Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 15 Дек 2017 10:43

Колеги, интересува ме дали при износени маслени предпазни клапани (relief valves) маслото се стича прекалено бързо в картера или има и някой друг клапан? Това може би е причината при моя двигател 4AGE да се получава неприятен шум и увеличени обороти само при студен старт: около 5-10 сек., но много неприятен. Допускам, че шумът идва от разпределителните валове, но не съм сигурен. Трудно се определя, защото е цялостен. При първа възможност ще го запиша. Този проблем го имам всяка сутрин. През деня при повече паления почти не се получава, много рядко може да се случи и след 2-3 часа престой. При 4AGE двигателя има 2 клапана: единият е в маслената помпа и може да се сменя след демонтаж на помпата и картера, вторият е в конзолата на масления филтър и е достъпен отдолу за демонтаж, почистване и смяна. Пробвал съм с различни добри масла: 0W50, 0W40, 10W40 (Shell, Yacco) - без особена промяна. Иначе при всички работни режими и обороти двигателят е много тих и спокоен. Някой да знае нещо повече по въпроса?

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от tora » 15 Дек 2017 11:09

Имаше тема за подобен проблем с кола на колега, но не съм сигурен дали писа решен ли е, вероятно да, защото не е писал, или е разкарал колата.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2017 12:03

С хидравлични компенсатори/повдигачи ли е ?
Ако да - вероятно причината е от тях... Просто като спре автомобила, износеният или замърсен повдигач изпуска маслото си и увеличава луфта на дадения клапан. И му трябва време маслото отново да го надуе...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

memorex

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от memorex » 15 Дек 2017 13:16

Ако е VVT по-скоро проблема е там и не търпи отлагане.20V ли е?

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от Двигателист » 15 Дек 2017 16:30

Няма хидравлични повдигачи, с пулове е. Няма променливи фази. 4 цил. с по 4 клапана на цилиндър е.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2017 18:39

Сигурен ли си? Защото из нета намирам инфо че 4AFE е с хидравлични повдигачи....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
G.Panayotov
Мнения: 153
Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от G.Panayotov » 15 Дек 2017 20:54

Двигателист написа: Няма хидравлични повдигачи, с пулове е.
С това изречение си противоречиш.
Двигател с механични повдигачи и пулове, не съм виждал.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2017 20:59

Адаш, аз съм виждал - пуловете/парички са маркирани всеки със своята дебелина...
Мериш луфта, гледаш пула (директно на него бе отбелязана точната му дебелина май до стотна) и разбираш какъв пул трябва да сложиш на клапана... Преди време Голфа бе така - правих таблици и графици кой пул къде да отиде така, че да купя минимално количество пулове :)

Но наистина не съм пипал 4AGE и затова питах колегите дали е с хидравлични повдигачи :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от мехаННика » 15 Дек 2017 21:36

G.Panayotov написа: Двигател с механични повдигачи и пулове, не съм виждал.
Механичните повдигачи са само с пулове, освен ако самия повдигач не е с размери.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2017 22:03

Е, на времето нямаше дори размери на повдигачите - въртиш 'болта' и законтряш с гайката на повдигача - специално глухо ключе десятка от някакво колело си имах за целта :)
Луфтомера също бе в джоба :)
Мерси за снимката - като гледам - пулове... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 15 Дек 2017 22:14

Да, с пулове е, като на снимката от меморекс. Дори успях да се снабдя с чашките под тях, но още нямам резервни пулове. Един английски клуб са си направили банка - всеки взема, каквото му трябва и оставя своите, които вече не ползва, в нея. Така се обслужват много хора и им е по-евтино. Не знам обаче дали с нашата народопсихология това е приложимо у нас. Всъщност двигателят никога не е отварян и е на МР2 - модел AW11; 1,6 l; 116 PS; 16V; с KAT. Та в случая не е невъзможно подобно износване да влияе малко. Но аз сериозно се съмнявам в клапана под конзолата на масления филтър. Той освен че предпазва от свръхналягане, би трябвало да задържа маслото във вертикалните канали към главата повече от 12-15, дори 24 часа. Затова питам дали някой е имал подобен проблем и да го е разрешил с подмяна на клапана. Наскоро видях в едно видео на печен американски механик, как само подлага една шайба под пружината на клапана, която по принцип се амортизира след 200 000 км и подобрява функцията на клапана и в двете направления - свръхналягане и по-бавно изпускане на маслото от каналите при покой. Апропо, шумът не е като на хидравлични повдигачи, познавам го добре, пък и не съм с такива. Чува се като стържене на сухо и дано да не е отдолу, т.е. лагерите на коляновия вал или биелите, примерно поради нагар в каналите и намален дебит. Тук може да се окаже виновен и другият клапан - на маслената помпа. Интересното е, че оборотите по време на студения старт се увеличават, при това със сухото стържене! А би трябвало поради лошото смазване най-малкото да не се повишават. Засега този процес трае около 5-10 сек. При първи удобен случай ще замеря поне налягането на маслената помпа и ще чакам някое полезно мнение... :D
Последно промяна от ufer на 15 Дек 2017 22:31, променено общо 1 път.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от ufer » 15 Дек 2017 22:17

А това с глухото ключе и луфтомера аз още си го правя. Имам един олдтаймер на 50 год. - Форд V6 и много обичам да му регулирам клапаните... :thumbsup:

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от Двигателист » 15 Дек 2017 22:46

slowtraveler написа: Сигурен ли си? Защото из нета намирам инфо че 4AFE е с хидравлични повдигачи....
Това поколение двигатели на тойота са с механични повдигачи. 4а, 7а, 3s, 5s все е с пулове над чашката. Само 3s-fse (директното впръскване) е с малки пулове под чашката (повдигача). Дизелите и те. После VVT-i също, но там си е с размерни повдигачи (чашки), както е написал мехаННика.
После минават на хидравлични повдигачи.
G.Panayotov написа:
Двигателист написа: Няма хидравлични повдигачи, с пулове е.
С това изречение си противоречиш.
Двигател с механични повдигачи и пулове, не съм виждал.
Това не го разбрах. Всичко, което иска регулиране, без значение дали е с болт, пул, повдигач на размер, за мен е механичен повдигач. Там където няма реглаж, а се използва повдигач или опора на кобилица, която с налягането маслото осигурява безударно, без механична хлабина управление на клапана за мен е хидравличен повдигач, най-просто казано.


ufer, измери налягането с контролен манометър. Ако мериш през отвор на главата - по-добре.Така ще видиш дали шума е свързан с липсата на налягане горе. Лампата за налягане веднага ли гасне? Допускаш ли изпразване на масления филтър през чистата част, през лагерите на коляновия вал? Не знам при теб хоризонтално ли е разположен, или като при 3S-FE, наклонен с дъното нагоре, което улеснява изпразването му по този начин. Тук обратния клапан в самия филтър няма значение, защото той пречи на изпразване от мръсната страна.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнение от мехаННика » 15 Дек 2017 22:53

Бъркате повдигачите. Кое е повдигач, и кое кобилица? Два основни вида, всеки с два подвида. Ще говорим за конкретен двигател или просто така, кой какво е виждал?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта