Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

bobosv
Мнения: 82
Регистриран на: 08 Ное 2017 17:09
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla e12 2.0 d4d

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от bobosv » 26 Дек 2017 20:45

Здравейте колеги и честито Рождество !

Пиша по повод едно ходене до хижа Алеко, точно се качих днес и видях, че ми тече антифриз, отварям капака и какво да видя разширителния съд балбука като чайник и хвърля антифриз през преливника, а перката не се беше включила нито един път, нито температурата за водата беше мръднала изобщо от нормалната.

Нямах наличен антифриз и след 4 часа по живо по здраво се спуснах надолу, обаче нямах никакво парно и от там ме обзе притеснението и карах много бавно, без да я форсирам. Отидох до кауфланд и налях 1250 мл. антифриз, спазих стъпките предписани за обезвъздушаване и воала, перката се върна, колата както и преди и сега си беше кротка.

Но питането ми е, ЗАЩО се случи това ? Да не би да е тръгнала гарнитура ?

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от urb » 27 Дек 2017 10:38

Гарнитура, може и водна помпа или термостат. Определено имаш въздух в системата, щом не се пуска перката - въздушна възглавница и не може да отчете датчика за температура. Търси сервиз , или разрешавай проблема сам, но при тези симптоми не я карай колата.

Весели празници !
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от Hursa » 27 Дек 2017 11:27

Само предположение и само защото е евтино за отстраняване - да не би капачката да не държи налягане.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

bobosv
Мнения: 82
Регистриран на: 08 Ное 2017 17:09
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla e12 2.0 d4d

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от bobosv » 28 Дек 2017 08:34

Капачката държи налягане, изхвърляше антифриз и въздух под налягане през преливника отстрани на гърлото му през една трабичка.

А пък сега и помпа или съединител ми замина, направо луда работа :D не знам дали да пускам нова тема, за съединител и частите около него :D

https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A463E6B

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от urb » 28 Дек 2017 19:05

Какво му има? На Аудито ми уж помпа ми се счупи (всички майтори така твърдяха), а се оказа че педала се държи на нещо като щифт, който се е счупил. Ако не бях разглобил всички пластмаси за да съм сигурен преди да отида на сервиз щях да се разделя с доста грешни левчета. За 2 лева от моргата и бях пак в играта. Затова провери всичко . Ако е помпа трябва спирачната ти течност да я няма, или поне да е намаляла.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

bobosv
Мнения: 82
Регистриран на: 08 Ное 2017 17:09
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla e12 2.0 d4d

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от bobosv » 28 Дек 2017 19:44

Качвах баир, бях се засилил на 2ра и точно преди баира се гмурна (кракът ми не е бил на съединителя), загуби обороти, педала тръгна да потъва и в този момент бързо го натиснах, върнах скорост и до там, пробвах с ръчна да потегля, но изобщо не пожела да зацепи и замириса силно на феродо, отказах се и се спуснах надолу. Обаче по пътя забелязах, че отделя много високо и тръгва много мудно, няма го рязкото зацепване ако се пусне внезапно.
+ това от както стана тази случка усещам чукащите вибрации на двигателя в педала

Отидох на сервиз, той ми вика, че всичко ми е било в главата - и реално ми показа, дърпа ръчна, 3та, пуска съединителя и изгасна.

Изобщо се чудя дали да пътувам с нея, че ме чакат 300 км.

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от мехаННика » 28 Дек 2017 20:22

Не тръгвай с тази кола, поне докато не провериш всичко. Две сериозни възможни диагнози, всяка от които може да те остави на пътя. Ако се потвърдят и двете хубавото е че ще минеш с едно сваляне на мотора, тоест ще платиш по малко труд.

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от urb » 29 Дек 2017 17:58

Кажи ги тия диагнози. Или в форума не споделяш такива неща? Нали е форум - да си помагаме.
Откога за смяна на съединител се сваля мотор? То може и купето да се разреже с ъглошлайфа, но не е редно,нали?
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от Hursa » 29 Дек 2017 19:08

Може би споделя съмненията и за гарнитура - от там от където тръгна темата. Но, че трябва сериозна диагностика преди да се тръгне към едва ли не основен ремонт.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от urb » 29 Дек 2017 20:07

Откога се сваля двигател за гарнитура или за съединител?
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от Hursa » 29 Дек 2017 20:32

Ако ще се отваря двигателя за смяна на гарнитура не е ли по добре да се мине към основен ремонт?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от мехаННика » 29 Дек 2017 20:34

Вземи да ги направиш двете едно след друго и ще разбереш сам. Ако пък си толкова печен, помощ от форуми не ти трябва. А кое е редно за конкретен ремонт решавам сам. Ако имам въпроси и съмнения ще питам първо теб.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от dokkito » 29 Дек 2017 21:04

Просто ако отидеш при някой за смяна на съединител и после за смяна на гарнитура ще дадеш двойно за механик. При свалянето на кутията е по - лесно да се свали мотора за пълна ревизия. Не дай си боже смениш гарнитурата без да ревизираш и стане пак нещо ще усетиш как си дал повече за механик, от колкото за части.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

bobosv
Мнения: 82
Регистриран на: 08 Ное 2017 17:09
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla e12 2.0 d4d

Toyota Corolla E12 2.0 D4D почна да изхвърля антифриз

Мнение от bobosv » 02 Яну 2018 10:48

В крайна сметка май се разминах с почти нищо, направих си 300 км. пробег

Относно съединителя, нали Е12-те са с помпи на педала и от жегата предполагам съединителя се е разширил и помпата е почнала да го отделя по-високо - след грубо 20 часа си зацепваше нормално

Другия казус ще питам като ходя до сервиза, иначе не ми е правила никъкви мизерии, минах през Монтана - Лъкатник - Своге - София и не даде никъкви колебания по пътя (относно отново да се превръща в чайник :D )

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта