Страница 1 от 2

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 19 Дек 2017 06:58
от dokkito
Здравейте. От известно време следя OCV клапана и не съм сигурен в констатацията ми. Ще се радвам на съвет и от вас колеги.
Въпроснага грешка P1349 ми излиза няколко пъти за няколко месеца.
Проверил съм филтърчето чисто е. Маслото е 5w40 Eneos нивото на щеката е по средата вече повече от 4000 км. Не съм мерил налягане на маслото, но при студен старт нямам проблеми. Тествах клапана работи, но го тествах на студен работещ двигател. Реагираше бързо и усещах промяната в работата на двигателя. На загрял мотор сякъш клапана е по муден или аз стигам до този извод. При теста минават 2 секунди докато двигателя реагира на промяната. Да ама колкото и да е топъл моторът и като не карам агресивно грешката не излиза. Като я вкарам два пъти в червеното и излиза. Стигам до извода , че клапана е муден загрял.
Гледах клип от братушките как тестват такъв клапан студен и топъл и наистина понякога забиваше топъл.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 21 Дек 2017 19:36
от dokkito
Здравейте. Чакам повечко свободно време и ще почистя добре клапана с някакъв прапарат за премахване на нагар. Гледах клипове как Японците ги почистват и отново заработват добре клапаните. След процедурата ще го следя и ще споделя резултата.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 27 Дек 2017 17:46
от dokkito
Почистих OCV клапана и сега чакам да видя дали ще ми злезне грешката отново. Да ви кажа честно никаква мизерия на излезе от него и филтърчето му. Между другото грешката скоро не е излизала.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 06 Яну 2018 23:13
от dokkito
Здравейте. Покарах автомобила агресивно, кротко , монотонно на дълъг път. За тези десет дни и до сега не бе излизала грешката до сега.
Маслото е чисто , филтърчето също , нивото на маслото е ок.
Остава вече клапан, вариаторната шайба и ECU-То.
Съвети имате ли?
Не искам да бързам да сменям каквото и да било.
Вярно че най- често виновен е клапана , но не искам да бързам.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 21 Яну 2018 17:49
от dokkito
Здравейте. Разглобих клапана на съставните му части и го почистих. За мен клапана не бе мръсен, електрически сработва на студен и загрял двигател, но понякога ми излиза въпросната грешка.
За справка прегледах клапана и вилтърчето на ярисчето и там видях в пъти повече мизерия , но системата работи и не ми излиза тази грешка. Забелязах също , че клапана от ярисчето е с по-корава връщаща пружинка на клапана.
Остана ми да тествам сигнала от еку- то с осцилоскоп или да рискувам като купя нов ocv клапан от алиекспрес.
Не ми се вярва приблемът да е във вариаторната шайба.
Мнения имате ли?

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 21 Яну 2018 20:43
от kickata
Имам подобен “проблем”, само че при мен излиза грешка P1345. Ходил съм в няколко сервиза (2 от които официални дилъри на марката) в различни градове и до сега нямам точна диагноза. Промяна в поведението на колата не усещам, просто светва чека и след няколко рестартирания гасне. Следващото светване може и след месец да е, може и след седмица или две. Забелязвам, че винаги светва при по-продължително каране на ниски обороти в градски условия. Смених по препоръка на майсторите датчика за положението на разпределителния вал, не се оправи. После заподозрени бяха цедката и този OCV. Смених и двете с нови, оригинални от колегата toyotaforever, но и това не помогна. Консултирах се и с МехаННика, като според него остава да е актуатор. До тук спрях, защото чакам да се задълбочи проблема, че да има смисъл да се разглобява мотора и да наливам пари в него...
Имам такъв OCV, който си беше оригиналният на колата. Ако беше от София бих ти го дал да пробваш с него дали ще ти излиза грешката, тъкмо ще елиминираш един елемент.
Иначе ECU-то май също си остава възможна причина...

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 21 Яну 2018 22:32
от dokkito
При ваз грешката е различна но със сходни виновници. До колкото разбирам тази грешка показва променливо положение на разпределителния вал, а моята грешка е грешна позиция на разпределителния вал.
Трябва да замеря сигнала на ЕКУ-то за да съм сигурен , че не е то виновно.
Четох в много чужди форуми за моята грешка и основния вуновник е OCV клапана.
Стъпките за диагностициране са няколко и съм стигнал до тест на ЕКУ-То с осцилоскоп. Ако там покаже правилни импулси, то се връщам към клапана и го сменям веднага. Актуатора мисля ,че не е виновен при мен.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 23 Яну 2018 00:49
от Vokil
Колега на колко хиляди ти е двигателя ? В горещи дни проблема по-често ли се появяваше ? Мерил ли си налягането на маслото на студен и на силно загрят двигател (с работеща перка) ?

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 23 Яну 2018 07:07
от dokkito
Километри не мога да кажа защото със сигурност е пипана. Лятото не ми е излизала грешката. Двигателя не пипа масло. Едва ли имам приблем с налягането на маслото.
Бивш колега има осцилоскоп , ще намерим време да замерим сигнама.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 04 Мар 2018 06:06
от dokkito
Заметих сигнала на ECU-то. Сигнала си беше добре описан и стабилен.
Купих клапан и го монтирах. Не усетих разЛика при рязко ускорение, спиране и на каквито и да било обороти. Грешката пак излезе p1349.
Замислям се дали причинта не е в проблемната ми бензинова помпа . При престой като стартирам двигателя е нужно малко повече време и понякога притриса в самото начало. Може ли това да омазва работата.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 06 Мар 2018 17:35
от dokkito
Здравейте. Смених OCV клапана, но пак ми излиза грешката p1349. Тествал съм сигнала на ECU то, OCV филтъра е чист , маслото е на ниво.
Факт е , че няма проблем колата с обороти , мощност, разход и динамика.
Не искам да отварям капака и да ревизирам вариатора, ако не съм сигурен в проблема му. Така като гледам май друго не ми остава.
Цитирам ситуацията:
Паля карам грешката излиза , паля втори път има си я. Паля трети път и я няма. Може да повтори на 50 км. или на 200 км. грешката. Установявам , че компа засича проблема краткосрочно и след две стартирания на мотора я чисти, ако няма проблем.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 11 Мар 2018 16:42
от VeniR91
И аз имам същата грешка незнам от какво е а иначе някакви странични проблеми може ли да направи ако се остави така аз така карах и преди ремонта близо 20000 километра ?

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 11 Мар 2018 17:31
от dokkito
Аз съм перфекционист и се дразня когато нещо не е наред. За мен това е проблем. Дали е голям проблем незнам , но ше го реша. tooth.gif

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 15 Мар 2018 06:30
от dokkito
Здравейте. Грешката p1349 , която намирам само с програма се води "pending fault" и не излиза на таблото. До колкото разбирам това е предупреждение за предстояща грешка. Просто компютъра си я таи вътре в себе си и ако се задълбочи тогава ще ми я покаже, а аз съм се захванал яко за нея.
Симулирах друга грешка умишлено за да разбера дали ще ми светне чека и си светна.
Явно проблема е в ранен стадий при мен с тази грешка.

P1349 на 3zz-fe

Публикувано на: 02 Май 2018 14:19
от bugman
Здравейте. След кратко търсене във форума ми излезна, че и друг колега е писал тук за конткретна грешка. Описвам ситуацията:
Toyota corolla 1,4 ZZE120L hatchback
започна да ми светва чека от време на време - ок, грешка Р1345
Сменено масло 5W30, маслен, въздушен филтри.
Изтрита грешка.
След известно време пак същата грешка 0_О.
замерен е Variable Valve Timing Sensor, проверен е и филтъра за този сензор. Изтрита грешка.
почистена и дроселовата клапа + MAF.
Пак излезна грешката... проверен е куплонга и кабелажа до компа на колата.
Няма идей вече нито решение. Може ли малко помощ. :help:
Разполагам и с малко апаратура за диагностика (ама не знам как да я използвам).
Прилагам малко Freeze data от последната диагностика.
TeachStreem