Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

uty_82
Мнения: 3
Регистриран: 27 окт 2017 10:33
Репутация: 0
Местоположение: Razgrad

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот uty_82 » 27 окт 2017 10:49

Здравейте, от скоро имам тази RAV 4 и започна да прави следния проблем - издухва дефтунгата под дюзата на двигателя,без значение от карането дали примерно карам със 140км или 100км. периода на издухване( прави този проблем ) е между 2000 и 3000км.
Някой имал ли е такъв проблем ?

Благодаря предварително.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот slowtraveler » 27 окт 2017 12:06

Ударихте ли райбер на леглото?
Разкалихте ли дихтунга (медта има обратните свойства на стоманата - като стои в склада се 'закалява' и става твърда и крехка )?
Почистихте ли добре леглото на дюзата?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4831
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот Kiki » 28 окт 2017 09:21

slowtraveler написа:Разкалихте ли дихтунга (медта има обратните свойства на стоманата - като стои в склада се 'закалява' и става твърда и крехка )?

Точно така! :thumbsup: Медта омеква, кагато се нагрее поне на 200 С и след това се потопи във вода.
Това е особено необходимо, за да уплътни.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1834
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот iovkito » 28 окт 2017 09:33

Ако го прави на една и съща дюза , бих купил оригинален дихтунг , нов болт , почистване на леглото и стягане с 5-6 нютона над предписанието.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

uty_82
Мнения: 3
Регистриран: 27 окт 2017 10:33
Репутация: 0
Местоположение: Razgrad

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот uty_82 » 07 ное 2017 12:01

Леглото се почиства,минава се с райбер но май не разкалиха новите.
До сега не го е правила на една и съща дюза,но забелязвам че се чува някакво тракане от двигателя,когато е топла и подам рязко газ.
Скоростта е някъде 100км/ч и до 120 - 130 км/ч се чува тракане,след това или изчезва или оборотите стават високи и затова не се чува.
Възможно ли е да се охлабва някоя дюза ?
И затова да трака и в последствие да издухва дефтунгата

donibrasco
Мнения: 88
Регистриран: 24 юли 2016 12:51
Репутация: 12
Местоположение: пазарджик

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот donibrasco » 07 ное 2017 13:24

А при по-ниска скорост и предавка има ли го въпросното претракване, при рязко подаване газ?
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

uty_82
Мнения: 3
Регистриран: 27 окт 2017 10:33
Репутация: 0
Местоположение: Razgrad

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот uty_82 » 09 ное 2017 12:26

Да има го.
Сега забелязах че,без значение предавката мине ли 2000 оборота трака до към 3000 след това ми се струва че изчезва.
В момента съм сложил добавка за почистване на дюзите.

donibrasco
Мнения: 88
Регистриран: 24 юли 2016 12:51
Репутация: 12
Местоположение: пазарджик

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот donibrasco » 09 ное 2017 17:05

Слава богу, не съм единственият! worthy.gif :)
Сега сериозно, от една година съм собствиник на 2.2 д4д 150к.с, въпросното претракване го имам от самото начало и до сега не мога да разбера на какво се дължи...имах ремонт смяна гарнитура на главата, при което бяха сменени дихтунките и уплатненията на дюзите с нови, тракането пак го има... Техстрийма показва под 1ца на 3 от дюзите и 1.2 на четвътрата, което е абсолютно в нормите. Двигателя пали нормално, разхода е в норма, вървенето е в норма.. Почвам да си мисля, че въпросното претракване може да се дължи на маховика, но пък класическите симптоми липсват, няма дрънчене, колата гасне веднага, няма буксуване на съединителя(като чели).
Това е същото като при теб претракване при рязко подаване на газ. На свободна при подаване газ, го няма. Карам си я така докато не ми писне и не сваля скорости, за да се убедя, дали не е от съединителя, но засега не възнамерявам.
Ще се радвам някой от колегите, които разбират, ако могат да се включат. Също мога да дам още данни от диагностика, ако нужно.
П. С. Мисля също и за някой тампон на двигателя или скорости?!(но пък няма никакви други вибрации). Пробвах и аз с добавки, но както казах дюзите са добре.
Благодаря на отзовалите се! :thumbsup:
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

todor87
Мнения: 183
Регистриран: 04 яну 2010 21:39
Репутация: 6
Местоположение: Пловдив

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот todor87 » 10 ное 2017 00:05

donibrasco написа:Източник Ще се радвам някой от колегите, които разбират, ако могат да се включат.

Ами проблем няма. Така си тракат при макс. натоварване от нови. Карайте си спокойно. Проблема е лошата шумоизолация, че го чуваш wink.gif
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот Iliyа Damyanov » 12 ное 2017 21:39

slowtraveler написа:Източник Ударихте ли райбер на леглото?
Разкалихте ли дихтунга (медта има обратните свойства на стоманата - като стои в склада се 'закалява' и става твърда и крехка )?
Почистихте ли добре леглото на дюзата?


Според мене точно при Д-КАТ 177 ... е противопоказно да се разкаляват дихтунгите защото и не закалените се вадят излкючително трудно и то със специален екстрактор. А как ще се изкара разкалена дихтунга която се е разширила нямам идея какво наказание ще е. Проблема с дихтунгите е отдавна известен и от Тойота са решили проблема с нов модел дихтунги които геомертрично изглеждат еднакви със старите но са бели. Имат някакво покритие и изглеждат като стоманени шайби. В новите оригинални (брандирани ТОЙОТА) ремонтни китове са точно такива.

Относно тракането при рязко подаване на газ в диапазона 2000 до 3000 оборота. Не се шашкаите. И аз след ремонтни дейности цял час бях със свит стомах какво съм объркал. Обеснението е просто . В този диапазон на развъртане двигателя дава около 400 нютона и усуква тампоните. В следствие на цялостното изместване лещата на колектора леко изпуска и се чува въпросното тракане. Аз бях с нова леща и след неизвестно време си улегна и тракането изчезна. Който е със стара леща може и да не му изчесне тракането но ако го дразни ще си я смени и докато си улегне пак ще му трака докато улегне.

И последно не си убивайте моторите с добавки. Особено с разните керамични супер , ултра .... говна които на най-натоварените места правят покритие и запълват хлабини и става голямото пързаляне. Знам че има горещи подръжници но ако някой ще спори нека първо обясни що за чудо е хонинга и какво се случва с него.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот slowtraveler » 12 ное 2017 22:24

Ами то изборът е между недобро уплътнение и заклинване :) При правилно затягане би трябвало да не се разшири много и разкалената - все пак е смятано за разкален дихтунг...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот Iliyа Damyanov » 13 ное 2017 00:12

Миналото хилядолетие и аз съм разкалявал за да ползвам стари дифтунги като съм ги обръщал и съм нямал проблеми ама старата техника позволяваше доволно големи допуски в много отношения. В конкретния случай луфтове направо няма а в моя случай направо си изгризах ноктите. Три дена вадене на две дефтунги и единия зъб на ектрактора се счупи. Малко остана да ходя на фреза. Вече си мечтая за електромобил защото в тая насока за сега поне се стараят относно качеството. Модерния класически автопром вече е пълна шитня от еднодневки както Бигчетата за бръснене. Вече няма да се учудя ако пуснат двигател с изпускателен колектор от терморактивна пластмаса с кондензационен топлообменик за отопление на купето или направо гилзован пласмасов блок.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4831
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k

Мнениеот Kiki » 13 ное 2017 17:16

Iliyа Damyanov написа: Вече няма да се учудя ако пуснат двигател с изпускателен колектор от терморактивна пластмаса с кондензационен топлообменик за отопление на купето или направо гилзован пласмасов блок.

Защо пък не? Термореактивната пластмаса има много по-малко линейно разширение от алуминий, чугун и стомана. tongue.gif
Лошото е, че не може да се рециклира. А че не е по-устойчива на износване, това не е важно. tooth.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта