Страница 1 от 1

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 17 Дек 2017 22:18
от Torque
От едно известно време започнаха проблемите покрай забиването при ускорение.
В началото като се ускоряваше например на 3-та или 4-та предавка се получваше едно забиване на около 3500 оборота като се задържака оборотите там за около 3-4 секунди а след това колата продължаваше да ускорява, но изкарваше доста сажда от ауспуха. В момента работата силно се влошава. В момента колата на място и на 1-ва предавка може да си изфорсира до последните обороти, но на 2-ра при ускорение със напълно натиснат педал на газта, двигателя не може да вдигне повече от 3800 оборота. На 3-та предавка границата пада между 3500-3800 оборота. 4-та предака на около 3500 спира, а на 5-та от 2800 оборота почват едни като забивания за по една секунда и така докато стигне до 3000-3200 оборота където всичко приключва. Евентуално оборотите могат да се вдигнат след като се отпусне газта и започне да се подава по-леко.
Автомобила попринцип се кара спокойно, предимно в града и предимно на къси разстояния където двигателя загрява едвам едвам. Не знам дали има катализатор все още. Извън градско излиза на 2-3 седмици веднъж, но се кара пак спокойно в диапазона 90-110км/ч, на разстояние не повече от 60км. На диагностика показва единствено проблем в една от подгревните свещи. Чек енджин лампата не е светвала дори и при тези забивания.
Помагайте колеги, че докато не се е влошила съвсем работата или пък преди да се е счупило нещо.

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 17 Дек 2017 23:24
от WoLF
Torque написа: Не знам дали има катализатор все още.
?
От скоро ли имате колата? Мирише на филтър за твърди частици прикрит неумело... След каране около час извънградско подобряват ли се нещата?

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 00:43
от Torque
Не колата я имаме вече стана 4-та година. Преди нямаше такова нещо, но баща ми си я кара много спокойно както писах в началото. Аз когато се кача тогава я издухвам между 2 светофара когато загрее, тогава изхвърляше много сажди но на 3-тия светофар саждите намаляваха. Такаива забивания нямаше, но от около 1 година започна това да ми прави впечетление когато се кача. А от 2 месеца започна да не може да се изфорсира над дадените обороти. Рядко се случва да се качвам на тази кола на месеца да кажем по 1 път се случва да и направя това издухване.
Да не би да се е затлачил катализатора от този градски режим на каране? Доколкото знам този модел нямат DPF все още. Ако катализатора е свален от автокъщата преди години то остава да е EGR или пък някой ми казват че можело турбината да пренадува и да влиза като в авариен режим, но няма никакви записани грешки за високо налягане на турбината.

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 01:18
от WoLF
И аз знам да нямат, но точно такива са едни от признаците за запушване на такъв... Преглеждани ли са показания на дюзи, колекторите за наслагвания, че тези градски карания правят много сажди... Масло какво се слага, редовно ли се обслужва колата?

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 01:22
от Torque
Маслото и филтъра се сменят на 15000км. Горивен филтър скоро ще се смени и той, но силно ме съмнява да е от него. Варианта ми е за който си мисля е да не би да се е запушил катализатора(ако е там). Утре ще си я закача на диагностика да погледна турбината на какво налягане работи и има ли нещо общо с това което се случва. Като цяло съм се изчерпал от идеи.

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 02:33
от WoLF
:thumbsup: Чакаме резултатите... Горивния е добре да сме сменя по-често от заложеното ermm.gif

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 08:34
от slowtraveler
WoLF написа: Горивния е добре да сме сменя по-често от заложеното
Сменям го на заложения пробег... Като го гледам - може да издържи спокойно двойно на заложения пробег с нашата нафта - чистичък е след 40х.км.

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 08:40
от mfandakov
За 40х.км си иска не филтър ами цяла пречиствателна система от филтри/ утайници/ :D ....Голям пробег.
Скоро производителите на филтри ще им скочат на "твоите"хора.

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 09:28
от slowtraveler
► Виж съдържание

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 11:08
от WoLF
Аз от опит го казах, че моя за 100лв. го дават да се сменя на 60к, а аз го смених веднъж при покупката, после пробно след 30 и имаше намеци, а накрая една маркова добавка и всичко дигна във филтъра, та 3та смяна в рамките на 40к bash.gif По-скъпичките предполагат по-рядка смяна, но в случая е 15-30лв. един и е добре да не се пренебрегва wink.gif

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 11:31
от slowtraveler
Ако филтъра е толкова евтин и е удобен за смяна - въобще не бих повдигал въпрос.... Бих го сменял със смяната на маслото..
Просто при мен филтрите се сменят само на канал или на подемник, и без смяната струват тройно на обявената от теб цена..

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 14:38
от veso_hds
При тия симптоми възможно е да има проблеми и с SCV клапаните.Тия забивания може да ги прави месеци наред без да светне никаква лампа.

Corolla E120 2.0 D4D забива при ускорение

Публикувано на: 18 Дек 2017 15:00
от metro_d4d
На колко километра е автомобила?