Бензинова помпа за 3zz-fe

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 30 дек 2017 15:53

Здравейте. Имам съмнения , че налягането в бензинопровода спада при престой дори и за час. Колата няма проблем в ниски и високи обороти. На която и скорост да я настъпя до дъно няма и следа от загуба на мощност. Като стартирам двигателя било то студен или топъл след престой му е нужно една идея малко почеве да завърти стартера от обичайното. Тествах бензиновата помпа с текстрийма и установявам , че системата остава с ниско налягане . Просто за около секунда я чувам как натяга и чак тогава започва да циркулира бензина през регулиращия клапан . За мое щастие имах възможност да тествам и Ярисчето , но там загуба на налягане няма. Тествах го след 24 часов престой и отново системата бе ок. Просто моментално усещам как клапана освобождава излишното гориво.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот Hursa » 30 дек 2017 19:05

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 30 дек 2017 19:34

Hursa. На теб понякога не мога да ти схвана отговорите.
За мен горивната система трябва да остава под някакво налягане. Въздух във бензиновата система за мен няма. Просто клапана за регулиране на налягането не може да потдържа нормално налягане и при престой то спада. При corolla verso e121 бензиновата помпа се развърта по време на въртене на стартера, а не още при подаване на контакт. Съответно като огасиш двигателя , налягането в системата трябва да е ок. То вероятно е ок , защото при палене през минути проблема го няма.
При чести стартирания на двигателя , запалва от няколко оборота ( за около секунда ), а след престой иска една секунда повечко .
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот Hursa » 30 дек 2017 20:00

Защо да остава под налягане? За да се създаде налягане (до работното) в течност от обемна помпа каквато е горивната плунжерна помпа е необходим един ход на единия плунжер. А и как ще се съхрани налягането в течността след изключване на системата?
Auris Е15 Hybrid

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 30 дек 2017 20:08

Просто съдя спрямо яриса. При него сработвам с програма помпата дори след 24 часов престой доректно чувам връщането на горивото през клапана за регулиране на налягането. Дори и да не е под налягане то със сигурност е малко над атмосферното. При королата дори след час да опитам чувам как помпата надува за части от секундата и чак тогава как връща през клапана. Все си мисля, че това е причината за малк по- дългото въртене на стартера. Странното е , че сега в студеното по- малко се проявява проблема.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот Hursa » 30 дек 2017 20:18

Не съм целял да ви дразня, просто няма как причината да е "спадане на налягането в бензопровода след престой", според мен поне. Вероятно има причина, но не мисля, че е споменатата.
► Виж съдържание

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 31 дек 2017 07:36

Аз съм сигурен, че не си сигурен tooth.gif drunk.gif
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 316
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 46
Местоположение: София

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот spiridoncho » 31 дек 2017 11:20

Имам чувството, че тези коли на които помпите тръгват чак при завъртане на стартера са си така. Ако не прави сериозни проблеми си я карай така. Секунда-две повече на стартер не е голяма болка. Преди известно време бяхме обсъждали подобен проблем. И при мойта Селика го забелязвам, но е доста спорадичен и при по-студено е по-слабо изразен. Вероятните причини за загуба на налягане ако няма теч са кофти регулатор или пропускащи инжектори. Второто може да се оправи с ултразвук, но не е гаранция. Регулатора пък не е евтин и като се сменя се сменя о-пръстена му задължително, и филтъра ако не е сменяван скоро , въпреки че го водят вечен(lifetime).
По отношение на въздушни джобове и други -не съм се задълбавал как става продухването на системата при коли на които регулатора на налягане е в резервоара, но при бензиновите коли системата се продухва доста бързо, а и налягане от 3 бара се достига за норматив стига да не е празен горивопровода. Тук въздуха в системата не е чак такъв проблем както при дизела, въпреки че и при дизеловите коли вече всичко е оптимизирано.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 31 дек 2017 11:44

Spiridoncho мисли като мен. Аз за въздух в системата на бензинов двигател не се и замислям. Hursa смята , че плунжерната помпа не държи налягане в покой, но аз мисля точно обратното. Или помпата в покой връща гориво към резервоара или клапана . При помпата и клапана това са признаци на износване.
Пикаещите дюзи също не изключвам, защото когато мотора е загрял проблема е по- изразен.
Като цяло повече ме дразни , от колкото да имам проблем.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 31 дек 2017 11:50

Само не мога да си обясня ако са пикаещи дюзи или спад на налягане в безинопровода защо като изтине двигателя хубаво всичко е ок.
В жегите като се задъждаше мотора топъл с часове се проявяваше повечко.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 316
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 46
Местоположение: София

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот spiridoncho » 31 дек 2017 13:19

Те дюзите не са точно пикаещи. Просто изпускат налягането т.е. сълзят. Това не се отразява особено на работата на мотора. В жеките от топлото двигателя стине по бавно. А на топло може да изпускат повече. Като изстинат държат. Да не забравяме, че колата като е топла работи с нормална смес и малки инжекторни времена. Като е студена инжекторните времена са по-големи и налягането играе по-малка роля. Същото е положението и с клапана. В горещините е по топло в резервоара. А клапана в резервоара май играе ролята и на възвратен, та каква е помпата и дали може да върне налягане е без значение. Специално бензиновата помпа на старото ми Рено държеше налягане, но там регулатора беше в двигателния отсег. Тук не съм си играл и разучавал как точно стоят нещата, но тези симптоми със забавено палене главно са свързани със загуба на налягане по-една или друга причина. Ако колата работи нормално не я закачай. Ще вземеш да оправиш едното, то ще се окаже другото. Регулатора мисля, че беше скъп. А пък ултразвука на инжекторите е нож с 2 остриета. Но пък винаги можеш да намериш други за сносни пари. Ако искаш тръгни от по-малкото и най-вероятно зло - ултразвук на инжекторите. Ако след това колата работи добре, но продължава да губи налягане, сменяш регулатора барабар с филтъра и о-пръстена. И аз имам подобен симптом и си карам така. Заспало куче не се бута докато не захапе някой :thumbsup: .
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

dokkito
Мнения: 209
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 19
Местоположение: Шумен

Бензинова помпа за 3zz-fe

Мнениеот dokkito » 31 дек 2017 14:57

За сега ще изчакам да се задълбочи ,ако въобше се задълбочи. Забелязал съм , че на пълен резервоар са по - добре нещата. Затова и клоня главно към проблем в клапан или помпа.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта