Страница 2 от 4

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 15 Дек 2017 23:30
от slowtraveler
Ти си дал добра илюстрация - явно е, че не е с хидравлични повдигачи и съответно съветът ми не важи :whistle:
А иначе имах предвид общата настройка на луфта на клапаните, като решенията са много и различни... Да, на автомобила, на който най-много си играех на времето повдигачите си бяха с фиксирана дължина (макар и не чак толкова точна, че то дълга 30+см пръчка какво да и калибрираш :) ), а настройката се правеше от кобилицата и по-точно тази и част, която бе продължение на повдигача/контактуваше с него... :thumbsup:

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 16 Дек 2017 02:50
от G.Panayotov
slowtraveler написа: Адаш, аз съм виждал - пуловете/парички са маркирани всеки със своята дебелина...
Мериш луфта, гледаш пула (директно на него бе отбелязана точната му дебелина май до стотна) и разбираш какъв пул трябва да сложиш на клапана... Преди време Голфа бе така - правих таблици и графици кой пул къде да отиде така, че да купя минимално количество пулове :)

Но наистина не съм пипал 4AGE и затова питах колегите дали е с хидравлични повдигачи :thumbsup:
Моя грешка, под пулове си представих това:
s-l300.jpg
s-l300.jpg (5.16 KiB) Преглеждано 2793 пъти
Което съответно от пул(парички) малко се различава tooth.gif

В конкретния случай след като разгледах 4A-GE, колегата си е прав, че е с механични повдигачи.
NA0004F.png
NA0004F.png (17.48 KiB) Преглеждано 2793 пъти
За напред обеца на ухото: първо проверка и тогава се пише tooth.gif

Иначе по темата, като за начало колегата може да провери налягане на маслото.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 16 Дек 2017 19:06
от ufer
Принципно налягането на маслото при 4AGE се мери на мястото на датчика за налягане на маслото, който е в блока, отляво на филтъра. Честно казано, нямам идея къде на главата може да се измери налягането. Има два затапени отвора с резба под изпускателния вал, но те не са достъпни при работещ двигател. Докато трае сухото стържене и повишените обороти лампата не гасне, чак след 5-10 сек. изгасва. И двата клапана (в помпата и в конзолата на филтъра) са вертикални. Имам датчик на таблото и стрелката показва добро налягане. Нямам абсолютно никакъв проблем при всякакви обороти - ниски, средни, високи. Само пустият му студен старт. Дано да не ми изиграе някой ден лоша шега.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 16 Дек 2017 19:58
от dokkito
Маслената помпа да не дърпа въздух от гарнитура на сондата в картера? Така да се обезвъздушава бавно маслената помпа.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 17 Дек 2017 14:05
от ufer
Това на този етап не може да се провери. Всичко е възможно. На първо място ще търся нещо износено...

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 17 Дек 2017 15:24
от memorex
Стария дизайн на помпата с тлапецовизни зъби не е удачен.Пората ги сменят.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 18 Дек 2017 17:02
от ufer
Бих я сменил, ако не прави достатъчно налягане. До края на седмицата съм договорил замерване. Ще видим! Но проблемът сега не е в това, а в обстоятелството, че маслените магистрали вероятно се изпразват много бързо: да кажем между 6 и 12 часа и студеният старт е много шумен. Ако някой има мнение по този въпрос - кой клапан е отговорен за този проблем, ще се чувствам задължен и благодарен.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 18 Дек 2017 18:26
от memorex
"Изпразването " е последствие на възвратни клапани и хлабини в лагерите основно .Доста силно наблягаш на клапани щото е най-лекото ама може и да не е точно така .Представи си как се справя помпата с първоначалното засмукване или пък маслото изтича бързо през лагерите.
Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 18 Дек 2017 23:33
от Japanese_fever
memorex написа: Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.
4A-GE няма променливо ГР.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 19 Дек 2017 18:52
от ufer
memorex написа: "Изпразването " е последствие на възвратни клапани и хлабини в лагерите основно .Доста силно наблягаш на клапани щото е най-лекото ама може и да не е точно така .Представи си как се справя помпата с първоначалното засмукване или пък маслото изтича бързо през лагерите.
Питах те за променливо ГР явно нямаш но и то е причина понякога.
Извинявам се, пропуснал съм да отговоря - нямам променливо газоразпределение. А това, че наблягам на клапаните, защото е по-лесно, е вярно. Просто ми се ще да е от тях и по-скоро от този под филтъра. Лесно ще го сменя. Двигателят никога не е отварян и не е правено абсолютно нищо по него, освен че смених преди 2 години лагерчето и семеринга на делкото. Ако имам по-голямо износване на основни или биелни лагери, би трябвало особено при загрял двигател да има лек спад. Може би се движи на границата и някой ден да се обади нещо. Моторът е на действителни 235 000 км и всичко е възможно. Но нека първо да замеря помпата...

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 23 Дек 2017 16:33
от ufer
Това е звукът при студен старт! Вашето мнение?

https://www.youtube.com/channel/UCs-BOL ... subscriber

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 24 Дек 2017 22:39
от dokkito
За мен двигателя остава без смазване няколко секунди. Тя и лампата си го показва. Между другото старата ми мазда правеше същото нещи но за малко по- кратко време.

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 25 Дек 2017 10:57
от ufer
Да, така е! Аз съм писал: 5-10 сек. Но сега я бях карал всеки ден и не бяха много, а през зимата я карам малко, в хубаво време и ако е стояла 1 седмица без палене, тогава 10-те сек. може и да са повече. Затова разпитвам дали евентуално предпазният клапан под масления филтър не прави тези номера. Допускам, че има някакво износване и вероятно ще поръчам един нов заедно с о-пръстените около конзолата на филтъра. Чакам за проверка на налягането на маслото един юнак да намери малко време, че нямам свой манометър...

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 25 Дек 2017 11:07
от dokkito
Аз не съм запознат подробно с устройството на маслената система и нямам идея дори къде стои този клапан. Ако има клапан той не би ли трябвало да е преди помпата, защото филтъра е след помпата?

Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE

Публикувано на: 25 Дек 2017 17:24
от ufer
Има 2 клапана: един в корпуса на маслената помпа, който не е достъпен без сваляне на картера и помпата, а вторият е в конзолата на масления филтър, като има връзка с малък радиатор за охлаждане на маслото. В него се съмнявам най-много...