RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Ивелин Иванов
Мнения: 1
Регистриран: 07 фев 2018 14:14
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот Ивелин Иванов » 07 фев 2018 15:35

Здравейте! Не участвам във форума дори като читател, реших да пусна тази тема, единствено с цел да съм полезен. Единият от автомобилите ми е RAV4 с печално известния D-CAT двигател. Закупих го преди 2 години на неизвестен брой километри и в неизвестно състояние. Година по-рано бях купил още един RAV4 D-CAT и нямах никакви грижи. Двата джипа са като близнаци, освен на външен вид, палят еднакво, двигателите им звучат еднакво и тн... Описвам всичко това със забележката, че не съм технически грамотен по автомобилните въпроси, но ще се опитам да предам всичко точно. Тъй като двата джипа работеха еднакво, за мен състоянието им не будеше съмнение. Редовни посещения в кварталния сервиз, всичко точно, всичко както трябва. И аз нали съм доверчив...а и колите вървяха. Така се случи, че втората закупена RAV-ка за две години много и се насъбра. Много километри, товарене като каруца, гориво от къде ли не...както казваха в казармата, действах я като "трудовашка количка". И тази зима, паленето взе да става все по-трудно. Кварталния майстор с проницателната си мисъл веднага без дори да вдигне капака даде диагноза: Нов акумулатор. Речено-сторено, нов акумулатор, най-якия. Паленето се подобри, но напук на цялата си автомобилна некомпетентност усещах, че тази кола не пали както трябва. И така докато преди три седмици не светна Check-а, самия двигател загуби мощност, гасне в движение, много зле. Това състояние е докато двигателя загрее, след това проблема изчезва. Кварталният майстор хвърли целият си умствен капацитет и интелект, диагностики, дюзи сваля, горивни помпи сваля...след три дни победоносно заключи, че "вероятно трябва нов двигател". При такава диагноза, моето доверие към него беше окончателно изчерпано. И тъй като реших, че нямам повече време за губете, отидох при "Боговете на Тойота"... Тойота Тиксим Пловдив - голямата работа, най-добрите, българските спецове с японска кръв - вярвайте ми, никога не съм мислил, че е възможно в ОФИЦИАЛНО представителство да се сблъскам с такава технологична импотентност. При тях колата остана три дни - за това време освен, че платих 63 лева за "нищоправене", получих две обаждания. Първото, че ще свалят подгревните свещи, но две от тях ще се скъсат и дали съм съгласен да се скъсат и да платя 2000 лева ремонт boxed.gif mad.gif Отговорих, че не искам да ги късат и да плащам 2000 лева ремонт. На второто обаждане ме информираха, цитирам дословно: "Проблема на колата е ниско налягане на горивото. Четвърта дюза е "мокра", но ние нямаме дюза за проба, намерете си дюза и ще проверим дали това е проблема". От официално представителство ме пратиха да си търся части. bow.gif Тук отчаянието ми удари дъното. Мислих дали да не свалят дюза от другата Тойота за проба и така нататък... Реших да потърся информация в интернет, да помисля и тогава да реша. Взимам си колата от Тойота и тя...не пали. Мислих да влизам да се разправям, но нерви нямах вече. Докато чакам да дойдат да ме издърпат, един от техните служители, гледайки ме колко съм съсипан дойде и ми каза: "Тук нямаме нито човек, който разбира от горивни системи, нито апаратура...пробвай в някой оторизиран Bosch сервиз. Примерно Авел". От няма на къде, отидох във въпросния Авел сервиз. Те там се занимават само с горивни системи. Направиха диагностика, потвърдиха, че проблема е "налягане на горивото" и ми казаха, 200 лева пълна проверка на цялата горивна система, от резервоара до цилиндрите. Ок. На другия ден присъдата ми беше готова. Монтиран горивен филтър, който не е подходящ за D-CAT двигател (този двигател изисква 5 микронов филтър, желателно висок клас) - това си е дело на кварталния майстор. И четирите дюзи съсипани, като приемчика на сервиза ми показа и конкретните стойности, които не съм записал, но най-фрапантна беше една от дюзите, чието отклонение беше 40 пъти над нормата. Казаха ми, че отклоненията са огромни. Вероятностите са две: много лошо гориво, което ги е унищожило изведнъж или съм я купил така и просто вече са се досъсипали от евтиния горивен филтър. Ремонта се оказа страшно скъп, но все пак им се доверих. Поръчахме 4 нови дюзи от Denso. Оказа е също, че някой умник, не може да се каже кой и кога, при свалянето на дюзите е повредил леглата на които стъпват. Шлайфане и слагане специални подложки. Промиха цялата горивна система, абсолютно цялата. Откриха и изгоряла подгревна свещ. На последно място ме посъветваха да зареждам гориво, дори и евтино, но от големите вериги. Няма нужда от добавка, но да зареждам от големите вериги. Новите дюзи са с гаранция. И ме информираха, че живота им е около 350 000 километра. Цялата работа ми излезна солено...4179 лева. Платих и си взех колата. Няма да крия, че бях очарован и искам специално да благодаря на Авел сервиз. Карам много коли, включително нови. Още с паленето помислих, че сами сложили чисто нов двигател. Запали без дори да усетя. Просто "цък" и вече беше запалена. Тръгнах и за пръв път усетих, че този джип е 177 коня. Усещането ми беше, че все едно за пръв път съм в тази кола. Което ми подсказа, че аз колата съм си я купил с осрани дюзи, просто скапания горивен филтър им е доебал мамата. Три години аз само съм си мислел, че тези коли палят и вървят нормално. От сервиза ме успокоиха, че болшинството и от бензиновите и от дизеловите автомобили в България са с неизправни горивни системи, но всеки кара докато не го остави на пътя. Трябва да ви кажа, че D-CAT-чето е фантастично, но си иска своето. След една година ще съм направил около 50 000 километра, ще ида пак да ми тестват дюзите и ще мога да ви дам обективна оценка какво се случва с 4 нови дюзи при зареждане само от големи вериги. Сега си имам 4 развалени дюзи и обмислям дали да не ги пратя за рециклирани в чужбина и да ги продам, ще съм благодарен за съвет. Дано да съм бил полезен на някой с подобни болежки. Всичко добро!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот slowtraveler » 07 фев 2018 16:56

Здравейте колега... Вашето мнение потвърждава, че всяка техника си иска коректната поддръжка... Предполагам на дюзите просто им е дошло времето (износили са се), но навярно на Ваше място първо бих пробвал с рециклиране - при някои дюзи се подменя реално цялата подвижна механична част и дюзата си става практически нова (не знам дали при D-CAT е така)...
Иначе погледнато - описали сте типичен и често срещан 'ефект' на липса на качествени майстори в България... Всеки смята, че от това се печели много, и че всеки може да го прави, дори и да няма никакво понятие от техника...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1893
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 76
Местоположение: Добрич

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот iovkito » 07 фев 2018 17:07

Има много хора, на които не им харесва цената на горивния филтър и монтират филтри за по 10-15лв. Оригиналният е около 70 , заместителите около 35-40.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Iliyа Damyanov
Мнения: 332
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 89
Местоположение: Мюнхен

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот Iliyа Damyanov » 07 фев 2018 19:09

От Авел не ти ли обясниха , че дюзите на Д-КАТ не подлежат на рециклиране. Просто конструкцията е такава, че корпуса участва в работния процес и се износва.

Потребителски аватар
ivied
Мнения: 94
Регистриран: 08 юни 2014 14:39
Репутация: 8
Местоположение: Zug, S

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот ivied » 18 фев 2018 22:55

Установявам разлика между австрийския и немския бензин и дизел, пък за БГ... не ми се мисли...
Но сам споменахте, че сте взели колата на " неизвестен брой километри и в неизвестно състояние."
Значи сте имали едно на ум... Или 2. Но благодаря за споделеното от ходенето ви по мъките с всички полезни/преживени и... платени факти.
Но и това за сервиза... Добре, че се е намерил някой поне да ви каже признавайки си истината... Това, ако стигне до централата на Тойота за Европа....
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот slowtraveler » 19 фев 2018 10:13

ivied написа:Източник Установявам разлика между австрийския и немския бензин и дизел, пък за БГ... не ми се мисли...

И тук - въобще не мисли за БГ горивата... В нормалните бензиностанции си съответстват напълно на евростандартите, и дори са по-добре отколкото в Германия (поне според мои наблюдения)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4994
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 106
Местоположение: София

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот Kiki » 19 фев 2018 11:14

Слоу, не знам какви са горивата в Германия, ама като отида там и заредя, колата започва да харчи 0.5-0.6 л/100 по-малко и двигателят съвсем утихва. happy.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот slowtraveler » 19 фев 2018 11:59

При мен харчи повече :) Все пак нафтата в Германия е Е7, пък за джипката пише, че ако е над Е5 се смята за утежнени условия на работа tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ivied
Мнения: 94
Регистриран: 08 юни 2014 14:39
Репутация: 8
Местоположение: Zug, S

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот ivied » 19 фев 2018 20:02

slowtraveler написа:...си съответстват напълно на евростандартите, и дори са по-добре отколкото в Германия (поне според мои наблюдения)..

Благодаря то Слоу, Човеко разсмя ме от сърце drunk.gif Дано да си прав! Ама да не е като оня виц, за Айшето: "а дано, ама надали..." tooth.gif
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13060
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 381
Местоположение: Варна

RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения

Мнениеот slowtraveler » 19 фев 2018 23:10

Не ivied - напълно сериозно го казвам. Може да ти е смешно, но от личен опит ти го казвам :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Двигатели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта