Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
netborn
Мнения: 7
Регистриран: 06 юли 2014 21:18
Репутация: 0

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот netborn » 27 апр 2015 16:26

Здравейте,

От София съм, източните квартали (Младост, Дружба). Рових се по форума за сервиз, където да направя диагностика на двигател, смяна на пистов ремък, а по нататък и консумативи. Искам да е сервиз, в който имат опит/ухо с по-нови тойоти (макар на 7 години да не е 1ва младост), но ми прави впечатление, че в сервизите рядко въобще са се занимавали с този модел, дори в хвалени тук, ми се случи да ме питат Корола ли е или Авенсис ... Иска ми се като задам въпроса "колко време ще отнеме смяна на пистов ремък ? ", да не чувам "не знам, остави я за 1-2 дена" mellow.gif

Диагностика правих преди 7 000 км, но заради лошо гориво реших всепак да повторя процедурата. Пистовия ремък е за смяна, защото при палене понякога на студен двигател, почва да свири, особено ако съм натиснал педала на спирачката или върти въздух при потегляна на студен двигател.

В крайна сметка ще свърша нещата или в ТМ Ауто Запад, или Пит Стоп , но ми се иска да намеря и трети вариант, където да мога да отида и да знам, че хората ще забележат и странични проблеми или поне няма да докарат нови (като например прецакани болтове и куки за едното сваляна на кора)

Благодаря.
Последна промяна от Akima на 28 апр 2015 11:18, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.Моля прочетете правилата и важните теми.
Corolla 2008, 1.6 (124) , ака Койота

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 715
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 41
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на пистов ремък

Мнениеот veso_hds » 27 апр 2015 16:41

Търсиш мехаННика-един от модераторите на форума! :thumbsup:
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2253
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 65
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на пистов ремък

Мнениеот TATI » 27 апр 2015 17:41

Просвирването не е признак за смяна. Може да иска просто да се натегне малко. Ако си из Младост, мога да го погледна, натегна, сменя, нищо че не съм сервиз :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Потребителски аватар
kickata
Мнения: 335
Регистриран: 11 юни 2009 10:50
Репутация: 14
Местоположение: София

Re: Смяна на пистов ремък

Мнениеот kickata » 28 апр 2015 08:31

Пистовият ремък не се ли натяга автоматично от обтегача (амортисьорчето)?
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

Потребителски аватар
netborn
Мнения: 7
Регистриран: 06 юли 2014 21:18
Репутация: 0

Re: Смяна на пистов ремък

Мнениеот netborn » 28 апр 2015 09:39

Здравейте,

Мерси за отговорите. Ами да прави сте, просто в два сервиза искаха да го сменят, но по споменатите горе съображения реших да не оставям нещата на човек, който не е виждал Тойота.

@veso_hds Мерси, свързах се с мехаННика - веднага ме светна, че живота на тоя ремък е дълъг (105 000 км) и проблемът вероятно не е до смяната му. Посъветва ме да напръскам ремъка на запален двигател със силиконов спрей и от ДВЕТЕ страни (купувал съм подобен за смазване). Днес ще пробвам тази процедура и ще споделя как са нещата.

@TATI
Мерси за предложението, ще се радвам да се запознаем щом ти се занимава, а ще почерпя ( колегата мехаННика е услужлив, но мисля че и зает човек и е малко неудобно да го занимавам). Ще пиша после на PM.

Можеби проблема изглежда тривиален, но ето че не всеки сервиз реално се замислят къде всъщност е проблемът.
Corolla 2008, 1.6 (124) , ака Койота

Потребителски аватар
netborn
Мнения: 7
Регистриран: 06 юли 2014 21:18
Репутация: 0

Re: Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот netborn » 29 апр 2015 16:45

Позабавих се с пръскането, защото реших да взема специално спрей за ремъци (от Бриколаж има Motip за 10 и нещо, удълителя хич не става, та с нормалната пръскачка от разтояние пръсках). Напръсках днес на загрял включен двигател, форсирах малко, и зачаках 2-3 часа. Запалих на студено, натисках спирачка, пусках климатик, няма свистене punk.gif , ремъка си работи перфектно засега, повъртях се на Цариградско но не много над 100. Има леко жужене, защото ремъка е още влажен явно, но дано ефектът е траен.

Ще благодаря на мехаННика лично, но ми спести едно излишно занимаване да сменям ремък, който има още 20 000 км живот :thumbsup:
Corolla 2008, 1.6 (124) , ака Койота

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 144
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 13
Местоположение: София

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот batececo » 12 мар 2018 10:39

kickata написа:Източник Пистовият ремък не се ли натяга автоматично от обтегача (амортисьорчето)?


Май да...

Видях, че и моя ремък ЯКО се не нацепил (нацепена батка).

Започнах да ровя във форума - никаква информация. В руския форум от 2 седмици съм се регистрирал (с помощта на колегите от Украйна) и още не ми потвърждават регистрацията (пак с помощта на украинските колеги писах 100 000 писма до техните админи, никакъв отговор...). Мислех да направя както на Реното - вкарвам 5-та и на лек наклон бутам колата и отмествам ремъка, ама там бяха 2 отделни ремъка и този на алтернатора беше само на 2 ролки, тука са може би 5 и повече ролки и викам дай да потърся в YouTube... Пълно с клипове (може да не ти позволяват да им се регистрираш във форумите, за да им гледаш снимки на ремонтите, но тубата е пълна с клипчета).

