Помощ! Скъсан болт на термостата

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от celeron_7000 » 24 Сеп 2016 18:45

IMG_1353.JPG
IMG_1353.JPG (1.44 MiB) Преглеждано 2189 пъти
IMG_1354.JPG
IMG_1354.JPG (1.51 MiB) Преглеждано 2189 пъти
IMG_1355.JPG
IMG_1355.JPG (1.49 MiB) Преглеждано 2189 пъти
При смяна на антифриза и промивка на системата в домашни условия, при затягането на термостата, единият от двата болта се скъса и резбата остана в гайката. Трябва възможно най-скоро да задвижа колата. Какви са вариантите? Каква част трябва да купувам?
Благодаря предварително!
Колата е Corolla, 1999, 1,3 бензин, 44E-FE
wateroutlet.jpg
wateroutlet.jpg (53.12 KiB) Преглеждано 2184 пъти
Може би 92122-60616 е късият болт, който ми трябва. Как става отвиването на остатъка от болта?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от tora » 24 Сеп 2016 19:29

Това е шпилка, махай корпуса и с клещи я развий, може да се опъне - пръсни няколко пъти със спрей за ръждясали съединения. С остатъка в магазин за крепежи, по възможност искай да ти дадат с гарантирана якост. В случай, че нямат шпилки, болт с подходяща дължина и якост 10.9...

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от celeron_7000 » 24 Сеп 2016 19:52

Много ти благодаря, колега! Пробвах с клещи, но не мърда. Пръсках с WD40 и пак не стана. Утре ще я мъча на светло може би с тръбен ключ. После ще търся качествена такава някъде. Да поръчам от Тойота, ако е необходимо? Имаш предвид да махна корпуса на термостата, нали?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от tora » 24 Сеп 2016 20:38

Да, за да е удобно. Удари я осово с чук, дано отпусне. Дано има място за чукане.

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от celeron_7000 » 24 Сеп 2016 20:41

Резбата на шпилката трябва да е нормална, не обратна. Тоест го отхлабвам наляво? Утре ще го мъча на светло. Новата шпилка си я стягам отново с клещи после?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от max-2 » 24 Сеп 2016 20:42

С хубави клещи "чираци" ще се отвие лесно.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Veni1
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 155
Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от Veni1 » 24 Сеп 2016 20:46

Нагрей!
Дали с мини-газова горелка, дали с газова запалка, с нещо, което няма да окепазиш околността - нагрей шпилката.
После и кажи всичко, което имаш да и кажеш, с един чук - аксиално, строго аксиално. "Мамата" е силно препоръчителна.

После я отвий с пръсти, и я нарежи с флекса - ей така, за отмъщение.

Успех!
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car

Driving experience - since 1976

memorex

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от memorex » 24 Сеп 2016 20:51

Колега Целерон 7к.За да нямаш проблеми иди при добър механик да извади шпилката.Нямаш си на идея какви поразии може да си навлечеш.Щом си успял да скъсаш резбата има голяма вероятност долната резба да е била намазана с лепило *threadlock* .Трябва нагряване да изгори лепилото.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от Iliyа Damyanov » 24 Сеп 2016 21:09

За ваденето на остатъка от шпиката ползвай стъпкови ключове за тръби.Ще ислезе все едно вадиш картоф от пясък. Най-добрите според мен са най-малките от серията на Knipex Cobra . Работа ще ти свършат и други с наклонени зъби и триточков захват от доказани марки като РОТЕНБЕРГЕР , УСАК , РЕМС , БАХУ , ФАКОМ , ИДРАУС , ВЮРТ и тн.
ПС. Ако решиш да го вадиш със заварка потърси компетентен по въпроса. Мой познати решили да правят разни заваръчни ремонти и модификации и резултата беше трагикомичен от експериментите им. Къде и на колко места са закачали масата и те не знаят с подарени електроди дето не се разгарят ама на финала имаше самозаварил се лагер на главина . Възможно е и други щети да са излезли след време.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от Iliyа Damyanov » 24 Сеп 2016 21:18

memorex написа: Колега Целерон 7к.За да нямаш проблеми иди при добър механик да извади шпилката.Нямаш си на идея какви поразии може да си навлечеш.Щом си успял да скъсаш резбата има голяма вероятност долната резба да е била намазана с лепило *threadlock* .Трябва нагряване да изгори лепилото.
Колегата е скъсал шпилката при стягане. Иначе лепило може и да си има.
Veni1 написа: Нагрей!
Дали с мини-газова горелка, дали с газова запалка, с нещо, което няма да окепазиш околността - нагрей шпилката.
После и кажи всичко, което имаш да и кажеш, с един чук - аксиално, строго аксиално. "Мамата" е силно препоръчителна.

После я отвий с пръсти, и я нарежи с флекса - ей така, за отмъщение.

Успех!
Нагрява се около шпилката а не шпилката за да се разшири материяла и да се отпусне.

memorex

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от memorex » 24 Сеп 2016 21:27

Iliyа Damyanov написа:
memorex написа: Колега Целерон 7к.За да нямаш проблеми иди при добър механик да извади шпилката.Нямаш си на идея какви поразии може да си навлечеш.Щом си успял да скъсаш резбата има голяма вероятност долната резба да е била намазана с лепило *threadlock* .Трябва нагряване да изгори лепилото.
Колегата е скъсал шпилката при стягане. Иначе лепило може и да си има.
Veni1 написа: Нагрей!

Харесвам твоите мнения и констатации . :thumbsup:

yashoo
Мнения: 13
Регистриран на: 13 Авг 2016 20:02
Местоположение: София

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от yashoo » 24 Сеп 2016 21:33

Отвии корпуса на термостата и го занеси в читав автосервиз с удобства - ще заварят на шпилката гайка и ще нагряват , за да излезе ! Чиста работа ! И аз имах подобен проблем - разрешиха го в Радиал сервиз на Сливница .

Аватар
Veni1
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 155
Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от Veni1 » 24 Сеп 2016 22:22

Iliyа Damyanov написа: Нагрява се около шпилката а не шпилката за да се разшири материяла и да се отпусне.
Какъв е коефициента на линейно разширение на материала на шпилката, и същия такъв на материала, в който е завита?
Каква е разликата при разширяването при нагряване?
Каква е разликата - кое ще отпусне при тая сглобка - отвора или вала?
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car

Driving experience - since 1976

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от Iliyа Damyanov » 25 Сеп 2016 00:11

Коефициентите нямат значение. Нагрява се с дюза с подходяща мощност материяла около шпилката. И шпилката се напъва с инструмент преди да е абсорбирала топлината. Иска се и някакъв опит. Ако елемента е по голям може да се охлажда с вода или да се обдухва със сух азот ако е много отговорно.
Ако нагряваш шпилката то тя се разширява и затяга повече , и като я напънеш веднага вероятно ще се скъса малко под основата точно където шпиката отдава топлината. Ако идята е да се изгори лепило или окиси и основата е алуминий то тогава нямаме избор и нагряваме шпилката до сламено жълто и охлаждаме . Ако основата е чугунена е друга бира. Много ако-та станаха а от снимката материала какъв е не се обзалагам. Сигурен съм , че с хубав инструмент ще се развие без нагряване.
Много внимание и обърнахме на тая нищо и никаква шпилка.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4892
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Помощ! Скъсан болт на термостата

Мнение от slowtraveler » 25 Сеп 2016 08:03

Навярно е най-лесно да се пробва спрей за замразяване - едва ли колегата има горелка вкъщи, пък със запалка е малко непрофесионално tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта