Страница 16 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Май 2017 00:53
от slowtraveler
Първият задължителен опит е пускане на регенерация и изчакване да приключи процедурата...
'Повечето майстори' поне направиха ли си труда да пуснат регенерацията? Защото това е проста процедура, отнемаща двадесеттина минути и струваша литър-два нафта...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Май 2017 09:58
от steich
1AD написа: ... Варианта е препрограмиране със софт, който не търси ДПФ и физическо премахване. Но имай предвид, че това не е оригинален софтуер на Тойота т.е. може да бъде добре, може да бъде и зле ...
Какво означава "това не е оригинален софтуер на Тойота" колега ? Като не си на 100% ясно поне не обърквай хората. При тази процедура на каквато и да е марка и модел автомобил, винаги се сваля наличния софтуер на автомобила и се модифицира/коригира същия ... тук резултата вече зависи не от това дали е "оригинален" или не, а от качествено свършената работа. Качествено свършената работа зависи от много неща и трябва да влезна в подробности които едва ли ще разбереш, а и хора които са навътре в материята могат само да разберат.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 20 Май 2017 10:08
от iovkito
Много е интересно когато някой, който нищо не разбира от коли, да обяснява какво трябва да се направи, като обяснението е чуто от квартален майстор, който също не разбира от тойоти и крайният резултат от всичко ще е неработеща кола и дадени пари.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Май 2017 14:38
от 1AD
Модифициран софтуер на тойота вие за оригинален ли го вземате? За мен всяко модифицирано нещо вече не е оригинално. Това исках да кажа. Чак квалификация "нищо не разбира от коли" не очаквах да ми сложите :) Това не е нито първата ми тойота, нито първата ми кола, нито първият ми ник в автофорум.
Ако този софтуер се модифицира/коригира офицално от Тойота - било то в техен сервиз или завод, бих го приел за оригинален. Всеки друг вариант на този софтуер е НЕоригинален

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Май 2017 15:28
от slowtraveler
Не съм се ровил как точно става, но навярно е възможно на някои модели просто да се качва оригиналния софтуер за модификацията без DPF... Например моя модел двигател се предлага в три варианта - без DPF, с ДПФ, и с ДПФ + Адблу... Уверен съм, че навярно с минимална модификация (например подмяна VIN) би трябвало софтуера да може да се подменя между моделите...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Май 2017 15:35
от steich
Не ми беше целта да се заяждам, а да внеса малко яснота. Поне по написаното аз разбирам че едва ли не се слага съвсем произволен друг софтуер ... може и да съм го разбрал погрешно. При някои марки и модели автомобили и в една определена граница години, смъкването на евро стандарта може да се прави и от официалния представител, но не много официално т.е. не им е разрешено ... въпреки това някъде е възможно ( не и при Тойота ).

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Май 2017 16:21
от 1AD
Това би бил най-добрият вариант. Софтуер за същата кола без ДПФ. Ако съм сигурен, че някой може да го направи с удоволствие ще разкарам ДПФ, но от другото ме е страх.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Май 2017 20:13
от steich
Кадърно коригиран софтуер и такъв "оригинален" без ДПФ ... няма разлика в крайния резултат.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Май 2017 19:21
от troble
djKAMIKADZE написа: Мерси за мнението колега 1AD. Когато ходих на диагностика ми качиха нов софтуер, последен и изчистиха грешката. След няма и 500 метра грешките излезнаха пак.

Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.

Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....

Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.

След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно :) къде как и на каква цена?
djKAMIKADZE написа: Мерси за мнението колега 1AD. Когато ходих на диагностика ми качиха нов софтуер, последен и изчистиха грешката. След няма и 500 метра грешките излезнаха пак.

Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.

Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....

Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.

След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно :) къде как и на каква цена?

И аз бях във филма с ДПФ исках да го запазя но за съжаление след доста мнения на хора които се занимават с проблема стигнах до извода че премахването е най евтиното спасение.Дори и почистването му е временно решение.От 3 месеца съм без филтър и засега нямам никакви проблеми.Разбира се беше премахнат и софтуерно.Ако ви интересува пишете на лични за да не излезе че правя реклама на фирмата която го премахна.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Май 2017 20:04
от slowtraveler
troble написа: Дори и почистването му е временно решение
Ами то така погледнато и живота на двигателя е временно решение :)
Факт е, че колкото е по-износен двигателя, толкова повече се съкращава живота на DPF... То и затова 'дизел' е доста мръсна и 'миришеща' дума в БГ (западняците го правят повече за 'реклама') - износен (неотремонтиран) двигател в комбинация с премахнати еко-устройства няма до какъв друг резултат да доведе... И резултатът се вижда по пътищата.... :whistle:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Май 2017 20:17
от 1AD
Прав си, но това, че аз имам ДПФ филтър харча доста пари за него (подмяна, сервизи и каквото се сетиш още), а 80% от колите нямат и минават по същия начин технически прегледи, плащат същите данъци и т.н. някак ме демотивира. Няма никакъв смисъл да съм с ДПФ, освен лично удовлетворение, че пазя околната среда. Това лично удовлетворение все пак има някаква граница на търпение (пари)

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Май 2017 20:30
от slowtraveler
Да, всеки решава за себе си.. В момента, в който не мога да поддържам такъв автомобил просто бих го сменил...
И да, надявам се да затегнат въпроса с техническите прегледи, за да се ограничат такива модификации...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Май 2017 20:33
от iovkito
Днес минавах ГТП с авенсиса и влизаха в канала , за да гледат нещо отдолу. Предполагам са проверявали дали има катализатор , което е добре.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Май 2017 21:24
от spiridoncho
Влизат отдолу и уж проверяват за проблеми по окачването. Официално още няма ограничения до колкото знам, за липсващи катализатори или ДПФ.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Май 2017 21:28
от slowtraveler
Формално винаги е имало - промяна конструкцията на автомобила, и невярно декларирани данни.... Просто някой трябва да се заеме сериозно...