колко и да съм настъпил педала на газта тя ускорява едвам,едвам. След вдигане над написаните обороти ускорява, но това мудно поведение за мен не е нормално и опасно в дадени градски условия. Управлявал съм доста по стари, както и по нови дизели но с такова поведение на автомобил не се бях сблъсквал. Така че моля за коментар :help: Карал съм я на диагностика+живи данни и немогат да разберат защо се получава така и ушите ми почват да чуват някакви несмислени отговори. То било нормално понеже било турбо и незнам си какви тъпотий. А мен в някое кръстовище някой ще ме разцепи на две. Турбо,турбо но пък чак толко мудно егати??

Все едно слушам и за моят автомобил - авенсис дкат 177 к.с., аз също имам наблюдение за същия проблем при ускорение до достигане на 1800 оборота, след това е стрела, но до достигане на 1800 оборота все едно карам без турбина... Не знам на какво се дължи това и моята е гледана на живи данни и единствените отклонения са в дюзите, които пък според майсторите са в допустимите за тойота граници. С интерес ще следя темата и ако решите проблема с ускорението ще се радвам да споделите.
Toyota Avensis 2.2 dcat 177hp with dpf

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4837
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Kiki » 22 окт 2017 12:30

Gaco написа:Все едно слушам и за моят автомобил - авенсис дкат 177 к.с., аз също имам наблюдение за същия проблем при ускорение до достигане на 1800 оборота, С интерес ще следя темата и ако решите проблема с ускорението ще се радвам да споделите.

Ако сте потърсили в търсачката на форума, щяхте да намерите няколко теми по този въпрос и да Ви стане ясно, защо не върви до 1800 оборота.
Това не е дефект, а просто така наречената турбодупка, която я имат почти всички турбодизелови двигатели.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4837
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Kiki » 24 окт 2017 16:43

iovkito написа:Източник Изборът е ясен - авенсис т27 от първите , по-грозна , без DPF или фейслифта с DPF . Аз бих избрал по-красивото , другото се оправя. :D

Абсолютно със съгласен с това! :thumbsup:
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот antyox » 24 окт 2017 17:59

Днес и аз поръчах да режат ДПФ на Рафката. Светна на два пъти, веднъж чистихме грешката. Инак добре си върви но не пожелах да гледам какво ще стане....... в предвид това което са писали преди мен. В сервиза си направиха устата за софтуерно предизвикване на изгарянето но това е само отлагане на операцията. Е ще ме влачат няколко дена защото мислеха да приключат за 5 минути като предният път но ще почакам и ще пиша за резултат.
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

antyox
Мнения: 34
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот antyox » 26 окт 2017 16:57

Минах само с регенерация по магистралата и чистене на пета дюза.
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

baba_metca
Мнения: 555
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 6
Местоположение: София и Пазарджик

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот baba_metca » 06 ное 2017 23:46

DPF, както и двигателя, като компонент е направен да издържи целия живот на автомобила. Било то 100 000км или 500 000км. Ако се задръсти то това се случва по две причини.
Първата причина е ненавременно прочистване на DPF от системата - основно заради много градско каране.
Втората причина е проблем по друг/и компоненти водещи до преждевременно замърсяване на филтъра. Понякога е толкова бързо, че системите за регенерация не смогват с почистването.

Никоя причина няма да се отстрани сама ако просто изчистите грешката. Най-лошото в случая е че това дозапушва филтъра и води до неговата смяна.

Премахването на филтъра НЕ отстранява проблемите на колата по двете причини. Ако ви е запушена петата дюза, дори и да смените филтъра /без дюзата/, новия филтър пак ще се запуши. Същото важи и за градското каране.

Повишаването на вредните емисии на автомобила, причинено от премахването на DPF също е проблем, да в България не е наказуем проблем, но пак е проблем.

Офтопик
Пример, Ауриса който карам е Евро 4 и е произведен без DPF, с DPF е Евро 5. Премахването на DPF би довело /при равни други условия/ до понижаване на Евро нормата, което от своя страна до нов сертификат. В някои държави това води до други данъчни ставки и дори до ограничение в движението по определени пътища или региони, породено от Еко нормите. Премахване без променен сертификат в същите тези държави води до спиране от движение и/или глоби.

color
Мнения: 35
Регистриран: 03 май 2017 20:24
Репутация: 4
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот color » 20 ное 2017 20:56

baba_metca написа:Източник DPF, както и двигателя, като компонент е направен да издържи целия живот на автомобила. Било то 100 000км или 500 000км.

Според мен всеки филтър се води консуматив. Рано или късно идва време за смяна, независимо къде и с каква нафта се кара автомобила. Това не значи, че двигателя е изчерпал ресурса си, живота на един дизелов мотор не е съпоставим с живота на DPF-a.
Toyota Avensis D4D 2.0 126hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp

baba_metca
Мнения: 555
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 6
Местоположение: София и Пазарджик

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот baba_metca » 22 ное 2017 20:01

По презумция е. Щом в ръководството няма интервал за помяна или проверка или друго, значи е доживотен в нормален режим на работа.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4837
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнениеот Kiki » 22 ное 2017 21:09

baba_metca написа:Източник По презумция е. Щом в ръководството няма интервал за помяна или проверка или друго, значи е доживотен в нормален режим на работа.

Преобладаващо градско каране не е нормален режим за ДПФ-а. Поради тази причина, не ми се вярва да бъде доживотен на колата. А за непрекъснатите ядове, които ще създава е друга работа.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта