Страница 2 от 3

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 22 Окт 2017 16:07
от wilber
При мен също имаше такъв звук, смених маслото с 5-40 и се оправи! Смени го, покарай и ще кажеш дали е помогнало. Успех!

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 26 Окт 2017 09:44
от kborisov760
Здравейте отново. Давам актуална информация - сложих добавка в концентрация нещо между екстремно почистване и профилактично, минах 500км, на 9800км смених масло и всички филтри, карах още 500км, сега мога да кажа, че двигателят работи много по-меко и приятно. Шумът затихна, равномерната работа се върна и като цяло е по-тих дори при 3-4 градуса навън и студен старт. Предполагам, че първоначалното обслужване, което е направено, е било с неподходящо масло, втори вариант - да му е дошло времето около 8500км, трети вариант - въобще да не е сменено. Добавка и на 5000км бях сложил и след нея нямаше осезаема разлика, така че не бих казал, че е от нея. За сега това, ще покарам известно време и пак ще пиша.
Благодаря на всички колеги за мненията и препоръките smile.gif

п.п. Имам и въпросче - за това обслужване предпочетах да си закупя сам маслото, взех Eneos Sustina 5w30, това масло вероятно ли е да издържи повече (примерно 13000-14000км) или да си продължавам на принципа на около 10 000км смяна? ermm.gif

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 28 Окт 2017 22:48
от WoLF
Зависи от стила на каране и условията, но 10 си е добро правило и ако не ти идва скъпо да сменяш не виждам смисъл да чакаш 15...

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 10 Ное 2017 09:37
от kborisov760
Здравейте отново, да ви кажа нови наблюдения.. Този шум се появява пак и на всичкото отгоре го прави като карам повечко градско (тръгни-спри). Освен това, при оптускане на съединителя в един точен момент, оборотите падат малко и се чува по-силно. Ако покарам дълго време на една предавка примерно или дори да няма толкова активна смяна на предавките шума е незначителен. Тези ми наблюдения ме навеждат на мисълта, че маховикът е взел да заминава, той със сигурност не е сменян преди да взема автомобила т.е. 146 000 км (вече 157 000) си е все този. Сменян е само съединител. До колкото разбирам маховикът е предвиден за олекотяване на работата на скоростната кутия, обиране на вибрации и т.н... И в този ред на мисли понякога превключването на предавките е малко по-трудно и вибрации в скоростния лост понякога също има. Правилно ли разсъждавам според вас и ако да, тази тема май трябва да отиде към раздел "Трансмисия" :D

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 10 Ное 2017 12:56
от tora
Не мисля, че е кой знае каква далавера да се сменя маслото по-често от необходимото, има си и един период на "сработване" (не знам кой термин е правилния) на свежото масло, когато се случва износване на триещите се части с повишен интензитет. И изобщо не се съгласявам, че условията в България могат да се нарекат тежки, че да се сменя на 7500 км. Из форума имаше мнения, че трябва да се сменя на около 300-350 моточаса, направих една засечка, за 100 часа съм изминал грубо около 6000км.

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 13 Ное 2017 12:21
от metro_d4d
Най-вероятно не е нещо притеснително, според мен се върни в сервиза който ти е обслужва колата да кажат мнение, НО първо направи следните експерименти. Играенето на оборотите се получава при работа на парното или климатика,аз съм с 1.4 мотора но предполагам и при теб е същото. Пробвай как ще са на спряно парно. Ако има колебания пробвай да сипеш дизел на друго място, евентуално сипи до 10% бензин в това гориво което имаш или сложи някаква добавка за почистване примерно бардал. При мен се е получавало така от кофти гориво и след зареждане проблема изчезва.
Иначе за шума може да е някой ремък или шайба,добре е да се погледне, но двете неща са отделни, оборотите и шума.
Вече като пробваш тези неща се хвърляй на SCV клапани и подобни, на моя е на 160+ хиляди км и нищо му няма за сега,така че колегата по-горе който каза че на теб ти е време за това не може да бъде сигурен.

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 13 Ное 2017 14:44
от south
tora написа: Не мисля, че е кой знае каква далавера да се сменя маслото по-често от необходимото, има си и един период на "сработване" (не знам кой термин е правилния) на свежото масло, когато се случва износване на триещите се части с повишен интензитет.
Тойота определят два интервала за смяна на масло. При "тежък" режим на експлоатация (съвкупност от няколко или поединично случващи се събития - например, основно градско - примерно под 10 км. от стартиране до изключване на двигателя; силно запрашена среда; теглене на тежки товари - ремаркета, движение с много висока скорост - над макс. разрешената и т.н., пиша по памет, би трябвало да го има по книжките към автомобилите) препоръчват 7500 км. или 6 месеца период. Но всеки сам си решава и да, основен ориентир са моточасовете. При основно градско, особено с много празен ход 10 х. км са си около 300 м.ч. +/-. SL масла ще ги издържат евентуално в летния период, C2, някои C3 малко вероятно, а нагарите и спичане на сегменти ще има със сигурност.
При смяна на маслото има смесване с остатъка от старото масло, което не може напълно да се източи и свежото масло в някаква малка степен се компрометира, но чак пък да има период на сработване или заради това повишено износване не ми се струва логично!
И да, често поради калпаво гориво играят оборотите, поне при мен е така.

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 13 Ное 2017 16:09
от kborisov760
Аз приемам режима, в който използвам автомобила за "тежък", защото става дума за ежедневно 20+км в градски условия в София, в пикови часове. При пътуване на дълъг път не я тормозя, но градското шофиране го смятам за предостатъчно натоварващо. Избягвам често палене-гасене, ако спирам някъде за малко я оставям така да работи. Спазвам си и един принцип - независимо след колко каране изчаквам малко преди да загася (така бях чул, после нещо бях чел.. ами няколко секунди до минута няма голямо значение)..

Иначе при работещо парно (климатик) няма разлика т.е. ако си го има това "треперене на оборотите" просто си го има, пускам парното, спирам го, климатика пускам, него спирам, увеличавам силата на струята, ако играят играят. Ако слушам музика и не гледам оборотомера, може и да не разбера.. в началото реших, че се е развалила стрелката и понякога започва сама да си ходи нагоре надолу, после започнах да се заслушвам, след което качих и записа там г/д се чува този шум, отворих капака и потърсих източника, но не открих нищо, някъде до резервоара за течност за чистачки е, но повече нищо не разбрах. В момента, в който спра и може да се появи, може и да не се появи. Ако се появи, има го малко време, може само да спре, на следващото потегляне и спиране може и да не се появи. От чисто любопитство реших да си поръчам MINI VCI TIS TECHSTREAM, като пристигне и ако работи ще разгледам показателите. Не си падам по експериментите с горивото :D , но за добрата кауза ще опитам с някоя друга бензиностанция, тая надежда в "премиум" дизела и залагам на него, дори и ако са 20-30 стотинки отгоре за без нищо.

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 13 Ное 2017 16:40
от Kiki
kborisov760 написа: Аз приемам режима, в който използвам автомобила за "тежък", защото става дума за ежедневно 20+км в градски условия в София, в пикови часове. При пътуване на дълъг път не я тормозя, но градското шофиране го смятам за предостатъчно натоварващо. Избягвам често палене-гасене, ако спирам някъде за малко я оставям така да работи. Спазвам си и един принцип - независимо след колко каране изчаквам малко преди да загася (така бях чул, после нещо бях чел.. ами няколко секунди до минута няма голямо значение)
:thumbsup:

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 14 Ное 2017 08:29
от metro_d4d
Колега не говоря за премиум дизел,а да заредиш на друго място просто. Ако не е тайна къде си заредил. С една дума пробвай да сипеш на нещо различно от ОМВ, ако си в София кажи в кой район си мога да ти кажа къде да сипеш, където съм зареждал и знам че колата върви добре.

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 14 Ное 2017 09:31
от kborisov760
metro_d4d написа: Колега не говоря за премиум дизел,а да заредиш на друго място просто. Ако не е тайна къде си заредил. С една дума пробвай да сипеш на нещо различно от ОМВ, ако си в София кажи в кой район си мога да ти кажа къде да сипеш, където съм зареждал и знам че колата върви добре.
Овча купел до бул. България понякога минавам до Дървеница. Иначе, ОМВ на бул. България до Джъмбо зареждам най-често, зареждал съм на Еко на Борис, но нацелих лоша партида. На Еко на България също съм зареждал, там е било Ок. Има тука един Лукойл, не съм пробвал на него обаче. Ако имаш нещо предвид за тези райони ще се радвам да споделиш smile.gif .. единствената разлика, която съм намерил между горивата на Еко и на ОМВ е, че при Еко автомобилът често сутрин като запаля вдига пушилка и като цяло генерира повече пушек при еднакъв стил на каране. На други освен ОМВ и Еко (и като съм във Варна има една Бенита там, дето честно казано съм доволен ама в София я няма) не съм зареждал. Мислил съм за Ромпетрол, но въобще нямам по път.

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 14 Ное 2017 10:19
от мехаННика
Стига се заблуждавайте взаимно, приемете най накрая че трябва да се похарчат едни пари и където и да зареждате няма да има пушеци. Що не пробвате и ОМВ Словения, преди Марибор има едно...

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 14 Ное 2017 11:13
от kborisov760
мехаННика написа: Стига се заблуждавайте взаимно, приемете най накрая че трябва да се похарчат едни пари и където и да зареждате няма да има пушеци. Що не пробвате и ОМВ Словения, преди Марибор има едно...
Всичко, което е изписано в тази тема, лично на мен ми е интересно и то защото, колкото и да е странно, са неща, които са ми любопитни. Че трябва да се похарчат едни пари е ясно, винаги има нещо, което може да се направи, въпросът е, че не всеки заслужава да вземе пари за него. В тези обстоятелства това е положението, питам, разпитам, чета какво пишат хората и ми е интересно. Ценя вашето мнение, ценя и това на колегите, автомобилът ми е първи такъв и съм прежалил факта, че ще поживея известно време в заблуда докато ми стане ясно, че всичко е нормално и не откривам топлата вода. smile.gif

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 14 Ное 2017 12:55
от metro_d4d
Според мен има логика когато човек има накакъв подобен проблем е да пробва с друго гориво първо. За последните 10 години съм зареждал къде ли не в България всички възможни горива.Проблемите са ми били Еко Русе -газ излъгаха ме с количеството.От там нататък -омв Враца бензин...едва качих витиня на трета с празна кола, ОМВ Цариградско бензин пак същата работа, ОМВ Цариградско дизел...цял резервоар отиде до Димитровград на пасат 1.9тди... на връщане с друг дизел колата пак почна да си харчи нормално,газ на ОМВ Сандански ---разход 3литра отгоре, след повторно зареждане никакви проблеми.Газ на омв на бул.Рожен в София..същата работа разход 2-3 литра отгоре и нестабилна работа на мотора.
Всичките ми познати, които карат дизели и са споменавали за запушени горивни филтри при въпроса къде зареждат отговра е "омв и еко", "омв и шел" , "омв и нещо си", аз зареждам навсякъде без омв и до сега горивен филтър дори с едно боклуче вътре не съм свалил, а го сменям на 50хиляди поне не и по-малко.
Та към колегата във Варна съм сипвал дизел само на Марешки и няма проблеми.Пробвай Лукойла също.Ако пътуваш до Варна по Хемус може да заредиш преди разклона за Ботевград има една червена там дизела е хубав, другия варянт е да се отбиеш на входа на Ботевград има една,ако ти трябват подробности пиши ми на лични.От тия двете съм изгорил тонове дизел без никога да съм имал проблеми с колата.

Шум в дясно на двигателя - Toyota Corolla E15 2.0 D4D

Публикувано на: 28 Ное 2017 09:27
от kborisov760
Да ви кажа - на 99% съм сигурен вече, че е едната ролка, не мога да преценя коя, ама от нея според мен идва и цялата неравномерна на моменти работа, като се понатовари повече и започва този звук, единия ден беше по-силен и веднага отворих капака да видя дали ще намеря източника. Е, почти сигурен съм, че е ролка. По коледа ще мина през сервиза и ще им кажа да гледат натам.