Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13521
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот slowtraveler » 15 дек 2017 23:30

Ти си дал добра илюстрация - явно е, че не е с хидравлични повдигачи и съответно съветът ми не важи :whistle:
А иначе имах предвид общата настройка на луфта на клапаните, като решенията са много и различни... Да, на автомобила, на който най-много си играех на времето повдигачите си бяха с фиксирана дължина (макар и не чак толкова точна, че то дълга 30+см пръчка какво да и калибрираш :) ), а настройката се правеше от кобилицата и по-точно тази и част, която бе продължение на повдигача/контактуваше с него... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
G.Panayotov
Мнения: 135
Регистриран: 28 сеп 2015 17:05
Репутация: 36
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот G.Panayotov » 16 дек 2017 02:50

slowtraveler написа:Източник Адаш, аз съм виждал - пуловете/парички са маркирани всеки със своята дебелина...
Мериш луфта, гледаш пула (директно на него бе отбелязана точната му дебелина май до стотна) и разбираш какъв пул трябва да сложиш на клапана... Преди време Голфа бе така - правих таблици и графици кой пул къде да отиде така, че да купя минимално количество пулове :)

Но наистина не съм пипал 4AGE и затова питах колегите дали е с хидравлични повдигачи :thumbsup:


Моя грешка, под пулове си представих това:
s-l300.jpg


Което съответно от пул(парички) малко се различава tooth.gif

В конкретния случай след като разгледах 4A-GE, колегата си е прав, че е с механични повдигачи.
NA0004F.png


За напред обеца на ухото: първо проверка и тогава се пише tooth.gif

Иначе по темата, като за начало колегата може да провери налягане на маслото.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

Lexus IS200 Executive 1G-FE |LSD|12 pot 1ZZ-FE Injectors|K&N air filter|Eibach Pro Kit springs|TRD bushings|steering rack+sway bar PU bushings|EBC Ultimax+Green Stuff|HEL Braided lines|

ufer
Мнения: 257
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 16 дек 2017 19:06

Принципно налягането на маслото при 4AGE се мери на мястото на датчика за налягане на маслото, който е в блока, отляво на филтъра. Честно казано, нямам идея къде на главата може да се измери налягането. Има два затапени отвора с резба под изпускателния вал, но те не са достъпни при работещ двигател. Докато трае сухото стържене и повишените обороти лампата не гасне, чак след 5-10 сек. изгасва. И двата клапана (в помпата и в конзолата на филтъра) са вертикални. Имам датчик на таблото и стрелката показва добро налягане. Нямам абсолютно никакъв проблем при всякакви обороти - ниски, средни, високи. Само пустият му студен старт. Дано да не ми изиграе някой ден лоша шега.

dokkito
Мнения: 300
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 31
Местоположение: Шумен

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот dokkito » 16 дек 2017 19:58

Маслената помпа да не дърпа въздух от гарнитура на сондата в картера? Така да се обезвъздушава бавно маслената помпа.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

ufer
Мнения: 257
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 17 дек 2017 14:05

Това на този етап не може да се провери. Всичко е възможно. На първо място ще търся нещо износено...

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1202
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 37
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот memorex » 17 дек 2017 15:24

Стария дизайн на помпата с тлапецовизни зъби не е удачен.Пората ги сменят.

ufer
Мнения: 257
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 18 дек 2017 17:02

Бих я сменил, ако не прави достатъчно налягане. До края на седмицата съм договорил замерване. Ще видим! Но проблемът сега не е в това, а в обстоятелството, че маслените магистрали вероятно се изпразват много бързо: да кажем между 6 и 12 часа и студеният старт е много шумен. Ако някой има мнение по този въпрос - кой клапан е отговорен за този проблем, ще се чувствам задължен и благодарен.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1202
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 37
Местоположение: Варна

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот memorex » 18 дек 2017 18:26

"Изпразването " е последствие на възвратни клапани и хлабини в лагерите основно .Доста силно наблягаш на клапани щото е най-лекото ама може и да не е точно така .Представи си как се справя помпата с първоначалното засмукване или пък маслото изтича бързо през лагерите.
Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9398
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 4
Местоположение: Touge, Japan

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот Japanese_fever » 18 дек 2017 23:33

memorex написа:Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.


4A-GE няма променливо ГР.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

ufer
Мнения: 257
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 19 дек 2017 18:52

memorex написа:Източник "Изпразването " е последствие на възвратни клапани и хлабини в лагерите основно .Доста силно наблягаш на клапани щото е най-лекото ама може и да не е точно така .Представи си как се справя помпата с първоначалното засмукване или пък маслото изтича бързо през лагерите.
Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.


Извинявам се, пропуснал съм да отговоря - нямам променливо газоразпределение. А това, че наблягам на клапаните, защото е по-лесно, е вярно. Просто ми се ще да е от тях и по-скоро от този под филтъра. Лесно ще го сменя. Двигателят никога не е отварян и не е правено абсолютно нищо по него, освен че смених преди 2 години лагерчето и семеринга на делкото. Ако имам по-голямо износване на основни или биелни лагери, би трябвало особено при загрял двигател да има лек спад. Може би се движи на границата и някой ден да се обади нещо. Моторът е на действителни 235 000 км и всичко е възможно. Но нека първо да замеря помпата...

ufer
Мнения: 257
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 23 дек 2017 16:33

Това е звукът при студен старт! Вашето мнение?

https://www.youtube.com/channel/UCs-BOLgZRcU6UgScTWU82Rg?view_as=subscriber

dokkito
Мнения: 300
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 31
Местоположение: Шумен

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот dokkito » 24 дек 2017 22:39

За мен двигателя остава без смазване няколко секунди. Тя и лампата си го показва. Между другото старата ми мазда правеше същото нещи но за малко по- кратко време.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

ufer
Мнения: 257
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 25 дек 2017 10:57

Да, така е! Аз съм писал: 5-10 сек. Но сега я бях карал всеки ден и не бяха много, а през зимата я карам малко, в хубаво време и ако е стояла 1 седмица без палене, тогава 10-те сек. може и да са повече. Затова разпитвам дали евентуално предпазният клапан под масления филтър не прави тези номера. Допускам, че има някакво износване и вероятно ще поръчам един нов заедно с о-пръстените около конзолата на филтъра. Чакам за проверка на налягането на маслото един юнак да намери малко време, че нямам свой манометър...

dokkito
Мнения: 300
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 31
Местоположение: Шумен

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот dokkito » 25 дек 2017 11:07

Аз не съм запознат подробно с устройството на маслената система и нямам идея дори къде стои този клапан. Ако има клапан той не би ли трябвало да е преди помпата, защото филтъра е след помпата?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

ufer
Мнения: 257
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Мнениеот ufer » 25 дек 2017 17:24

Има 2 клапана: един в корпуса на маслената помпа, който не е достъпен без сваляне на картера и помпата, а вторият е в конзолата на масления филтър, като има връзка с малък радиатор за охлаждане на маслото. В него се съмнявам най-много...


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта