Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

memorex

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от memorex » 16 Яну 2015 22:54

Ако не пали от тех проблем няма да се оправи при смяна на горивото. А бе винаги има един елемент на познания в тази работа така че и Slow е прав.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 07:50

memorex написа:Ако не пали от тех проблем няма да се оправи при смяна на горивото.
Така е, обаче доста от темите за дизели се развиват така:
1. Колата спря да пали на студено
2. Не можах да я запаля с многократни опити
3. СТОПЛИ се, запали, и веднага смених бензиностанцията. И проблема изчезна.
Ама дали от нафтата или от стоплянето - никой не знае tooth.gif :thumbsup:
При последните студове във Варна дизелите ни не са правили проблеми - палят от четвърт.
Аз бях на 'скъпа' нафта (смес Лукойл обикновена и ОМВ скъпа), а служебната - на обикновена ОМВ, заредени във Варна и страната...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от didak » 17 Яну 2015 08:30

А колко бяха последните студове във Варна?
С обикновена нафта при - 20 просто няма как да запали и това не зависи от колата. Просто през най-тесните части на горивопробода и през филтъра такава нафта при такива температури няма как да мине, мое мнение.
Оттам-нататък следват вариациите, каква "необикновена", от къде, не е ли рисковано на необикновена нафта /обикновена с "фабрични" добавки/ да се слагат допълнително добавки и т.н.
Бе кахър си е за по 1-2 седмици и по нашите ширини с тези дизели...
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 08:52

Последния път палихме на -14С във Варна. По време на движение стигна -19С, но имам подгрев и това едва ли е показателно.
В Балкана температурата през нощта бе стигнала до -17С, но докато дойде време да паля сутринта външната температура се бе покачила на около -10-12С... Доколко се е стоплило през това време горивото - не знам...
При последното палене във Варна исках да направя клипче, но за съжаление бе безуспешно - нещо телефона бе замръзнал и е заснел само под секунда в момента на изключването му (двигателя вече си работи)...
След приключване на подгрева, паленето не се различаваше от палене лятото. Имам клипче при палене на -10С масло и -7С въздух - ако искате - ще го пусна...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ffsolutions
Мнения: 261
Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
Местоположение: София

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от ffsolutions » 17 Яну 2015 14:42

Slow, качи го, ако обичаш, просто ми е интересно да го погледна и да си дам по-ясна представа моята как се справя. :thumbsup:

@ ragest: Е, тогава ще знам, че и тази на 4-ти я бива, щом си и редовен клиент и си доволен. laugh.gif
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 18:32

Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Akima
Мнения: 7119
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от Akima » 17 Яну 2015 18:38

slowtraveler написа:Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане tooth.gif
Това във Варна ли е правено или при "пустиняците" - питам заради влажността на въздуха,която малко пренебрегвате.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2015 18:45

Конкретно това - при пустиняците.... Във Варна паленето бе по същия начин без никаква разлика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
driver
Мнения: 45
Регистриран на: 21 Юли 2013 19:02

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от driver » 17 Яну 2015 19:08

Slow, защо имаш 2 показания за температура?
Колкото и да са кратки думите "да" и "не", те изискват най-сериозния размисъл.

Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005

Аватар
Akima
Мнения: 7119
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от Akima » 17 Яну 2015 19:09

Температура на маслото - център.
Външна температура - горе в ляво.

:thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ffsolutions
Мнения: 261
Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
Местоположение: София

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от ffsolutions » 17 Яну 2015 20:51

slowtraveler написа:Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане tooth.gif
Благодаря ти! :thumbsup:
Така като гледам (на око) моята пали по същия начин, имам предвив като продължителност на въртене преди самото запалване.
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2015 08:44

Akima написа:Температура на маслото - център.
Външна температура - горе в ляво.

:thumbsup:
Да, всичко това е настройваемо, къде какво да се показва (включително горе по ъглите)... Центъра е t масло, като в това меню можеш да избереш t на скоростна кутия и още няколко други 'системни' параметри - напрежение, налягане на гуми и т.н. Обикновено температурата на маслото сутрин при палене ми е била по-висока от реалната температура (и показваната на въздуха), но в конкретния случай явно е започнало стопляне на въздуха...
Относно начина на палене - винаги пали по същия начин - явно толкова оборота са му нужни за да вдигне налягания и сметне, че може вече да пали...
На времето замръзналата нафта бе често явление. Освен това старите дизели бяха доста капризни към температурата.. При сегашните дизелаци нещата съвсем не стоят така.
Според мен причината бе в следното - за да запали нафтата е нужно добро разпрашаване на горивото и достатъчна температура в горивната камера.
Старите дизели бяха с предкамерно горене и дюзи, работещи на ниски налягания (на голфа ги настройвах някъде около 175 бара)...
Това е налягането при което отваря дюзата. И се разчита при това налягане горивото да е разпрашено (да излиза като мъгла)... То излиза като мъгла ако разпръсквача е ОК (не е износен) и ако вискозитета на течността е ОК...
Ако вискозитета е по-голям (например ползване на по-тежко гориво или по-ниски температури), то дюзата започва да плюе - пръска струйка вместо мъгла. А струйката вече не може да се самозапали при дадените условия. И дизела не пали, или ако е запалил заради някой друг цилиндър, пуши заради незапаленото и неизгоряло (или изгоряло лошо) гориво.
При съвременните дизели наляганията са около 2000 бара, а горенето вече е директно в цилиндъра. Условията са съвсем различни. Затова и съвременните дизели за разлика от старите изискват съвсем малък подгрев, и дори не ползват подгрев от някакви температури нагоре (старите си искаха подгрев и лятото)...
За да не запали съвременен дизел, проблемите може да са няколко:
- ниско налягане на горивото - недостиг на гориво - например запушен филтър или горивна магистрала, износена помпа високо налягане, износени дюзи.
- неправилно налягане на горивото - SCV (износен, замърсен)
- ниска температура в цилиндъра при работния такт - влошена компресия.
- и разбира се обичайните заподозрени - електрониката не разбира при какви условия трябва да пали, и подава грешна горивна смес...
- недостатъчно бързо въртене на двигателя при опит за палене - износен стартер, капнал акумулатор, неподходящо масло

Горе-долу така ги виждам нещата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта