Нафта в маслото

Коцето
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Май 2017 10:43
Местоположение: Гоце Делчев

Нафта в маслото

Мнение от Коцето » 07 Май 2017 10:52

Здравейте, смених колата и си взех корола версо 2007 2.2 д4д 136кс. Наложи се да шлайфам глава, добре направих го.Но след това пали трудно, докато е студен двигателя. И се почна както се сещате ходене по мъките.Навсичкото отгоре маслото на щеката е доста над макса, нафта в маслото? А сега накъде?

Аватар
G.Panayotov
Мнения: 153
Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
Местоположение: Варна

Нафта в маслото

Мнение от G.Panayotov » 07 Май 2017 13:35

Най-вероятно имаш проблем с дюзи.
И като за начало щом не е открит до сега проблем, смени сервиза с някой препоръчан от форума.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++

e 10
Мнения: 672
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 2 пъти

Нафта в маслото

Мнение от e 10 » 07 Май 2017 14:44

Коцето, сигурен ли си, че в маслото има нафта? Повишеното ниво не винаги означава смесване с нафта или бензин. Нерядко се дължи на калпав маслен филтър, чийто клапан не държи и след по-продължителен престой маслото от филтъра се излива в картера. Конкретизирайте проблема преди да се хвърлите в сложни и скъпи манипулации. Успех :thumbsup: !
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Нафта в маслото

Мнение от Kiki » 07 Май 2017 18:25

Коцето написа: Наложи се да шлайфам глава, ?
Ако при свлянето на главата не са ти сменили дифтунгите на дюзите, сега от там влиза нафта в мслото.
При всяко свляне на главата, здължително се сменят тези медни шайби, защото старите вече са смачкани.
Ако наистина е това, оправи веднага проблема, защото тази нафта промива цилиндрите и ще съсипеш целия двигател.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Коцето
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Май 2017 10:43
Местоположение: Гоце Делчев

Нафта в маслото

Мнение от Коцето » 08 Май 2017 06:45

Благодаря за бързата реакция! Да преди да шлайфат главата нямах проблеми с паленето и маслото, но след шлайфането голяма мъка да запаля а и щеката показва доста над макса за маслото. А колата си има мощност и не пуши, двигателя работи нормално! Всеки "майстор" веднага казва дюзи! Е как се развалят дюзи след шлайфане на главата?

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Нафта в маслото

Мнение от Kiki » 08 Май 2017 10:22

Коцето написа: Е как се развалят дюзи след шлайфане на главата?
Няма страшно, свалят се!
Преди това си поръчай всички необходими уплътнений за смяна от"Toyota forever", защото не са само медните дифтунги.
Ще му намериш телефона в "Сервизи / Магазини"
И отиди при читав майстор - примерно мехаННика от форума.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4841
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 136 пъти
Получена  благодарност: 129 пъти

Нафта в маслото

Мнение от slowtraveler » 08 Май 2017 13:31

Да не би да са разменили дюзи? Маслото проверено ли е било веднага след смяната - да не би да са наляли повече?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Коцето
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Май 2017 10:43
Местоположение: Гоце Делчев

Нафта в маслото

Мнение от Коцето » 08 Май 2017 18:45

Освен че нивото на Маслото е високо, а ми е рядко и намирисва на нафта! Дали се е случило нещо заради това, че доста време пали доста трудно или .....?

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Нафта в маслото

Мнение от martod » 09 Май 2017 09:04

Kiki написа:
Коцето написа: Наложи се да шлайфам глава, ?
Ако при свлянето на главата не са ти сменили дифтунгите на дюзите, сега от там влиза нафта в мслото.
Това е почти невъзможно, когато са прецакани дихтунгите по скоро маслото нахлува в цилиндрите и тогава има загуба на масло . smile.gif Маслото си повишава нивото най вече при коли с филтри за твърди частици, когато започнат по чести рециркулации на ДПФ-а и нафтата нахлува през ключовете на сегментите .
Коцето написа: Да преди да шлайфат главата нямах проблеми с паленето и маслото, но след шлайфането голяма мъка да запаля а и щеката показва доста над макса за маслото. А колата си има мощност и не пуши, двигателя работи нормално! Всеки "майстор" веднага казва дюзи! Е как се развалят дюзи след шлайфане на главата?
Дюзи се развалят много лесно след такива процедури, smile.gif трябва ти само някой майстор мърляч, който да не спазва хигиенни изисквания и да попаднат вътре прахоляк, песъчинки и т.н... при монтажа .
Не знам как стоят нещата точно при този мотор, но понеже е с горивна система Денсо, се сещам за една друга по-вероятна причина при тебе, просто да не са затегнали добре изходите за обратната нафта при дюзите .
При Денсо те са по принцип под капака на клапаните и ако има нещо разхлабено част от обратното гориво отива директно в маслото, при по дълъг престой от там се губи и налягането в системата , и за това е може би и затруднения първоначален старт на двигателя .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Коцето
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Май 2017 10:43
Местоположение: Гоце Делчев

Нафта в маслото

Мнение от Коцето » 16 Май 2017 09:37

Благодаря отново на всички! Вчера си взех колата от сервиза. Послушах съвета на "kiki" за което съм му безкрайно благодарен, попитох същият майстор които ми шлайфа главата дали са сменяли дифтунги! Е не ги бяха сменили!!! От вчера сутринта пробвам постоянно да ще пали нормално колата и одааааа, олекна ми след три месеца мъка. Сега ще следя маслото дали ще има мизерии. Отново благодаря на всички. Надявам се с моя проблем да съм бил полезен и на други колеги. ;)

Аватар
Ники72
Мнения: 5
Регистриран на: 16 Сеп 2017 21:16
Местоположение: Пещера

Нафта в маслото

Мнение от Ники72 » 14 Яну 2018 22:37

Привет на всички съфорумци, имам проблем с двигателя . Колата е рав4 2.0 d4d 116к. 2004г. Проблема е следния, масло от одушника на капака на двигателя влиза във бъздуховода преди турбото, минава през нето, през интеркулера и отива в двигателя. Бях на "майстор" , той каза че като смени дифтунгите на дюзите проблема ще се реши. Смени въпросните дифтунги но маслото продължава да излиза. Появи се и друг проблем, започна нафтата да влиза в маслото и нивото на щеката се покачи над максимума. Някой може ли да даде съвет откъде идват проблемите и как да ги реша.
Благодаря предварително .
Toyota RAV4 D4D 2.0/116 к.с. 2004

Karaboev
Мнения: 64
Регистриран на: 09 Дек 2017 07:55
Местоположение: Велико Търново

Нафта в маслото

Мнение от Karaboev » 15 Яну 2018 11:34

Някой в темата беше споменал за незатегнати нафтопроводи за излишното гориво иначе няма откъде да влезе нафта е маслото

Аватар
Ники72
Мнения: 5
Регистриран на: 16 Сеп 2017 21:16
Местоположение: Пещера

Нафта в маслото

Мнение от Ники72 » 15 Яну 2018 19:59

Karaboev написа: Някой в темата беше споменал за незатегнати нафтопроводи за излишното гориво иначе няма откъде да влезе нафта е маслото
Мисля да прегледам бегло и на външен вид какво е положението.....
Късмета ми е ужасен, попадам вече на трети "майстор" и все прехвален, на думи като го слушаш все едно той е създал колата а като почне да работи не знае как да развие болта...
Toyota RAV4 D4D 2.0/116 к.с. 2004

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Нафта в маслото

Мнение от Nedkow » 15 Яну 2018 23:12

Само искам да уточня, че дифтунките нямат нищо общо с нафтата в маслото. Обяснението е, че след смяната им са стегнали както трябва захранването им :)
Проблема с маслото във въздухопровода е от високо картерно налягане, което се дължи на износени сегменти или на проблем с вентилацията на картера и кондензацията на маслото.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Нафта в маслото

Мнение от martod » 16 Яну 2018 09:22

Недков, те дихтунгите нямат нищо общо с нафтата в маслото, но имат много общо с картерната вентилация, като не уплътняват добре компресията от цилиндрите бяга директно в главата, така че не бързай да го пращаш на основен ремонт . smile.gif Може майстора да е сложил за икономия неподходящи дихтунги, може да не е почистил леглата на дюзите, може и да не ги е стегнал, и т.н.... защото както се разбира от написаното, май е забравил да стегне и щуцерите за обратното гориво щом се е появила и нафта в маслото, абе специалисти всякакви . :D
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BATKRAS и 3 госта