Проблем с егр клапан

Публикувай отговор
moondevil
Мнения: 49
Регистриран на: 30 Юли 2017 09:36
Местоположение: Ямбол

Проблем с егр клапан

Мнение от moondevil » 14 Сеп 2017 18:40

Здравейте колата е Rav4 D4d 2.0 116к.с 2004 г. От няколко седмици немога да се преборя със пустия егр светва check engine и грешката е той. Слагах няколко от моргите пак така. Оставих колата на майстор те също смениха няколко но проблема остава според тях неможем да попаднем на читав, отгоре електрониката която лежи на самия егр правела беля. Тествали са ги директно на автомобила. Моля за вашите съвети нов ли да търся или да го затапвам (къде?).

Благодаря

krasi73
Мнения: 25
Регистриран на: 27 Май 2016 07:11
Местоположение: София

Проблем с егр клапан

Мнение от krasi73 » 14 Сеп 2017 19:46

Здравей колега,от както съм я купил съм със същия проблем и вече се отказах от опити сменял съм няколко но след няколко километра пак светва ,при мен не се усеща никаква промяна в работата на мотора затова сикарам и вече съм свикнал с тази грешка ,единствено не съм чистил всмукателен колектор ,но колега от Стара Загора със същия проблем беше го чистил и пак същата работа няма управия .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с егр клапан

Мнение от slowtraveler » 14 Сеп 2017 19:57

За да го затапиш предполагам ЕГР трябва да е изправен - в момента генерира грешка, защото компютъра му казва да се премести, а след това разбира, че не се е преместил..... Или софтуерно да се изолира..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Проблем с егр клапан

Мнение от Hursa » 14 Сеп 2017 19:58

Други проблеми с двигателя забелязвате ли, освен "светването" на check engine? Да не е проблема във връзката към датчика за положение на ЕГР клапана.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

krasi73
Мнения: 25
Регистриран на: 27 Май 2016 07:11
Местоположение: София

Проблем с егр клапан

Мнение от krasi73 » 14 Сеп 2017 20:12

Hursa написа: Други проблеми с двигателя забелязвате ли, освен "светването" на check engine? Да не е проблема във връзката към датчика за положение на ЕГР клапана.
Каде се намира този датчик?

moondevil
Мнения: 49
Регистриран на: 30 Юли 2017 09:36
Местоположение: Ямбол

Проблем с егр клапан

Мнение от moondevil » 14 Сеп 2017 20:35

Според мен електрониката която е отгоре него тя прави нела при старите някой купувал ли е нов?

moondevil
Мнения: 49
Регистриран на: 30 Юли 2017 09:36
Местоположение: Ямбол

Проблем с егр клапан

Мнение от moondevil » 14 Сеп 2017 20:40

Hursa написа: Други проблеми с двигателя забелязвате ли, освен "светването" на check engine? Да не е проблема във връзката към датчика за положение на ЕГР клапана.
Автомобила си върви т. Е не намирам промяна само пустата лампа свети. Замислям се да махна крушката и tooth.gif

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Проблем с егр клапан

Мнение от Hursa » 14 Сеп 2017 21:16

Вероятно тогава е връзката към датчика. Но не съм го виждал, нито пък разглобявал, за съжаление. Така, че не вземайте много на сериозно това, което съм написал. Предполагам smile.gif - той е на стеблото на клапана - в корпуса му във "вакуумната" част която го задейства, но не съм сигурен. В корпуса има и ел магнитен клапан, до колкото разбирам, отварящ достъпа към пневматичното задействащо устройство. Само предположения - вероятно връзката (електрическата) към клапана е обща - към електромагнита и към този датчик, може би е проблем в буксите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

moondevil
Мнения: 49
Регистриран на: 30 Юли 2017 09:36
Местоположение: Ямбол

Проблем с егр клапан

Мнение от moondevil » 15 Сеп 2017 07:46

Добре някой не е ли решил този проблем.?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с егр клапан

Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2017 08:38

Колега, проблемът се решава. Но как очакваш съвет след като явно все още не сте направили качествена диагностика...
Те вариантите не са чак толкова много ако правилно е разчетена грешката - ЕГР, кабелите към ЕГР, компютър, който чете данните от ЕГР...
Как ще се диагностицира - зависи от майстора и от теб...
Ако майстора има проверен или нов ЕГР (ама целият комплект)- може да почне от там. Или да прозвъни кабелите за да е сигурен, че няма проблем с тях...
Приятел с подобен дефект въпреки, че автомобилът е доста стар и на години и на километри, го бях посъветвал да отиде в официалния сервиз, защото местните сервизи в градчето бяха почнали да го мотат според мен. И да му предлагат 'смени това, смени онова - катализатори, и т.н.'.. Отиде, и му смениха ЕГР заради скъсана мембранка на вакуума...
Да, плати си, но му оправиха автомобила за няколко часа, поеха си гаранцията, и човекът спокойно си отиде на море следващият ден.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

moondevil
Мнения: 49
Регистриран на: 30 Юли 2017 09:36
Местоположение: Ямбол

Проблем с егр клапан

Мнение от moondevil » 15 Сеп 2017 11:22

B x вакумите са проверени майстора при която е оставена колата твърди че електрониката която е на самия егр правела чалъми, т. Е компа казва отвори се той се отваря не колкото трябва и компа набива грешка.Това е че е пробвал само стари от автоморги но и те са с подобен проблем, нов не е помеже са голяма цифра. Но пък в крайна сметка ще се взема.

Аватар
redsxz
Мнения: 32
Регистриран на: 31 Окт 2015 14:11
Местоположение: Пловдив

Проблем с егр клапан

Мнение от redsxz » 17 Сеп 2017 15:03

И при мен го има този проблем. Грешката която записва е 0400. Също съм пробвал със смяна и почистване на EGR и след определено време пак записва същата грешка. При извън градско шофиране или на магистрала проблема не се наблюдава. Няма никаква промяна в работата на колата само тая лампа кадето свети. Автомобила е прегледан чинно, и няма други забележки. Спрял съм се на затапване на EGR и софтуерено изключване. Но сумата която ми искат за момента ме възпира. Имаше колега които монтира и нов EGR и нещата пак не се оправиха. Предполагам проблема е един и същ въпроса е да бъде установен и след това споделен във форума. От алиекспрес съм си купил elm 32 и през телефона следя и трия грешката, това за сега е моето решение.

Поздрави!!!
Toyota RAV4 XA20 2.0 D4D 2005

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Проблем с егр клапан

Мнение от Hursa » 18 Сеп 2017 19:59

Само клапана ли почистихте?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
redsxz
Мнения: 32
Регистриран на: 31 Окт 2015 14:11
Местоположение: Пловдив

Проблем с егр клапан

Мнение от redsxz » 19 Сеп 2017 17:55

Чистен е само EGR.
Toyota RAV4 XA20 2.0 D4D 2005

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Проблем с егр клапан

Мнение от Hursa » 20 Сеп 2017 19:17

До колкото разбирам – тази грешка означава, че не постъпват достатъчно отработени газове на „входа” на двигателя. Може би от почистване се нуждае и целият тракт след ЕГР клапана (в този тракт има и топлообменик охлаждащ подаваните изгорели газове - поради развитата си повърхност и малки проходни сечения - той е най-чувствителен към задръстване). Възможно е и да има запушени „вакуумни” тръби (маркучи) – които вакуумират изпълнителното устройство на ЕГР клапана, които го отварят – до колкото знам са две. А може и да не са плътни – пробиви по тях или не плътни връзки.
При неголямо натоварване на двигателя – ЕГР отваря повече – подавайки по голямо количество отработени газове. Поради това, ако притока на отработени газове е ограничен по някакъв начин, системата би го „установила” най-вече при неголямо натоварване. Когато двигателя работи с голямо натоварване - ЕГР (особено при по-старите системи – евро 3 и 4) притваря до „напълно затворен” – затова тогава системата не може да установи проблем. Ако тръбните пътища – подаващи отработените газове са задръстени, например – относително малкия разход на газове през тях не се затормозява от частичното им задръстване.
(Горното са само предположения.)
Ако съм прав, „затапването” на ЕГР в случая за двигателя не би дало чувствителна разлика (не е съвсем вярно). При вас той е „частично затапен”, така да се каже.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта