Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

peter70
Мнения: 16
Регистриран на: 15 Авг 2015 18:04
Местоположение: Пловдив

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от peter70 » 03 Май 2016 19:56

Здравейте,Колеги,

Реших да се допитам до вас по повод високите обороти, които държи Avensis T25 1.8 VVTi 2006 ми отскоро.

Как се случи:
Поради проблеми в ниските при тръгване бях набедил дроселовата клапа, че е събрала доста мръсотия по себе си. Проверката и ме ужаси.
Реших да я почистя. До този момент като по часовник независимо от околната температура, оборотите на студен двигател бяха точно 1400.
Високи са, но след доста четене ги приех като нещо нормално за тази японска кола.

След почистването, тези обороти скочиха на 1800 което според мен си е проблем.
След загряване (t>65 градуса) оборотите преди и сега се смъкват до: 650 без консуматор и 750 с някакъв включен консуматор.
Автомобилът е с електронна клапа. Пробвах и комбинирах доста - за съжаление всичко е без успех.
Какво е направено до момента (изредено по начина по който се е случвало във времето):
- почистване на дроселовата клапа + нова гарнитура за нея
- обучение на клапата описано подробно в drive2.ru
- почистане на клапан картерни газове
- почистване на смукателен колектор + нова гарнитура за него
- поради сваляне на клапата е направено отново обучение на клапата
- почистване на дюзи + нови уплътнения към бензинова рейка и колектор
- почистване на VVTI клапан + ново уплътнение , нов филтър за клапана
- след последното направено обучение съм минал 150 км, няма разлика в оборотите на студено но има разлика (към много по-добро) в поведението на колата
- за да елиминирам маркучите като проблем всички входове за вакуум бяха затапени (см. колектор, към серво и др.), отново 1800 оборота на студено
- напръсках двигателя и около него със спрей за да проверя за всмукване на въздух - не открих такова.

Имам чувството че компютъра се самообучава докато загрее, при по-дълъг престой с охлаждане на двигателя забравя настройките и при последващо палене на студено почва пак от начало - все едно имам изгорял предпазител за постоянното напрежение към процесора.

За момента след всичко почистено разходът падна до 8.3 градско по компютър реално 8,7 ~9 по бензино-колонка.
Всичко е супер, но ме мога да се преборя с дразнещите високи обороти на студен двигател.
Къде бъркам?
Ще се радвам ако ми помогнете със съвет.

Благодаря предварително за всяка една дума написана от вас.
Последно промяна от Akima на 04 Май 2016 14:45, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Правопис.
Toyota Avensis T25 1.8 VVTI 2006

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T25, 1.8 VVTI 2006 високи обороти на студен двигател

Мнение от ufer » 04 Май 2016 10:49

Колега, пробвай метода на британците - прекалено прост, но ефективен! Стига да става при теб.

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=303359#p303359

Аватар
Akima
Мнения: 7119
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от Akima » 04 Май 2016 14:48

peter70 написа: Реших да я почистя.
Как точно извършихте почистването? wink.gif
peter70 написа: оборотите на студен двигател бяха точно 1400
Толкова трябва да са принципно. :thumbsup:

Моля посочете с кой вариант на дросел сте:
22210 BODY ASSY, THROTTLE
22030-0D010 (L) (02/2004 - 02/2005) 1 € 1,053.24
22030-0D011 (L) (03/2005 - 03/2006) 1 € 1,053.24
22030-22040 (J) (02/2004 - 02/2005) 1 € 1,053.24
22030-22041 (J) (03/2005 - 03/2006) 1 € 1,053.24
Хубаво е да се дава VIN при такива въпроси. :whistle:

Това ли ползвахте - https://www.drive2.ru/l/4062246863888333443/ ?

Полезно - http://sebe-na-zametku.ru/136-vysokie-o ... ojote.html.

Моля попълнете си локацията в профила - нарушавате правилата.

Поздрави.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

peter70
Мнения: 16
Регистриран на: 15 Авг 2015 18:04
Местоположение: Пловдив

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от peter70 » 10 Май 2016 21:53

Здравейте Колеги,
Благодаря на всички отзовали се:
ufer написа: Колега, пробвай метода на британците
За съжаление не е приложим при мен. С електронен дросел съм.
Akima написа: Как точно извършихте почистването?
Ползвах Mannol, чистенето беше на практика безконтактно :-) .
Akima написа: Моля посочете с кой вариант на дросел сте
По спомен дросела ми е 22030-22041.
Чистенето беше съпроводено със сваляне на дросела и минусовата клема съответно.
Пробвах всички прочетени методи за обучение: от 10 мин на празен ход, през процедура с двукратно махане на клемата до самокалибрация след дълъг път. За момента всичко е безуспешно.
Вчера попаднах на метод за калибрация непробван до сега. Пробвах го. Ще видим резултата на сутринта.

VIN-a на автомобила е SB1BR56L40E145840.
Toyota Avensis T25 1.8 VVTI 2006

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от saho » 12 Май 2016 09:43

Колата е от скоро, или от скоро прави проблеми?
Аз имам авенсис 1,8 2008 г. мога спокойно да кажа последните качествени тойоти. Накратко - паля - 1800 оборота за около минута лятото и бавно падат до 1500, 1200. Загрял държи както при теб.
Докато вдигне стрелката си поддържа по-високи обороти... Май нямаш проблем smile.gif
Компютъра - електронния блок помни всичко! Има си тримове на студен и загрял мотор, трайна корекция и тн. но според мен сега е доста "учуден" какво се случва
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

peter70
Мнения: 16
Регистриран на: 15 Авг 2015 18:04
Местоположение: Пловдив

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от peter70 » 12 Май 2016 20:35

Здравейте Колеги,
saho написа: Колата е от скоро, или от скоро прави проблеми?
Колата я имам от 1 година. Проблемът се появи след почистване на дросела.
saho написа: Май нямаш проблем
Говорих с приемчика на ТМ - София (очарован съм от този сервиз). След подробен разпит макар и по телефона човекът ми каза, че ситуацията е нормална за неадаптиран дросел. Нормалните обороти при първо палене били 1300 - 1500.
Повишените обороти може да предизвикат по-бързо износване вследствие на недоброто мазане при първо палене. Препоръча да мина 50 - 150 км и всичко щяло да се нормализира. До момента съм минал 500 км и нямам успех явно.
Откакто имам колата при първо палене оборотите винаги са били 1300~1400.
Явно бъркам някъде, но не знам къде
Toyota Avensis T25 1.8 VVTI 2006

Аватар
Akima
Мнения: 7119
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от Akima » 13 Май 2016 17:50

peter70 написа: По спомен дросела ми е 22030-22041.
Според рамата горе трябва да е един от тези двата:
22210 BODY ASSY, THROTTLE
22030-0D011 (L) 1 € 1,053.24
22030-22041 (J) 1 € 1,053.24
Кой е точно?

Чистен ли е датчикът за входящ въздух?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

baivlado
Мнения: 48
Регистриран на: 22 Яну 2015 14:39
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 1.8 VVTI

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от baivlado » 13 Май 2016 18:37

Имам същата кола от около 3 години и винаги при палене на студен двигател оборотите са били 1700-2000 в зависимост от околната температура. За 2-3 минути плавно падат до около 700. Не намирам информация дали трябва да е така, но съм го приел за нормално.
Toyota Avensis 1.8 VVTi 129HP /2007/ 1ZZ-FE

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от saho » 13 Май 2016 22:38

baivlado написа: Имам същата кола от около 3 години и винаги при палене на студен двигател оборотите са били 1700-2000 в зависимост от околната температура. За 2-3 минути плавно падат до около 700. Не намирам информация дали трябва да е така, но съм го приел за нормално.
Точно така трябва да работи!
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

peter70
Мнения: 16
Регистриран на: 15 Авг 2015 18:04
Местоположение: Пловдив

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от peter70 » 15 Май 2016 20:09

Здравейте Колеги,
Akima написа: Според рамата горе трябва да е един от тези двата:
проверих дросела - номерът му е 22030-0D011.
Akima написа: Чистен ли е датчикът за входящ въздух
датчикът също е чистен - заедно с клапата.
Toyota Avensis T25 1.8 VVTI 2006

Аватар
Akima
Мнения: 7119
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от Akima » 15 Май 2016 22:07

peter70 написа: проверих дросела - номерът му е 22030-0D011.
Електрически е:

Изображение

Освен да го прегледате и евентуално да търсите друг за проба не виждам какво може да направите...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател

Мнение от ufer » 27 Май 2016 09:33

Няма ли все пак подобен отвор вътре като при моя? Или да не би да е някой от тези отвори около цилиндричната част? Все отнякъде трябва да взема допълнително въздух. Това че е електрически, не би трябвало да променя особено принципа на действие. Откакто редуцирах постъпването на допълнителен въздух при студен старт направо се родих.

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=303359#p303359

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 14 госта