RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

intermeto
Мнения: 2
Регистриран: 12 юни 2009 23:36
Репутация: 0

Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)

Мнениеот intermeto » 20 дек 2014 21:53

Проблема си има решение и то е:

1.Презапояване на няколко съпротивления на ECU(ECM) компютъра зад жабката
2.Задължително reset memory на компютъра препоръчително в тойота, за да се нулира адаптацията на автоматика към разваления комютър
Това ще оправи превключването м/у втора и трета и ще нормализира преминаването от R-N-D без да има удари

Тази продцедура ми оправи моя рав4 след доста четене из нета.Проблема е при всички RAV4 2001-2003 година бензин автомат
Успех !
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Scott
Мнения: 2655
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 22
Местоположение: Irvine, UK

Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)

Мнениеот Scott » 20 дек 2014 22:32

intermeto написа:Презапояване на няколко съпротивления
Не е много ясно, но ми се струва че и диода D1301 се нуждае от презапояване - спойката на анода изглежда 'студена'

intermeto
Мнения: 2
Регистриран: 12 юни 2009 23:36
Репутация: 0

Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)

Мнениеот intermeto » 20 дек 2014 23:29

Може би и друг елемент да се нуждае от презапояване.
В различните форуми съобщават за различни елементи от платката, но най често се повтаряха съпротивления R330 защото те пряко влиаят върху четирите интеграла упавляващи четирите скорости.
При мен нещата се оправиха с презапояването им.
Препоръчвам обсотоен преглед на платката от професионалист за евентуални други лоши спойки.
Ето увеличена снимка на спойката
И все пак започнете със съпротивления R330 и ако няма резултат продължете да търсите и за други спойки.
Резултата при мен: след презапояването им, ударите при превключване на R изчезнаха, изчезна и ирективното превключване м/у предавките, възтанови се мощността на колата. Остана единствено забавеното превклюване м/у 2-ра и 3-та предавка-това се оправи след memory reset на компа в тойота, защото само те имаха тестера който можеше да ресетне компа. spell.gif
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
Veni1
Мнения: 92
Регистриран: 01 май 2010 00:19
Репутация: 27
Местоположение: Пловдив
Контакти:

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнениеот Veni1 » 08 май 2016 15:15

Понеже вече аз съм собственикът на автомобила, върху който е извършена тази интервенция, мога отговорно да заявя, че към днешна дата кутията работи напълно нормално и адекватно.
Явно това е решението!
Последна промяна от Akima на 08 май 2016 18:00, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.
LZ1VEN
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976

boreto123
Мнения: 2
Регистриран: 15 юли 2016 14:55
Репутация: 0
Местоположение: София

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнениеот boreto123 » 15 юли 2016 15:40

Здравейте. За съжаление се регистрирах във форума, поради същия проблем(надявам се).
Първо се появи вдигане на оборотите при включване от втора на трета, и после тотална загуба на мощност и въобще отказ да отлепи нито на задна, нито на предна, която се проявява когато си иска...
Днеска свалих ЕКУ-то и при оглед на резисторите, всичко си изглеждаше ОК. Все пак отидох при КИПаджиите в работата, че все пак повече от мене ги бива с поялника, и минахме всичките резистори, плюс тези червеничките, за всеки случай. Промяна няма, и понеже не искам и механично да скапя колата, я зарязвам в бачкането, до другата седмица. Въпреки, че имам съмнения, дали е от ЕКУ-то, все пак не се отказвам.
Та молбата ми е, да ме насочите към някой читав майстор, който да прегледа обстойно платката и евентуално да успее да я оправи, ако проблема е в нея, че ми е голяма мъка.... В един сервиз ми казаха 4-500лв, което е меко казано несериозно, при положение, че за толкова и ново ЕКУ мога да си намеря...

boreto123
Мнения: 2
Регистриран: 15 юли 2016 14:55
Репутация: 0
Местоположение: София

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнениеот boreto123 » 25 юли 2016 10:43

Малко да повдигна темата, отново с молба за съвет.
Компютъра го прегледа и уж оправи човек, който разбира и е правил и други такива. С две думи махна старите спойки и направи нови на всички резистори, които имат отношение към автомата, както и няколко други съмнителни.
Ефекта беше нулев. Колата успя да отлепи от място, чак като загря и продължава да няма мощност и да вдига обороти от втора към трета.
Тъй като имам съмнения, че проблема може и да е механичен, въпросите ми този път са два:
- възможно ли е да няма никакъв ефект, ако проблема е бил в компютъра и не съм му правил ресет, и само в Тойота ли могат да го направят?
- да ме насочите към читав сервиз за автоматични скорости на Тойота, където да проверя дали има и механичен проблем, и да го оправят...
Колата сега си потегля и като е студена, но няма мощност, и върви тегаво и не я карам. Предвид симптомите и че всичко се разви за 3 дни, все си мисля, че проблема е в ЕКУто, ама знам ли вече...

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5636
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнениеот Akima » 25 юли 2016 18:15

Според мен се свържете с колегата, за да погледне колата като цяло - viewtopic.php?f=5&t=29267. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост