Страница 1 от 2

Нафта в маслото

Публикувано на: 07 Май 2017 10:52
от Коцето
Здравейте, смених колата и си взех корола версо 2007 2.2 д4д 136кс. Наложи се да шлайфам глава, добре направих го.Но след това пали трудно, докато е студен двигателя. И се почна както се сещате ходене по мъките.Навсичкото отгоре маслото на щеката е доста над макса, нафта в маслото? А сега накъде?

Нафта в маслото

Публикувано на: 07 Май 2017 13:35
от G.Panayotov
Най-вероятно имаш проблем с дюзи.
И като за начало щом не е открит до сега проблем, смени сервиза с някой препоръчан от форума.

Нафта в маслото

Публикувано на: 07 Май 2017 14:44
от e 10
Коцето, сигурен ли си, че в маслото има нафта? Повишеното ниво не винаги означава смесване с нафта или бензин. Нерядко се дължи на калпав маслен филтър, чийто клапан не държи и след по-продължителен престой маслото от филтъра се излива в картера. Конкретизирайте проблема преди да се хвърлите в сложни и скъпи манипулации. Успех :thumbsup: !

Нафта в маслото

Публикувано на: 07 Май 2017 18:25
от Kiki
Коцето написа: Наложи се да шлайфам глава, ?
Ако при свлянето на главата не са ти сменили дифтунгите на дюзите, сега от там влиза нафта в мслото.
При всяко свляне на главата, здължително се сменят тези медни шайби, защото старите вече са смачкани.
Ако наистина е това, оправи веднага проблема, защото тази нафта промива цилиндрите и ще съсипеш целия двигател.

Нафта в маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 06:45
от Коцето
Благодаря за бързата реакция! Да преди да шлайфат главата нямах проблеми с паленето и маслото, но след шлайфането голяма мъка да запаля а и щеката показва доста над макса за маслото. А колата си има мощност и не пуши, двигателя работи нормално! Всеки "майстор" веднага казва дюзи! Е как се развалят дюзи след шлайфане на главата?

Нафта в маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 10:22
от Kiki
Коцето написа: Е как се развалят дюзи след шлайфане на главата?
Няма страшно, свалят се!
Преди това си поръчай всички необходими уплътнений за смяна от"Toyota forever", защото не са само медните дифтунги.
Ще му намериш телефона в "Сервизи / Магазини"
И отиди при читав майстор - примерно мехаННика от форума.

Нафта в маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 13:31
от slowtraveler
Да не би да са разменили дюзи? Маслото проверено ли е било веднага след смяната - да не би да са наляли повече?

Нафта в маслото

Публикувано на: 08 Май 2017 18:45
от Коцето
Освен че нивото на Маслото е високо, а ми е рядко и намирисва на нафта! Дали се е случило нещо заради това, че доста време пали доста трудно или .....?

Нафта в маслото

Публикувано на: 09 Май 2017 09:04
от martod
Kiki написа:
Коцето написа: Наложи се да шлайфам глава, ?
Ако при свлянето на главата не са ти сменили дифтунгите на дюзите, сега от там влиза нафта в мслото.
Това е почти невъзможно, когато са прецакани дихтунгите по скоро маслото нахлува в цилиндрите и тогава има загуба на масло . smile.gif Маслото си повишава нивото най вече при коли с филтри за твърди частици, когато започнат по чести рециркулации на ДПФ-а и нафтата нахлува през ключовете на сегментите .
Коцето написа: Да преди да шлайфат главата нямах проблеми с паленето и маслото, но след шлайфането голяма мъка да запаля а и щеката показва доста над макса за маслото. А колата си има мощност и не пуши, двигателя работи нормално! Всеки "майстор" веднага казва дюзи! Е как се развалят дюзи след шлайфане на главата?
Дюзи се развалят много лесно след такива процедури, smile.gif трябва ти само някой майстор мърляч, който да не спазва хигиенни изисквания и да попаднат вътре прахоляк, песъчинки и т.н... при монтажа .
Не знам как стоят нещата точно при този мотор, но понеже е с горивна система Денсо, се сещам за една друга по-вероятна причина при тебе, просто да не са затегнали добре изходите за обратната нафта при дюзите .
При Денсо те са по принцип под капака на клапаните и ако има нещо разхлабено част от обратното гориво отива директно в маслото, при по дълъг престой от там се губи и налягането в системата , и за това е може би и затруднения първоначален старт на двигателя .

Нафта в маслото

Публикувано на: 16 Май 2017 09:37
от Коцето
Благодаря отново на всички! Вчера си взех колата от сервиза. Послушах съвета на "kiki" за което съм му безкрайно благодарен, попитох същият майстор които ми шлайфа главата дали са сменяли дифтунги! Е не ги бяха сменили!!! От вчера сутринта пробвам постоянно да ще пали нормално колата и одааааа, олекна ми след три месеца мъка. Сега ще следя маслото дали ще има мизерии. Отново благодаря на всички. Надявам се с моя проблем да съм бил полезен и на други колеги. ;)

Нафта в маслото

Публикувано на: 14 Яну 2018 22:37
от Ники72
Привет на всички съфорумци, имам проблем с двигателя . Колата е рав4 2.0 d4d 116к. 2004г. Проблема е следния, масло от одушника на капака на двигателя влиза във бъздуховода преди турбото, минава през нето, през интеркулера и отива в двигателя. Бях на "майстор" , той каза че като смени дифтунгите на дюзите проблема ще се реши. Смени въпросните дифтунги но маслото продължава да излиза. Появи се и друг проблем, започна нафтата да влиза в маслото и нивото на щеката се покачи над максимума. Някой може ли да даде съвет откъде идват проблемите и как да ги реша.
Благодаря предварително .

Нафта в маслото

Публикувано на: 15 Яну 2018 11:34
от Karaboev
Някой в темата беше споменал за незатегнати нафтопроводи за излишното гориво иначе няма откъде да влезе нафта е маслото

Нафта в маслото

Публикувано на: 15 Яну 2018 19:59
от Ники72
Karaboev написа: Някой в темата беше споменал за незатегнати нафтопроводи за излишното гориво иначе няма откъде да влезе нафта е маслото
Мисля да прегледам бегло и на външен вид какво е положението.....
Късмета ми е ужасен, попадам вече на трети "майстор" и все прехвален, на думи като го слушаш все едно той е създал колата а като почне да работи не знае как да развие болта...

Нафта в маслото

Публикувано на: 15 Яну 2018 23:12
от Nedkow
Само искам да уточня, че дифтунките нямат нищо общо с нафтата в маслото. Обяснението е, че след смяната им са стегнали както трябва захранването им :)
Проблема с маслото във въздухопровода е от високо картерно налягане, което се дължи на износени сегменти или на проблем с вентилацията на картера и кондензацията на маслото.

Нафта в маслото

Публикувано на: 16 Яну 2018 09:22
от martod
Недков, те дихтунгите нямат нищо общо с нафтата в маслото, но имат много общо с картерната вентилация, като не уплътняват добре компресията от цилиндрите бяга директно в главата, така че не бързай да го пращаш на основен ремонт . smile.gif Може майстора да е сложил за икономия неподходящи дихтунги, може да не е почистил леглата на дюзите, може и да не ги е стегнал, и т.н.... защото както се разбира от написаното, май е забравил да стегне и щуцерите за обратното гориво щом се е появила и нафта в маслото, абе специалисти всякакви . :D