Така... От 10-те и повече клипа, които видях има 1 болт, който се развива, над него има още един, който е все едно част от самата планка, който болт (горния) като го завъртиш надясно (след като долния е разхлабен) отпуска ремъка и може да се извади. От клиповете изглежда доста трудно завъртането на горния болт (за разхлабването). Или ползват ключ с голямо рамо или слагат тръба на ключа за по-голямо рамо или слагат накръст втори гаечен ключ върху гаечния ключ, с който развиват, пак за по-голямо рамо. Мислех да пускам отделна тема, да питам колко се натяга и след време (като поработи) проверява ли се пак натегнатостта, обаче от клипчетата разбирам, че има едно като амортисьор, което само си натяга ремъка, единствено след поставяне на новия ремък се налага затягане на долния болт :)

http://corollafan.ru/obsluzhivanie/zame ... rolla.html

мехаННика
Мнения: 1518
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 150
Местоположение: София

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот мехаННика » 13 мар 2018 00:24

От написаното по-горе разбирам че и десетте клипчета са качени от леваци, уона би герои всякакви. Толкова ли нямаш 10-15 лв за смяната? Толкова ли нямаш техническа грамотност та да разчиташ на клипчета, при положение че може да търсиш истинска техн. документация? Все едно, само търся някаква логика...

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 144
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 13
Местоположение: София

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот batececo » 13 мар 2018 12:21

Не ми се свидят парите, такъв тип ремонти по сервизите обикновено ги дават на новите и неопитните, от това ме е страх. Не изглежда сложна смяната и не ми се оставя колата да нощува по сервизи за рутинна операция. За документацията съм съгласен, но не успях да намеря.

мехаННика
Мнения: 1518
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 150
Местоположение: София

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот мехаННика » 14 мар 2018 07:32

Новите и неопитните за да станат стари и опитни трябва да започнат от такива операции. Масла, ремъци, накладки, през амортисьори, съединители, спирачки до двигател, скорости, автоматик. Каква ти е професията и как си започнал? Беше ли толкова добър колкото си сега? Ако имаш деца, как биха започнали работа при такъв начин на мислене?

Оги
Мнения: 595
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 47
Местоположение: Пазарджик

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот Оги » 14 мар 2018 11:34

Новите и неопитните трябва да се наглеждат и проверяват какво и как са свършили, какво изпочупили и дори какво и колко са затегнали. Неведнъж излизат коли от сервизите след техните ремонти, годни да се разпаднат, никой не погледнал какво и що са правили. Доверие си имали. Облекли едни гащерезони и станали майстори. Брех. Има да изядат по една кофа масло докато придобият способност да вършат работа.
Майстора завъртял клиентела и станал началник, но като майстор го признали много хора примерно, а като организатор и шеф на сервиз... кой знае... в крайна сметка клиентите са тези, които преценяват дали ще се върнат за ремонт в същия сервиз.

мехаННика
Мнения: 1518
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 150
Местоположение: София

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот мехаННика » 14 мар 2018 11:56

Съгласен съм с това. Възможни решения?

Оги
Мнения: 595
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 47
Местоположение: Пазарджик

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот Оги » 14 мар 2018 12:14

Решенията са всекиму според възможностите.

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 144
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 13
Местоположение: София

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот batececo » 14 мар 2018 12:19

Да споделя за недоверието си. Преди няколко години правих изключително специфичен ремонт на двигател (малко хора в България могат да го направят), беше направен от човек със златни ръце, с много добри отзиви и само за три дена. Дори не знаех името на сервиза. Имах добри отзиви за самия механик, човек с опит и добро отношение към хората.
Не се стърпях да го похваля в Рено форума, бях изключително доволен от работа и от отношение (преди това правих ремонт на скорости в прехвален форумен сервиз, колата стоя един месец в сервиза, след ремонта втора скорост излизаше ако не я държиш и т.н.). След време ми омасли един преден маншон и разбира се без да се замисля си запазих час при човека, който ми прави супер прецизния ремонт на двигателя и от когото бях вече изключително доволен. Тъй като това се случи лятото, той беше в отпуска, в сервиза беше едно младо момче на около 25. Малко се изненадах, но нямах време да чакам, оставих колата, след час я взех, изминах 300 км и по навик погледнах последно променяния "възел". Целия подкалник, джанта, гума всичко беше в грес, веднага отидох в първия срещнат сервиз и ми го смениха отново. Маншонът беше разкъсан. Младото момче не си беше свършило работата.
Ако това ми беше първо посещение в сервиза, щях да си помисля, че са много зле, а всъщност са доста прецизни в това, което правят или поне човекът, който ми съживи двигателя. От тогава или се стремя да търся конкретен човек, а не сервиз или каквото мога сам да сменям (инженер съм по образование, макар и не машинен).
За ремъка ако е ангренажен нямаше и да се замисля сам да се захващам, докато за аксесоарния от клиповете ми изглежда лесно. Не ми се свидят пари за качествен труд.
Последна промяна от batececo на 14 мар 2018 12:26, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1194
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 35
Местоположение: Варна

Смяна на пистов ремък на Corolla E15 1.6 VVTi 2008

Мнениеот memorex » 14 мар 2018 12:26

offtopic.gif
Два пъти вземайки колата от сервизи инамирам забита видия( крепежна) в някоя от гумите.Това за какво говори освен за лош късмет?!?
Разбира се е паднала на пода случайно,случва се.Останалата дейност е свършена отлично но радоста от нея е до гумаджията.


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта