Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
saviskas
Мнения: 21
Регистриран: 24 дек 2015 10:46
Репутация: 3
Местоположение: Бургас

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот saviskas » 28 ное 2017 14:21

Здавейте, колеги,
по Коледа стават чудеса и ето, че дойде време да направя подарък на някой сериозен майстор или да оправя головата разлика на друг пишман такъв..
Така изказано ще заложа на първото...
Преди половин година карайки си по Тракия ми светна чека и влязох в авариен режим на каране. Спрях, откачих клемата, рестартирах и потеглих. След като се прибрах я закарах на сервиз и ми казаха, че ми се е скъсала скоба на въздуховода към турбото. Смених я. Известно време след това чух странен шум на виене като линейка. Закарах я в официален сервиз на марката в БС, видяха я и ми казаха, че скобата ми е различна от оригиналната. Това го знаех, нали я смених все пак. Шумът бил от липсващо уплътнение, вероятно изпаднало при смяна на скобата. Не го смених тъй като можело и така да се кара, а и тогава нямах възможност за цял маркуч понеже само уплътнение не се продавало, поне от официалките...Последно време като я паля и е студена вие на харабия. Като се постопли поутихва, но натискайки педала "тип форсиране" пак се оглеждам за линейки. След като днес я закарах на диагностика, ми казаха, че "шуми шуми Яворе" го пее турбината. Оттам се почнаха едни сметки и едни изчисления с едни логаритми, синуси, косинуси и тангенси и т.н. Няма да изпадам в подробности "Що така бе" по-рано уж беше едно, а сега вече излиза съвсем друго...И разбира се колкото повече човек се рови толкова повече възможности излизат да бъдат.
Давайте някой, който е способен да я чуе и да изолира проблема и съответно ако в действителност е турбо, да отида при правилния и компетентен човек, не при някоя еднодневка, щото най-лесно се купува кола...
"Желанието да се изкажем е почти винаги по-силно от желанието да научим нещо"

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 668
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 27
Местоположение: Бургас

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот veso_hds » 28 ное 2017 16:56

Отивай при Яни:
viewtopic.php?f=5&t=24292
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

мехаННика
Мнения: 1480
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 139
Местоположение: София

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот мехаННика » 28 ное 2017 22:55

Малко излишен патос.. Намери някой да свали турбото и го дай в специализирана фирма за ремонт. Поръчай си нов/друг въздуховод и готово.

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2278
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот jim_beam » 09 дек 2017 00:06

мехаННика написа:Източник ... Поръчай си нов/друг въздуховод и готово.


Елементарно!
Да ти дам един подобен пример с моя рав: смених преди време възд. филтър със спортен, реномирана марка, и след това все ми се причуваше тая твоята линейка. Какво ли не проверявах, сменях, нищо. Накрая отидох в тойота и едно майсторче голямо оглеждане, струване, но накрая отвори кутията, изхвърли новата ми придобивка и сложи ориг. денсо възд. филтър. Е в тоя момент се получи тишината, на която си бях свикнал. Просто от турбината се предава това виене по целия възд. тракт и има ли някъде недобро уплътняване се чува линейката. Все пак се върти с 10.000 оборота в минута. Махай маркуча и слагай нов оригинален както трябва да бъде! Ако не се лъжа точно скобата при кулера е много важна, защото иначе пак ще се извади, както ти се е случило вече! cool.gif
RAV4 D4D 2007 с кожен салон, фронт гард, ролбари, Вебасто, парктроник, CC, Alpine, 17''...

Изображение

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4923
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 96
Местоположение: София

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот Kiki » 09 дек 2017 11:43

jim_beam написа: Все пак се върти с 10.000 оборота в минута. cool.gif

Джим, изпуснал си една нула и още някоя цифра.
Турбината се върти на моменти с до 150 000 оборота.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1058
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 29
Местоположение: Варна

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот memorex » 09 дек 2017 12:01

offtopic.gif Че даже и 250К.Между другото оригиналния маркуч е също и шумозаглущаващ.
Ефектът на Дънинг-Крюгер -Неквалифицирани индивиди страдат от илюзорно превъзходство, поради което погрешно оценяват способностите си много по-високо от средното т.е. метакогнитивната неспособност на неквалифицирания да разпознава грешките си

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2278
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот jim_beam » 09 дек 2017 12:12

Сори, не съм компетентен, мерси за корекцията!
Исках само да подскажа на колегата, че понякога 'големите' проблеми имат прости решения. Той механика вече го направи преди това де. tooth.gif
Да не почва от сваляне на турбина демек... tooth.gif
RAV4 D4D 2007 с кожен салон, фронт гард, ролбари, Вебасто, парктроник, CC, Alpine, 17''...

Изображение

мехаННика
Мнения: 1480
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 139
Местоположение: София

Проблем с турбина на Avensis T25 d4d - 150 кс

Мнениеот мехаННика » 09 дек 2017 13:50

Пак не внимаваш, ако гуменото маншонче от оригиналния въздуховод е надъвкано от турбината, точно със сваляне трябва да започне.


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта