проблем при запалване

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

homie
Мнения: 26
Регистриран: 04 май 2016 09:37
Репутация: 4
Местоположение: София

проблем при запалване

Мнениеот homie » 02 дек 2016 15:30

И аз
e 10 написа:Източник Бах маа му
вчера, но факт за
e 10 написа:Източник дизели на по 7-8 години

Моят филтър е сменян пролетта, километрите са около 10 хил.
Свещите ще ги проверявам.
Toyota Avensis Estate T25, 2AD-FTV, 2008

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 407
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 69
Местоположение: Ловеч

проблем при запалване

Мнениеот e 10 » 02 дек 2016 16:55

NEUSPEED написа:Източник Даже вчера сутринта по препоръка на един майстор напомпах на филтъра

Колега, аз лично те съветвам на автомобил над 7-8 години да не се възползваш от помпата на горивния филтър no.gif . С годините гумата на мембраната остарява и при напомпване се пука. Тогава трябва да се смени целия корпус на филтъра заедно с помпата w00t.gif или да се приспособява работещ такъв от друг автомобил. Научих го по трудния начин и просто споделям.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
dekata
Мнения: 65
Регистриран: 12 ное 2015 22:43
Репутация: 7
Местоположение: Карлово

проблем при запалване

Мнениеот dekata » 03 дек 2016 21:47

Това с препалването и изгасването го прави и моята при ниски температури.Но веднага след това пали.Един майстор ми каза,че е възможно да е от имобилайзера.При студено време,с годините кондензаторите и като цяло електрониката му започва да се ебава.И започва да го прави все по често.Моята за сега го прави само веднъж сутрин когато е много студено.
RAV 4- D4D 2004г.

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

проблем при запалване

Мнениеот Hursa » 04 дек 2016 00:26

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid

NEUSPEED
Мнения: 73
Регистриран: 19 юли 2015 13:03
Репутация: 4
Местоположение: Перник

проблем при запалване

Мнениеот NEUSPEED » 04 дек 2016 16:55

Не съм запознат с този "вторичен" подгрев. Но варианта да изпуска нафта отпада, защото вчера и днес нарочно я паля след 1ч. на обяд когато е по-топло и колата пали веднага. Ако е "избягала" нафтата при минусовите температури през нощта, няма да запали независимо дали е топло или студено. Проблема според мен е или в температурен датчик или SCV клапана.
Toyota Avensis T25 2.2D4D

Iliyа Damyanov
Мнения: 295
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

проблем при запалване

Мнениеот Iliyа Damyanov » 04 дек 2016 19:11

Здравей. Аз бих започнал от профилактика на стартера.

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1834
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

проблем при запалване

Мнениеот iovkito » 04 дек 2016 19:17

NEUSPEED написа:Източник Проблема според мен е или в температурен датчик или SCV клапана.

Взимаш си един кабел за 25 лв и виждаш стойностите на температурния датчик при студен двигател и го отхвърляш. След това си сваляш стартера и го носиш да го разглобят , почистят и смажат , ако се наложи да сменят и четки , втулките най-вероятно ще са добре . След това сваляш SCV клапана и го пъхаш във фурната на 80 градуса , да се позапече малко . Ако колата запали , изхвърляш го и си купуваш нов. Не е толкова трудно и сложно . Само от писане във форума колата няма да се оправи сама.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

проблем при запалване

Мнениеот Hursa » 04 дек 2016 20:11

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid

todor87
Мнения: 183
Регистриран: 04 яну 2010 21:39
Репутация: 6
Местоположение: Пловдив

проблем при запалване

Мнениеот todor87 » 05 дек 2016 12:37

Ако проблема с паленето е това https://www.youtube.com/watch?v=LHpLh3pSL74 . Виновника е SCV-то. Една инициализация също помага http://www.moranbahweather.com/toyota/l ... 5_0453.pdf
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

mr.Bob1969
Мнения: 1
Регистриран: 24 фев 2015 05:55
Репутация: 0

проблем при запалване

Мнениеот mr.Bob1969 » 05 дек 2016 13:44

NEUSPEED написа:Източник Хайде и аз да се включа с трудното палене при минусови температури (Toyota Avensis T25 2.2 D4D). При мен се изразява по такъв начин - при опит за стартиране колата припалва за по малко от секунда и изгасва. Това може да се повтори и 20 пъти, без резултат. За да запаля въртя на стартера около 20-тина секунди(което му разказва играта и на акумулатора също). През тези 20 секунди все едно няма гориво - без никакви симптоми за запалване и изведнъж колата пали. Няма течове или миризма на нафта(което не е гаранция че не я връща по маркучите или тръбичките някъде). Смених акумулатора и подгревните свещи (две от четири бяха изгорели), но без ефект. Сега съм се насочил към датчик за температурата на охладителната течност или стартер, въпреки че стартера върти добре, но човек знае ли? Оставил съм си SCV клапана и дюзи за накрая. Между другото, някой пробвал ли е да остави колата до през деня(без да се опитва да я пали на студеното) след като температурите са се повишили и тогава да пробва? Идеята ми е такава, че ако при повишаване на температурата колата запали веднага се елиминира проблема с изпускане на гориво и най-вероятно трябва да се търси проблем в датчиците за температура които подават информация на компютъра.

Здрасти колега, Виждам че темата е стара, но как се развиха нещата с паленето при теб? Аз по принцип имам абсолютно същия проблем, дори и при по-топло време много често колата сякаш не успява да задържи обороти и гасне. Поздрави

NEUSPEED
Мнения: 73
Регистриран: 19 юли 2015 13:03
Репутация: 4
Местоположение: Перник

проблем при запалване

Мнениеот NEUSPEED » 05 дек 2016 15:09

iovkito написа:Източник
NEUSPEED написа:Източник Проблема според мен е или в температурен датчик или SCV клапана.

Взимаш си един кабел за 25 лв и виждаш стойностите на температурния датчик при студен двигател и го отхвърляш. След това си сваляш стартера и го носиш да го разглобят , почистят и смажат , ако се наложи да сменят и четки , втулките най-вероятно ще са добре . След това сваляш SCV клапана и го пъхаш във фурната на 80 градуса , да се позапече малко . Ако колата запали , изхвърляш го и си купуваш нов. Не е толкова трудно и сложно . Само от писане във форума колата няма да се оправи сама.

Наясно съм че без да се направи нещо, няма как да се отстрани проблема. Но нямам желание да подменя "n" на брой части по колата за да разбера истинската причина за проблема. Нали форума е за това да пишем и споделяме проблеми и съответно за намиране на по-лесно и конкретно разрешаване.
Toyota Avensis T25 2.2D4D

NEUSPEED
Мнения: 73
Регистриран: 19 юли 2015 13:03
Репутация: 4
Местоположение: Перник

проблем при запалване

Мнениеот NEUSPEED » 05 дек 2016 15:55

Направих инициализация по метода който е споделил колегата todor87 и утре след сутрешното запалване ще споделя дали е имало ефект. А събота най-вероятно ще сваля стартера за профилактика.
Toyota Avensis T25 2.2D4D

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1834
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

проблем при запалване

Мнениеот iovkito » 05 дек 2016 16:13

Профилактиката на стартера ми струваше 10 лв , диагностиката ти е безплатна щом имаш кабел , а SCV клапана е оставен като последен вариант , защото е най-скъп и ако е прецакан , така или иначе ще трябва да го купиш. Май струваше около 350-360 лв , поне аз толкова дадох за моя.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

NEUSPEED
Мнения: 73
Регистриран: 19 юли 2015 13:03
Репутация: 4
Местоположение: Перник

проблем при запалване

Мнениеот NEUSPEED » 06 дек 2016 08:30

Сутринта колата успя да запали безпроблемно, но тъй като температурата навън беше само -3 градуса, а тя пали до -5, не мога да съм сигурен дали инициализацията е имала ефект. Направи ми впечатление, че нямаше това "заиграване" на оборотите за 1-2 секунди, което се проявява в диапазона от 0 до -5 градуса, когато колата успява да запали.
Toyota Avensis T25 2.2D4D

Потребителски аватар
bobo123
Мнения: 6
Регистриран: 21 май 2014 16:17
Репутация: 4
Местоположение: Gabrovo

проблем при запалване

Мнениеот bobo123 » 06 дек 2016 11:34

bobo123 написа:Източник здравейте колеги, за момента проблема със паленето на колата все още не е решен. След направена диагностика, диагнозата беше че две от дюзите не работят добре- 1-ви и 3-ти цилиндър са ОК, а на 2-ри и 4-ти цилиндър данните са нещо от вида 2,5 при допуск до 3. По думите на майстора тези две дюзи трябва да се сменят, но аз се замислям дали само двете или всичките четири дюзи да сменям. От друга страна тайно се надявам проблема да не е в дюзите или поне да не е толкова належаща смяната им и сега правя преглед и ремонти на принципа от евтино към скъпо. Смених клеми на акумулатор, оригиналните бяха се смачкали и "-" не правеше хубав контакт. Смених две подгревни свещи.В момента съм я оставил в сервиз за профилактика на стартера. Междувременно сипах една добавка в горивото (6 в 1 на 20 л. гориво) и след като го изгоря мисля да сменя горивният филтър с нов и да почистя ЕГР клапан. Ако и след тези манипулации няма резултат - SCV клапан и накрая дюзи. Притеснявам се само да не се прецака нещо друго докато е в това положение. Все пак колата за момента само пали трудно и изпушва бял дим ( и то не всеки път) и след това работи нормално. По думите на майстора е възможно да пробия бутало от не работеща дюза... общо взето цирк :-(. Отделно, прегледах всички идентични теми тук във форума и ми се струва, че 80-90% от случаите приключват със смяна на дюзите....
И да попитам, Вие какво бихте ме посъветвали относно смяната на дюзите, да сменя само двете който не са добре, защото по думите на майстора другите две са с показатели като на нови дюзи или да слагам направо четири нови и да се надявам че всичко ще приключи? ... и ако може ориентировъчна цена за 1 дюза :).Благодаря предварително


здравейте отново колеги, искам да споделя продължението и надавам се решението на моя проблем. В предходният си пост бях споменал че съм оставил колата за профилактика на стартера в авто ел.сервиз, но когато отидох да си я взема ми казаха че колата няма нужда да и се сваля стартера и че върти безпроблемно добре и е излишно да ми вземат парите за такава профилактика. Допълнително бяха направили и те диагностика и казаха че проблема е вероятно в някоя или няколко дюза(и). С това потвърдиха диагнозата от първата диагностика. Последващите действия бяха да поръчам дюзите (4 броя) и да чакам ред при майстора. Тази операция беше вчера, като при демонтажа на старите дюзи имаше проблеми, две от тях се извадиха без проблем, но останалите две имаха нагар и изваждането им беше доста трудно. Причината на тези две проблемни дюзи е че са продухали дифтунката. Когато ги извадиха медните дифтунки, върху тях имаше каналче повече от 1мм и по тялото на дюзата имаше сериозен нагар. Последва фрезоване с инструмент на леглото на дифтунката за да се получи равна повърхност за новите и след това поставяне на новите дюзи. След като затвориха капака на клапаните ги помолиха да отвият и ЕГР клапана. След като го свалиха се видя че по самият ЕГР няма нагар (най-вероятно е почистван преди мен) , НОоо надолу към двигателя не се виждаха почти никакви отвори, всико беше в сажди. Решението беше да се демонтира (незнам дали не бъркам) "колектора" които стига до до главата на двигателя за да се почисти внимателно без да влзат парчета сажди на вътре. След като го свалиха гледката беше трагична, от самия колектор излязоха 2-3 шепи сажди, отворите към главата на двигателя бяха почти затворени повечето от тях. След старателно почистване и остъргване на тези сажди и с постоянно включена прахосмукачка, всички части се върнаха по местата. Накрая обезвъздушаване на горивната система и стартиране на двигателя. Резултатът на първо време е стабилни обороти, отпушване при вървене и тази сутрин запалване от 1/4 оборот. Надавам се с това да съм решил проблема си макар и по скъпият начин, защото в близко бъдеще това беше неизбежно... предполагам. Отделно, ако бях продължил на принципа от евтино към скъпо, всичко това би било още по солено като цена и отделно разтеглено във времето. Още веднъж благодаря на колегите които написаха мнения. Поздрави


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта