Страница 1 от 7

проблем при запалване

Публикувано на: 30 Окт 2016 15:39
от bobo123
Здравейте, колеги,

от няколко дни ми се появи проблем при запалването на колата. Оприличавам го на въздух в горивната система. Това е автомобила:

COROLLA VERSO (02.2004 - 02.2009)
AUR10L-GWFEYW
2ADFTV : 2200CC DIESEL TURBO
6F : MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT
DCR : DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM
LHD : LEFT-HAND DRIVE
SOL : SOL TYPE

автомобила го имам от три месеца, но от около десетина дни започнаха тези проблеми. Преди карах друг дизелов "орел" и там имах дълги битки с въздуха в горивната система.
Махнах кората на двигателя и това което ми направи впечатление на пръв поглед беше омазняване около тръбичките на дюзите ,прикачвам снимка да споделя видяното.
IMG_20161030_135526.jpg
IMG_20161030_135526.jpg (1.78 MiB) Преглеждано 7193 пъти
И въпросът ми е, възможно ли е от там да смуче въздух и това да причината за трудното стартиране на двигателя след престой от няколко часа?

Предварително благодаря за мненията и предположенията Ви!

проблем при запалване

Публикувано на: 01 Ное 2016 08:08
от spiridoncho
Възможно е, защото губи налягане в рейла дори и да не влиза въздух. След това за да запали и трябват повече превъртания на двигателя за да качи налягане. Ако омасляванията/овлажняванията са пресни значи изпуска гориво предполагам при изстиване. Ако влажното е на една дюза, ще си пали без проблеми и от време на време ще понамирисва на сурова нафта от към двигателният отсег. Но ако влажното е на всички дюзи ще въртиш повечко за да запали. Затегни ги леко тия тръбички, примерно 1/12 оборота и виж как се държи. В никакъв случай не ги претягай, че след това лещата няма да уплътнява. Ако намалеят симптомите, но продължи да сълзи леко затягаш още 1/12 оборота. Опитай се да рабереш точно от кои тръбички е сълзяло и затягай само тях. Затяганията ги прави на изстинал мотор.
Не си уточнил какъв е точно проблема при запалването т.е. какво е поведението на колата. Като загрее понамирисва ли на сурова нафта от двигателният отсег?

проблем при запалване

Публикувано на: 06 Ное 2016 09:05
от dechobg
Това покрай семерингите на дюзите теч от нафта ли е? Или е масло?Най често семерингите почват да изтърват по малко и започва да омазнява.
Аз имах следния проблем.Трудно палеше.След известно време въобще спря да пали.Оказа се стартер.
ремонт на стартера и колата си започна да си пали нормално.

проблем при запалване

Публикувано на: 09 Ное 2016 10:47
от bobo123
Омазняването около семерингите мисля че е масло защото не усещам никакъв мирис на нафта когато го забърша.
Относно предложението на колегата spiridoncho, направих опит да ги затегна малко тръбичките, но нито една от тях не помръдва в посока затягане. Най-вероятно някой го е направил преди мен.
Що се отнася до проблема със запалването, когато натисна старт бутона двигателя стартира за секунда-две и след това стартера продължава да върти още четири-пет секунди докато напълно запали. От ауспуха излиза сивкаво бял дим за момент и след това всичко се нормализира. Това общо взето е проблема който се появява след по-голям престой на колата ( повече от 24 ч. до няколко дни). След като запали първият път, всяко следващо палене е без проблем (за сега).Но се опасявам, че колкото по застудява времето то проблема най-вероятно ще се задълбочава. Сега разпитвам за майстори в Габрово или региона, и ако някой от Вас може да ме насочи ще съм много благодарен. 10х :thumbsup:

проблем при запалване

Публикувано на: 10 Ное 2016 16:57
от Vergi17
Здравейте, имам Тойота Аурис 2.0 D4D. Имам проблем със запалването на колата само при минусови температури. Можете ли да ми кажете някой сервиз в София където да си закарам колата(без ТМ Ауто). Предварително ви благодаря

проблем при запалване

Публикувано на: 01 Дек 2016 12:03
от ivkata
Колега , как реши проблема с паленето?

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 11:13
от bobo123
здравейте колеги, за момента проблема със паленето на колата все още не е решен. След направена диагностика, диагнозата беше че две от дюзите не работят добре- 1-ви и 3-ти цилиндър са ОК, а на 2-ри и 4-ти цилиндър данните са нещо от вида 2,5 при допуск до 3. По думите на майстора тези две дюзи трябва да се сменят, но аз се замислям дали само двете или всичките четири дюзи да сменям. От друга страна тайно се надявам проблема да не е в дюзите или поне да не е толкова належаща смяната им и сега правя преглед и ремонти на принципа от евтино към скъпо. Смених клеми на акумулатор, оригиналните бяха се смачкали и "-" не правеше хубав контакт. Смених две подгревни свещи.В момента съм я оставил в сервиз за профилактика на стартера. Междувременно сипах една добавка в горивото (6 в 1 на 20 л. гориво) и след като го изгоря мисля да сменя горивният филтър с нов и да почистя ЕГР клапан. Ако и след тези манипулации няма резултат - SCV клапан и накрая дюзи. Притеснявам се само да не се прецака нещо друго докато е в това положение. Все пак колата за момента само пали трудно и изпушва бял дим ( и то не всеки път) и след това работи нормално. По думите на майстора е възможно да пробия бутало от не работеща дюза... общо взето цирк :-(. Отделно, прегледах всички идентични теми тук във форума и ми се струва, че 80-90% от случаите приключват със смяна на дюзите....
И да попитам, Вие какво бихте ме посъветвали относно смяната на дюзите, да сменя само двете който не са добре, защото по думите на майстора другите две са с показатели като на нови дюзи или да слагам направо четири нови и да се надявам че всичко ще приключи? ... и ако може ориентировъчна цена за 1 дюза :).Благодаря предварително

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 11:20
от NEUSPEED
Хайде и аз да се включа с трудното палене при минусови температури (Toyota Avensis T25 2.2 D4D). При мен се изразява по такъв начин - при опит за стартиране колата припалва за по малко от секунда и изгасва. Това може да се повтори и 20 пъти, без резултат. За да запаля въртя на стартера около 20-тина секунди(което му разказва играта и на акумулатора също). През тези 20 секунди все едно няма гориво - без никакви симптоми за запалване и изведнъж колата пали. Няма течове или миризма на нафта(което не е гаранция че не я връща по маркучите или тръбичките някъде). Смених акумулатора и подгревните свещи (две от четири бяха изгорели), но без ефект. Сега съм се насочил към датчик за температурата на охладителната течност или стартер, въпреки че стартера върти добре, но човек знае ли? Оставил съм си SCV клапана и дюзи за накрая. Между другото, някой пробвал ли е да остави колата до през деня(без да се опитва да я пали на студеното) след като температурите са се повишили и тогава да пробва? Идеята ми е такава, че ако при повишаване на температурата колата запали веднага се елиминира проблема с изпускане на гориво и най-вероятно трябва да се търси проблем в датчиците за температура които подават информация на компютъра.

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 11:29
от iovkito
bobo123 написа:
Моите дюзи са с по-лоши стойности и колата пали и върви добре . Единственото , което ме дразни е , че чука много на аванс докато загрее , но след това започва да работи по-меко. Чукането си остава , ако навън е много горещо . Вярно е , че може да се пробие някое бутало , не са те излъгали. Това е причината да бъдат изхвърлени много двигатели на lc120 . Аз бих сменил и 4-те дюзи , защото няма как само една или две да са в лошо състояние , при положение , че всичките са работили 10 години .

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 14:05
от homie
NEUSPEED написа: Хайде и аз да се включа с трудното палене при минусови температури (Toyota Avensis T25 2.2 D4D)
Аз съм в същият филм от вчера. 10-на опита вчера сутринта (-2оС) да запали без успех. След обяд дозаредих акумулатора (в началото на зареждане си показваше 12.3V) и вечерта запали, но и температурата вече беше положителна. Днес преди обяд след 3 подгрявания запали лесно. Ще тръгвам явно и аз по хлъзгавата пътека - свещи, клапан, дюзи ...

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 14:14
от slowtraveler
А горивен филтър?

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 14:37
от NEUSPEED
Горивния е сменен. Даже вчера сутринта по препоръка на един майстор напомпах на филтъра(въпреки че той беше твърд и очевидно пълен с гориво) преди да пробвам да паля, но нямаше ефект. Колата съумява да запали от първия път до около -5 градуса, след това я няма. В диапазона от 0 до -5 градуса след като запали има едно "заиграване" на оборотите за около секунда две и после се стабилизира.

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 14:39
от slowtraveler
А дали наистина има подгрев на свещите?

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 14:53
от e 10
homie написа:
Аз съм в същият филм от вчера. 10-на опита вчера сутринта (-2оС) да запали без успех.
Пък аз все си мислех, че никой не е виждал Тойота да не запали tooth.gif ! Бах маа му и катраници! Какви са тези дизели на по 7-8 години, че да се огъват на -2 градуса no.gif ?

проблем при запалване

Публикувано на: 02 Дек 2016 14:55
от NEUSPEED
Свещите ги смених миналата година и 4-те. Сега пак ги мерих и са здрави всички. Идва ток до тях.