Вдига сама оборотите на празен ход

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

riVix
Мнения: 3
Регистриран: 20 сеп 2017 20:39
Репутация: 4
Местоположение: София

Вдига сама оборотите на празен ход

Мнениеот riVix » 20 сеп 2017 21:09

Моята Тойота Корола (1.4 бензин VVTi двигател от 2007г, с ръчна скоростна кутия и жило за газта) направи следния проблем.
По време на движение при загрят двигател и без да е имло предварителни проблеми започна изведнъж да вдига оборотите.
При изключване от скорост или натиснат съединител оборотите се вдигат за няколко секунди до 5-6 хил. Когато колата е на скорост се усеща леко подаване на газ и бавно ускоряване без да натискам педала. Кагато подам повече газ колата ускорява както обикновенно. Пробвах на изстинал двигател и след запалване вдига оборотите на 3000-3500, може би щеше да продължи да ги дига ако я бях оставил да поработи.
Някой да знае какъв е проблема?

mishott
Мнения: 3
Регистриран: 31 авг 2017 20:11
Репутация: 0
Местоположение: София

Вдига сама оборотите на празен ход

Мнениеот mishott » 21 сеп 2017 10:12

Имах същия проблем. Смених дроселова клапа и се оправи. Авенсис, бензин 1.6. при мен датчика и клапата са един възел.

riVix
Мнения: 3
Регистриран: 20 сеп 2017 20:39
Репутация: 4
Местоположение: София

Вдига сама оборотите на празен ход

Мнениеот riVix » 21 сеп 2017 23:18

Да благодаря за отговора, след като четох и се консултирах установих и аз че проблема е някъде там. Запизах си час в Тойота за диагностика но понеже е след доста време и започна във вените да ми тече бензин. Най-големият ремонт който бях правил досега е смяна на спукана гума преди окло 20г. но поради вече описанта причина с бензина, нещо почна да ме човърка и реших да разбера какъв е проблема (също така допълнително силно ме мотивира и цената от 950лв за нова клапа). Свалих тая дроселова клапа с един приятел. Почистих я но проблема не е в нея според мен. Няма какво да и има на нея. Има едно моторче към нея което обаче е вързано с едни петостени които в моето гидоре нама. Не можах да го разглобя него, но то отваря някакъв клапан за въздух който най-вероятно трябва да регулира въздуха при пуснат педал. Освен това към него има и включени маркучета с атифриз които го охлаждат (но от какво ще загрява?) или пък го загряват(ама защо го загряват?) но като цяло това за мен показва, че е някакъв важен елемент щом има такава сложна система към него. След като се сглоби всичко обратно и се изключи това моторче двигателя се запали и започна да си работи като не можеше да държи постоянни обороти и те падаха до гаснене на мотора, но пък не се вдигаха сами до макс. Е, ще потърся да сменя само това моторче и ще пиша какъв е резултата.

Двигателист
Мнения: 93
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 23
Местоположение: София

Вдига сама оборотите на празен ход

Мнениеот Двигателист » 24 сеп 2017 09:52

Провери да не ти заяжда жилото на дросела, щом имаш такова. Провери дали работи правилно датчика за положение на дроселовата клапа (TPS сензор). Провери да не смуче паразитен въздух между дросела и двигателя (колектор, уплътнения на дюзите, разни вакууми,ако има). Провери какво показват датчика за температура на антифриз и входящ въздух (ако има).
Последна промяна от Двигателист на 24 сеп 2017 11:16, променено общо 1 път.

urb
Мнения: 41
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 6
Местоположение: Стара Загора

Вдига сама оборотите на празен ход

Мнениеот urb » 24 сеп 2017 10:52

Според мен проблема е датчика за положение на дроселовата клапа (TPS сензора). Точно така се получава, когато не работи както трябва или стъпковото моторче на дросела. Намери си втора употреба за без пари и си свиркай. Това при королите не е често срещан проблем и няма да е трудно да намериш здрав дросел за къси пари. Успех.
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002
Audi A4 B5 ADR

toyota777
Мнения: 26
Регистриран: 09 авг 2016 18:05
Репутация: 19
Местоположение: Благоевград

Вдига сама оборотите на празен ход

Мнениеот toyota777 » 24 сеп 2017 17:42

купи си ОБД2 скенер за 15 лева и го включи към телефона, сложи Torque Pro
провери си fuel trim ... колко процента е ?
TPS sensor position колко процента.

riVix
Мнения: 3
Регистриран: 20 сеп 2017 20:39
Репутация: 4
Местоположение: София

Вдига сама оборотите на празен ход

Мнениеот riVix » 17 окт 2017 00:10

Благодаря за помоща!
Ако колата ви (в моя случяй тойота корола) започне да вдига сама оборотите като пуснете педала или като изключите от скорост значи имате моя проблем.

1.При тази аварийна ситуация:
1.1.Може да си карате колата за да стигнете до където трябва, като гледайте да сте все на скорост. Когато на светофар или по друга причина ви се наложи да спрете за да не се вдигат сами оборотите трябва да гасите колата. После палите и тръгвате веднага.
1.2.Ако имате възможност откачете датчика на дроселовата клапа от самата клапа (описано по надолу в точка 2.3) но го оставете свързан с кабелите като го поставите на най-крайно положение обратно на часовниковата стрелка. Така може да карате безпроблемно колкото искате, единствено ще светне на таблото оранжевото двигателче че нещо не е наред.

2.Решение на проблема:
Проблема наистина е в датчика за положение на дроселовата клапа - tps сензора както ме посъветваха по-горе. Това го потвърдиха и от сервиза на тойота.
При королата си е отделен датчик и не е необходимо да се сменя дроселова клапа, но за смяната трябва да се свали дроселовата клапа защото той е зад нея.

Давам три решения на проблема със смяната му. Аз лично, по няма значение какви причини, изпробвах и трите:
2.1. Купувате оригинален датчик за 170лв + 50лв за смяната в официалния сервиз (става след няколко седмици понеже си записвате час и чакате доставка).
2.2. Купувате на старо за 20-50лв(ако намерите) и си го сменяте сами или ви го сменят някъде за 30мин.
2.3. Сваляте дроселовата клапа, сваляте датчика (необходими са права отверка и женски шестограми). Слагате парцал в отвора към двигатела за да не изпуснете някоя гайка вътре. Датчика има механизъм с пружина, който като натиснете педала се завърта а като го отпуснете пружината го връща обратно. Ако го завъртите по часовниковата стрелка, примерно с отверка и той не се връща като го пуснете значи пружината не работи. Отваряте го (има си капаче и с малка отверка се отваря лесно). В моя датчик края на пружината, който е закривен (по този начин се закача в един жлеб) се беше отчупил и пружината беше свободна и не връщаше датчика в изходно положение а стоеше в положение все едно, че е натиснат педала и лъжеше колата. Хващате пружината и си огъвате края и с клещи. Слагате го в жлеба с пинсета - нужни са малко похватност защото пружината трябва да се натегне и да се вкара в жлеба. Аз лично си го залепих с бързо лепило за да не се откача. Слагате по обратния ред всичко и погледнете антифриза дали не е изтекъл много като сте откачали маркучетата.

И като последно ви пожелавам да сте чели това от любопитство а не от нужда :)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта