Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4856
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2017 23:30

Ти си дал добра илюстрация - явно е, че не е с хидравлични повдигачи и съответно съветът ми не важи :whistle:
А иначе имах предвид общата настройка на луфта на клапаните, като решенията са много и различни... Да, на автомобила, на който най-много си играех на времето повдигачите си бяха с фиксирана дължина (макар и не чак толкова точна, че то дълга 30+см пръчка какво да и калибрираш :) ), а настройката се правеше от кобилицата и по-точно тази и част, която бе продължение на повдигача/контактуваше с него... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
G.Panayotov
Мнения: 153
Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от G.Panayotov » 16 Дек 2017 02:50

slowtraveler написа: Адаш, аз съм виждал - пуловете/парички са маркирани всеки със своята дебелина...
Мериш луфта, гледаш пула (директно на него бе отбелязана точната му дебелина май до стотна) и разбираш какъв пул трябва да сложиш на клапана... Преди време Голфа бе така - правих таблици и графици кой пул къде да отиде така, че да купя минимално количество пулове :)

Но наистина не съм пипал 4AGE и затова питах колегите дали е с хидравлични повдигачи :thumbsup:
Моя грешка, под пулове си представих това:
s-l300.jpg
s-l300.jpg (5.16 KiB) Преглеждано 2702 пъти
Което съответно от пул(парички) малко се различава tooth.gif

В конкретния случай след като разгледах 4A-GE, колегата си е прав, че е с механични повдигачи.
NA0004F.png
NA0004F.png (17.48 KiB) Преглеждано 2702 пъти
За напред обеца на ухото: първо проверка и тогава се пише tooth.gif

Иначе по темата, като за начало колегата може да провери налягане на маслото.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++

Аватар
ufer
Мнения: 2587
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 16 Дек 2017 19:06

Принципно налягането на маслото при 4AGE се мери на мястото на датчика за налягане на маслото, който е в блока, отляво на филтъра. Честно казано, нямам идея къде на главата може да се измери налягането. Има два затапени отвора с резба под изпускателния вал, но те не са достъпни при работещ двигател. Докато трае сухото стържене и повишените обороти лампата не гасне, чак след 5-10 сек. изгасва. И двата клапана (в помпата и в конзолата на филтъра) са вертикални. Имам датчик на таблото и стрелката показва добро налягане. Нямам абсолютно никакъв проблем при всякакви обороти - ниски, средни, високи. Само пустият му студен старт. Дано да не ми изиграе някой ден лоша шега.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от dokkito » 16 Дек 2017 19:58

Маслената помпа да не дърпа въздух от гарнитура на сондата в картера? Така да се обезвъздушава бавно маслената помпа.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
ufer
Мнения: 2587
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 17 Дек 2017 14:05

Това на този етап не може да се провери. Всичко е възможно. На първо място ще търся нещо износено...

memorex

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от memorex » 17 Дек 2017 15:24

Стария дизайн на помпата с тлапецовизни зъби не е удачен.Пората ги сменят.

Аватар
ufer
Мнения: 2587
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 18 Дек 2017 17:02

Бих я сменил, ако не прави достатъчно налягане. До края на седмицата съм договорил замерване. Ще видим! Но проблемът сега не е в това, а в обстоятелството, че маслените магистрали вероятно се изпразват много бързо: да кажем между 6 и 12 часа и студеният старт е много шумен. Ако някой има мнение по този въпрос - кой клапан е отговорен за този проблем, ще се чувствам задължен и благодарен.

memorex

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от memorex » 18 Дек 2017 18:26

"Изпразването " е последствие на възвратни клапани и хлабини в лагерите основно .Доста силно наблягаш на клапани щото е най-лекото ама може и да не е точно така .Представи си как се справя помпата с първоначалното засмукване или пък маслото изтича бързо през лагерите.
Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от Japanese_fever » 18 Дек 2017 23:33

memorex написа: Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.
4A-GE няма променливо ГР.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
ufer
Мнения: 2587
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 19 Дек 2017 18:52

memorex написа: "Изпразването " е последствие на възвратни клапани и хлабини в лагерите основно .Доста силно наблягаш на клапани щото е най-лекото ама може и да не е точно така .Представи си как се справя помпата с първоначалното засмукване или пък маслото изтича бързо през лагерите.
Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.
Извинявам се, пропуснал съм да отговоря - нямам променливо газоразпределение. А това, че наблягам на клапаните, защото е по-лесно, е вярно. Просто ми се ще да е от тях и по-скоро от този под филтъра. Лесно ще го сменя. Двигателят никога не е отварян и не е правено абсолютно нищо по него, освен че смених преди 2 години лагерчето и семеринга на делкото. Ако имам по-голямо износване на основни или биелни лагери, би трябвало особено при загрял двигател да има лек спад. Може би се движи на границата и някой ден да се обади нещо. Моторът е на действителни 235 000 км и всичко е възможно. Но нека първо да замеря помпата...

Аватар
ufer
Мнения: 2587
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 23 Дек 2017 16:33

Това е звукът при студен старт! Вашето мнение?

https://www.youtube.com/channel/UCs-BOL ... subscriber

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от dokkito » 24 Дек 2017 22:39

За мен двигателя остава без смазване няколко секунди. Тя и лампата си го показва. Между другото старата ми мазда правеше същото нещи но за малко по- кратко време.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
ufer
Мнения: 2587
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 25 Дек 2017 10:57

Да, така е! Аз съм писал: 5-10 сек. Но сега я бях карал всеки ден и не бяха много, а през зимата я карам малко, в хубаво време и ако е стояла 1 седмица без палене, тогава 10-те сек. може и да са повече. Затова разпитвам дали евентуално предпазният клапан под масления филтър не прави тези номера. Допускам, че има някакво износване и вероятно ще поръчам един нов заедно с о-пръстените около конзолата на филтъра. Чакам за проверка на налягането на маслото един юнак да намери малко време, че нямам свой манометър...

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от dokkito » 25 Дек 2017 11:07

Аз не съм запознат подробно с устройството на маслената система и нямам идея дори къде стои този клапан. Ако има клапан той не би ли трябвало да е преди помпата, защото филтъра е след помпата?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
ufer
Мнения: 2587
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 25 Дек 2017 17:24

Има 2 клапана: един в корпуса на маслената помпа, който не е достъпен без сваляне на картера и помпата, а вторият е в конзолата на масления филтър, като има връзка с малък радиатор за охлаждане на маслото. В него се съмнявам най-много...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта