Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
tarikat89
Мнения: 70
Регистриран: 09 май 2008 19:41
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Мнениеот tarikat89 » 13 юни 2016 00:08

Здравейте,
имам Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 HB от 1 месец горе-долу и имам няколко неустановени проблема:
  1. Единият е след като колата не е палена повече от 5-6 часа, не иска да запали от първия път, а напоследък и от втория не иска да запали или по-точно пали колата и гасне веднага, след това пак пали и пак гасне и на трето палене пали нормално все едно нищо не е станало.
    А ако на първо палене държа педала на газта колата почва да тресе да се опитва да вдигне обороти и работи много неравномерно и след 5-10сек. пак гасне.
    Колата съм си е обслужил с нови масла и филтри,ремък,свещи Denso и е била вече на 2 места на елкон диагностика.
    На едното място ми казаха, че колата е повече от чудесна като работа на мотор и изгорели газове и т.н. А на другото място ми казаха, че първата ламбда сонда е пред заминаване и да съм си купил втора употреба,че новите не работели. mellow.gif
  2. Другия проблем, който ме тормози е мирис на бензин на щеката за масло при проверка на маслото.
  3. На какъв пробег им дават да се сменя веригата?
    След като отворих капака на клапаните за смяна на гарнитурата и веригата ми се видя доста хлабава, но пък не се чува да трака докато работи мотора. Имам и клип на хлабината на веригата м/у двата вала, но ще го кача по-късно утре,защото телефонът ми е в сервиз с клипа.
  4. Висок разход - по бордови компютър показва 11.7л/100км, а и реално горе-долу там удари около 11 при предното засичане.
    Което ми е вижда прекалено за тази кола и този мотор. - сравнявайки я с Mazda 6 2.0 бензин 141HP с разход 10 бензин и 11.5-12 газ.
    Като говорим само градски условия в Пловдив.
Благодаря Ви за помощта.
Последна промяна от Akima на 03 юли 2016 18:36, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.Правопис.Вежливост.Форматиране.
Toyota Corolla 1.4 vvt-i 97к.с. 2003година хечбек
Mazda 6 2.0 141к.с. бензин 2003година

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот slowtraveler » 13 юни 2016 00:13

Да не би причината на всичките ти бели да е т.2 и някоя пикаеща дюза, която да дави двигателя?
Сутрин като я палиш мирише ли ауспуха на неизгорял бензин?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
tarikat89
Мнения: 70
Регистриран: 09 май 2008 19:41
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот tarikat89 » 13 юни 2016 00:23

Утре ще проверя дали мирише ауспуха на неизгорял бензин!
Ако е пикаеща дюза нямаше ли да е хванат на елкона и на компютърната диагностика?! И евентуално как може да се разбере дали е от дюза?
Toyota Corolla 1.4 vvt-i 97к.с. 2003година хечбек
Mazda 6 2.0 141к.с. бензин 2003година

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот slowtraveler » 13 юни 2016 08:10

Мисля си, че може и да не я хване диагностиката, защото при стартиране ламбда сондата не може да хване преобогатената смес (не е загряла сондата и ЕКУ-то си работи по 'заводски зададени' параметри)...
А след като започне да работи двигателя, то вече ЕКУ-то просто би започнало да командва по-късо отваряне на дюзите за да компенсира допълнително вкарваното гориво от пикаещата дюза...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
tarikat89
Мнения: 70
Регистриран: 09 май 2008 19:41
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот tarikat89 » 13 юни 2016 13:30

Сутринта запали от третия път първи опит пали и гасне веднага,втори опит-пали работи с прекъсване и мн неравномерно около 5-6сек и изгасна..и от третия път всичко си беше както трябва..А от зад мирише много на бензин. Въпроса е къде и как да проверя дюзите и как се действа с бензиновите дюзи ,ремонтират ли се ,сменят ли се направо или само с ултра звук или там каквото се води се почистват и пак обратно..?!?

А и др което е миризмата на бензин в маслото какво да правя ако излезе дюза..да сменям ли маслото пак или това са само някакви пари който вмирисват маслото?Проблем ли е и как да действам?
Toyota Corolla 1.4 vvt-i 97к.с. 2003година хечбек
Mazda 6 2.0 141к.с. бензин 2003година

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот slowtraveler » 13 юни 2016 15:42

Предполагам ако ги демонтираш малко след като си спрял (например половин час) ще видиш коя дюза плюе... Тук колегите могат да подскажат и по-оптимални начини за диагностика...
На твое място бих я сменил. За да сдаде багажа без да е зорена (т.е. без да е карана на газ) навярно и е дошло времето и почистване едва ли ще реши въпроса...

Относно миризмата на бензин в маслото - бих го сменил - едва ли си струва да му правиш анализ за да установиш точно процентното съдържание на бензин tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 655
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 56
Местоположение: Стара Загора

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот WoLF » 13 юни 2016 17:15

Маслото го сменяй без да се замисляш, но след като разбереш бензина защо е повече, да не сменяш два-три пъти ;)
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
tarikat89
Мнения: 70
Регистриран: 09 май 2008 19:41
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот tarikat89 » 13 юни 2016 20:57

0 280 156 019 (23250-0D030) това е номер на дюзата ..но нещо ударих на греда с тях. В 2-3 магазина питах и нямат такива sad.gif утре продължавам търсенето..А има ли някакъв заместител които да отговаря на друг номер? Или трябва само и единствено с този номер да са?
Toyota Corolla 1.4 vvt-i 97к.с. 2003година хечбек
Mazda 6 2.0 141к.с. бензин 2003година

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12841
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот slowtraveler » 14 юни 2016 00:17

Не бих купувал каквато и да е част преди приключване на точната диагностика... Все пак тук във форума можем да дадем само насоки/предположения, които не заместват опитния механик...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
tarikat89
Мнения: 70
Регистриран: 09 май 2008 19:41
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот tarikat89 » 14 юни 2016 09:25

Въпроса е къде в Пловдив има такъв майстор които разбира от тойота и има и резервни части и няма да ме накара да сменям половината кола..Иначе съм намерил дюзи на първо време за 170лв 4ри бр. нови бош
Toyota Corolla 1.4 vvt-i 97к.с. 2003година хечбек
Mazda 6 2.0 141к.с. бензин 2003година

ufer
Мнения: 250
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот ufer » 15 юни 2016 08:09

Тези дюзи Бош - толкова евтини - трябва да са китайчета... Ще поработят известно време и после ще дойдат същите ядове!

Plamen 954
Мнения: 3
Регистриран: 12 ное 2015 14:08
Репутация: 3
Местоположение: София

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот Plamen 954 » 15 юни 2016 08:50

Здравейте,
Корола Е12 с 4ZZ-FE двигател няма дюза за студен старт (cold start injector). Ламбда сондата не играе роля при студен старт, но може да има отношение към повишеният ви разход. Аз бих проверил температурните датчици (температура на охладителната течност и температура на въздуха) в момента на студено палене, стойностите би трябвало да съответстват на външната температура. Най-простият начин за тест на дюзите е да ги извадите комплект с рейката и визуално да установите как пръскат. Внимавайте да не се извади някоя от рейката, може да причините пожар! Така може да измерите и количеството гориво, което впръскват. Друг важен параметър, който трябва да се провери е налягането на горивото в горивната система. Регулатора на налягане се намира в резервоара в комплект с бензиновата помпа. Там е монтиран и горивният филтър, вие сменяли ли сте го? Евентуално нещо да е объркано при монтажа? Притежавам същия автомобил и имах подобен проблем, но много по-слабо изразен. При мен се случваше при първо палене да притресе и да изгасне и след това при второто всичко се оправяше, без миризми на бензин в маслото без завишен разход. Проблема изчезна след като минах на по-качествено гориво, моята има монтиран газов инжекцион, така че на бензин не се кара много.
Относно веригата, аз не бих я пипал докато не шуми. Не знам да има препоръчителен интервал за смяна, но живота и зависи от това как е поддържана колата - смяна на масла. Моята е на около 250000 и за сега няма проблеми. Познавам човек със същата на над 400000, първи собственик и не я е сменял.
Поздрави!

Потребителски аватар
tarikat89
Мнения: 70
Регистриран: 09 май 2008 19:41
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот tarikat89 » 15 юни 2016 11:46

Смених ламбда сондата заради разхода.Свалях цялата помпа с кошницата от резервоара и няма филтър както го дават на 1.4 мотора ,и като цяло кошницата с помпата по номер на бош излизат,че са от 1.6 ввт-и мотора на корола.Иначе бях взел филтър да го сменям.Дадох на 2-3 ма технически грамотни и според тях не мерише на бензин в маслото,а на масло.Въпреки това на мен си ми мирише на бензин. А и др което установих вчера и днеска е,че около 1800-2200 об/мин колата претриса леко.И на място го има претрисането при подаване на газ и в движение пак се усеща.
Като цяло по мнение на човек от бош сервиз колата имала прекалено богата смес и заради това миришела на бензин от ауспуха и заради това можело и да не пали сутрин,заради грешни команди и т.н.
Утре ще я карам колата при познат да я,чете на студено и да я разглежда какво е положението и дали ще може да открие нещо.
Toyota Corolla 1.4 vvt-i 97к.с. 2003година хечбек
Mazda 6 2.0 141к.с. бензин 2003година

Plamen 954
Мнения: 3
Регистриран: 12 ное 2015 14:08
Репутация: 3
Местоположение: София

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот Plamen 954 » 15 юни 2016 12:58

Предполагам, че сте отхвърлили механичен проблем в двигателя, ако не - измерете компресия на студен мотор (нормални стойности над 10bar и разлика между цилиндрите под 1bar). Подобни симптоми дава и натегнат клапан, нетипично при експлоатация на бензин, но все пак!
Успех!

Потребителски аватар
tarikat89
Мнения: 70
Регистриран: 09 май 2008 19:41
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив

Toyota Corolla E12 1.4 бензин..Сутрин не пали!??

Мнениеот tarikat89 » 15 юни 2016 14:03

Утре ще мерим компресия..
Иначе Температурата на входящия въздух беше 44градуса ,а на охладителната течност 36градуса ,вътре в купето показваше 33градуса..Запалих колата след 1 минута на входящия въздух стана 40градуса,а на охл.течност 60градуса..
Toyota Corolla 1.4 vvt-i 97к.с. 2003година хечбек
Mazda 6 2.0 141к.с. бензин 2003година


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта