Страница 3 от 3

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 18 Ное 2016 22:32
от tarikat89
Датчика за температура който е отстрани на главата е сменен и проблема си остана. Дроселовата клапа е чистена на ултразвук и е като нова :) Camshaft е замерен и съпротивлението му е колкото го дава и по ауто дата . Аir intake замервах му съпротивлението и дава същите стойности като на друг работещ датчик.
А единствено дюзите въпреки,че са чистени на ултразвук и вмомента работят идеално, при замерване на съпротивление дава 14.7/8 ,а според показанията на аутодата трябва да е от 13.4 -14.2 . Замервах и на друга корола версо 1.8 1зз-фе и на нея съпротивлението на дюзите е 13.7 . А старите ми дюзи който ги махнах от колата показваше съпротивление 15.3 . Та не знам дали няма да е там ключа за бараката :)

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 19 Ное 2016 00:15
от stefo91
Колега проверил ли си crankshaft сензора (нарича се на български датчик на запалването или датчик на колянов вал) огромна е вероятността, ако не си го проверил точно той да е проблема.


Поздрави и успех!

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 19 Ное 2016 07:12
от tarikat89
Ще го проверя днес. Но ако е от него нямаше ли да не иска да пали всеки път. Защото при мен не иска да запали веднага само когато колата е стояла повече от 4-5часа.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 19 Ное 2016 10:17
от stefo91
tarikat89 написа: Ще го проверя днес. Но ако е от него нямаше ли да не иска да пали всеки път. Защото при мен не иска да запали веднага само когато колата е стояла повече от 4-5часа.


Не колега, защото този датчик работи с магнитни импулси от коляновия вал и е много вероятно като превърти няколко оборота коляновия вал този магнитен сигнал да се възбужда. Ако нямаш информация от него или тя не е в границите (при студен старт) колата няма как да запали. Ето и какви показания трябва да дава датчика на коляновия вал: http://www.tcorolla.net/inspection_procedure-593.html тествай го. Аз съм виждал как само след почистване на този датчик при кола, която не може да пали при първи старт (студен) тя се оправи.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 19 Ное 2016 12:03
от spiridoncho
tarikat89 написа: според показанията на аутодата трябва да е от 13.4 -14.2
Те тези съпротивления ги дават при 20гр. Не знам как обаче се менят при по високи или по ниски температури. Предполагам сте ги мерили директно на колите.
tarikat89 написа: Дроселовата клапа е чистена на ултразвук и е като нова :)
А стъпковият мотор чистен ли е?
tarikat89 написа: Но ако е от него нямаше ли да не иска да пали всеки път. Защото при мен не иска да запали веднага само когато колата е стояла повече от 4-5часа.
Ами предполага се, че всички датчици са изстинали и са в температурния диапазон където правят проблем.
tarikat89 написа: Camshaft е замерен и съпротивлението му е колкото го дава и по ауто дата
Ами ако прекъсва на студено?
Както казва @stefo91 и датчик колянов вал може да се бъзика. Особено ако е яко мръсен, или лош контакт в буксата.
Те и Инжекторите на студено могат да попротичат.
И това инжекторно време което споменава майстора ти по назад в темата от 5ms ми се струва много. Дори на студен мотор над 3ms мисля че е зле положението. Не знам за твоята колко трябва да е, но ето за 1ZZ мотор lZZ-FE: 1.1-2.1 ms. А за моята колица е 2ZZ-GE: 0.8- 2.0 ms. Не знам на топло какви са и реалните норми, но на студено съм ги виждал на 2.85 и температура на двигателя под 30гр със сигурност. Просто присъствах в момента в който я закачиха и я запалиха.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 19 Ное 2016 23:11
от Hursa
► Виж съдържание

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 27 Ное 2017 21:25
от stereo_man
колега дали успя да намериш решение на проблема? при мен също го прави този проблем при палене сутрин - при първото завъртане се опитва да запали и почва да претриса и или загасва сама или аз я спирам, за да не се мъчи. при втория опит си пали без проблем. струва ми се, че при първото палене, когато не иска да запали, сякаш се мъчи и се чува едно като леко виене. ще се радвам, ако си го оправил, да споделиш мнение

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 28 Ное 2017 11:38
от nikdel
Имате ли монтиран ГИ, защото е възможно да се объркват времената на бензиновия комп от недобра регулировка на газовата.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 28 Ное 2017 13:19
от stereo_man
nikdel написа: Имате ли монтиран ГИ, защото е възможно да се объркват времената на бензиновия комп от недобра регулировка на газовата.
Привет, имам монтирана газова от преди около 2 години. Навъртял съм около 30000 км с нея. Иначе миналата зима мнооого рядко го правеше. Тази ходина обаче от както захладня започна. Проблема е при първо палене, после дори и изстинала си пали. Понякога ако съм я карал рано сутрин, при палене вечер го прави пак.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 13 Дек 2017 00:43
от tarikat89
При мен проблема все още си стой!
Мерих налягане на горивото преди рейката с дюзите и показва 2.7-8бара на празен ход. Като загася и след 2мин вече е 0 . Свалях сондата и чистих цетката и без резултат. клапанчето "уж" работи. Дюзите са тествани на стенд на 4бара налягане и не изтърват. Сложих допълнителен клапан за горивото,но пак без резултат.След престой повече от 3-4часа като махна маркуча преди дюзите и там няма никакъв бензин,празно е ,като дам на контакт и докарва леко бензин ,но едва приплюва. Явно се изпразва цялата система и помпата не може да направи необходимото налягане при първия опит за палене,и след като е повъртяла около 5-6секунди на стартер и върна ключа и от втория път колата пали без проблем и работи без проблем и си върви нормално. При подаване на контакт трябва да е много тихо за да чуя ,че помпата работи, иначе не се чува като на другата ми кола. А като влезна под колатата под резервоара и се чува помпатата как жужи/вие.
Сега мисля вариант за външна помпа някъде под купето като на някои модели хонда,но не знам дали ще е ефектино и ще върши същата работа?!? Защото такава сонда в резервоара с помпата почват от скромните 350-400лв нагоре.(срещу 50-80лв външна бензинова помпа).А така е направен че не може да се смени само помпения елемент а трябва цялата кошница с всичко заедно.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 13 Дек 2017 07:23
от YoKK
Колега, като гледам симптомите, смятам , че проблема е от клапана за регулиране налягането на бензина. Би трябвало да се намира някъде около рейката с дюзите. Пробвай с клапан от работеща нормално кола и ще видиш разликата. Иначе относно зацапването на дюзите, една добавка в горивото и ежемесечно продухване за около 15-20км на магистрала с 4000-4500 оборота дава учудващо добър резултат.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 13 Дек 2017 07:53
от dokkito
Бензиновата помпа кога нагнетява ? При подаване на контакт или завъртане на стартера?

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 13 Дек 2017 15:06
от tarikat89
YoKK написа: Колега, като гледам симптомите, смятам , че проблема е от клапана за регулиране налягането на бензина. Би трябвало да се намира някъде около рейката с дюзите. Пробвай с клапан от работеща нормално кола и ще видиш разликата. Иначе относно зацапването на дюзите, една добавка в горивото и ежемесечно продухване за около 15-20км на магистрала с 4000-4500 оборота дава учудващо добър резултат.
Няма клапан за регулиране налягането на бензина. А добавка съм слагал и по принцип аз карам на по високи обороти(от 2500 до 4500-5000).
dokkito написа: Бензиновата помпа кога нагнетява ? При подаване на контакт или завъртане на стартера?
При подаване на контакт и помпата почва да прави налягане. И един път като тръгне да прави налягане и 5пъти да се дава на контакт само първия път нагнетява от там на татък вече не прави нищо.

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 13 Дек 2017 15:48
от dokkito
dokkito написа: Бензиновата помпа кога нагнетява ? При подаване на контакт или завъртане на стартера?
При подаване на контакт и помпата почва да прави налягане. И един път като тръгне да прави налягане и 5пъти да се дава на контакт само първия път нагнетява от там на татък вече не прави нищо.[/quote]

Има автомобили на които нагнетява при въртене на стартера, а не още при подаване на контакт

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2003 - не пали сутрин / студена - РЕШЕН - инжектори

Публикувано на: 14 Дек 2017 10:30
от urb
И аз си мислех за инжекторите - даже предишния собственик ми беше казал че не могли да я оправят, какво ли не пробвали. Чистели инжектори, диагностики, дебитомери. Понякога пали сутринта и гасне веднага . След това пали нормално. Проблема се реши от само себе си. Изгоря ми една бобина - първо леко взе да прекъсва една седмица и така до тоталното и изгаряне. Смених я набързо с изправна втора ръка. Колата заспа. Пали сутринта като нова. Явно ако имате неизправна бобина - демек тръгнала да изгаря , може и да е от нея. Незнам как може да се хване това обаче, освен със смяна една по една и така.