Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5639
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнениеот Akima » 28 май 2017 21:21

spiridoncho написа:Източник първите 10-на минути сутрин

Или нормалното необходимо време за достигането на работна температура на маслото в ск.кутия... :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 309
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнениеот spiridoncho » 29 май 2017 16:13

Akima написа:Източник Или нормалното необходимо време за достигането на работна температура на маслото в ск.кутия... :whistle:

За температури под 0-та разбирам, но за положителни не мисля, че е нормално. Уви такива аномалии с други автомобили не съм имал, и то при температури доста по-ниски. Сменил съм 2 френски, една лада. 2бр Seat и един Nissan Primera. Ежедневно сменям 5-6 вида служебни от различни марки, и само моята тойота се държи така. Другият вариант е, скоростите на Toyota да работят на по-различен принцип от останалите за да са по дуракоустойчиви, или пък са с по-калпави синхронизатори и си трябва подмяна на по-къс пробег. Не съм проучвал подробности, но явлението е масово при скоростни кутии на Toyota. За сметка на това пък се говори, че били мега-здрави, пък нищо, че скоростите влизат по-трудно.
П.С. Моята кола винаги я изчаквам да поработи поне 2 минути на място за гъдел на двигателя, докато служебните дори и при -20 ги паля и ако не е заледено стъклото тръгвам, и пак проблеми с трудно влизане на скорости не съм усетил.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5639
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнениеот Akima » 29 май 2017 17:00

Проблемът е различен - най-вече е в резултат от колите с неясен пробег.
Доста здрави са според мен Toyot-ските ск.кутии - съдя по колите, които сме купували нови - правят по 170-250к км с оригинален съединител и няколко смени на трансмисионно масло - и то при преобладаващо градско шофиране.
Обикновено синхронизатора на 3-та предавка се предава първи - сами се сетете защо. wink.gif
Нека не разводняваме темата.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

baba_metca
Мнения: 555
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 6
Местоположение: София и Пазарджик

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнениеот baba_metca » 29 май 2017 20:50

Би било интересно дали в други държави се появява този феномен. Най-вече от това, че трябва да се сменя на 120 000км. Т.е. кутията е обслужваема /за разлика о други конкурентни модели/. Независимо, че ние го сменихме в Тойота, почна да прави подобни неща след 180 000км. На другата ни Тойота T25 бе сменено на 120 000 с малсо купено от друго място марка Мотул, такова, каквото сложихме на проблемната кола на 182 000км. Само че на втората, не се появи подобен проблем до към ~200 000км (след това и двете коли бяха продадени). Статистически не мога да правя големи изводи само от две коли, но уви толкова имахме tooth.gif. Т.е. може в Тойота да не са сложили масло каквото трябва, а каквото са имали или пък да са забравили да го сменят (120 000 е голямо обслужване, като при нас май сменяха и накладки, та доста работа и нещо може да се забрави). И в двата варианта последици ще има. А може и да са си го сменили с правилното. Въпроса е колко често се случва подобно нещо в други Евро държави, където може би обслужването е на по-добро ниво. И от там да правим изводи за това какви са скоростните кутии. Друг интересен факт, е че когато гледах за този проблем в англисйкия форум намерих много малко писано и се оказа, че при тях на 120 000км, не е сменяно, хем обслужвано при дилъра. Странно защо поне в дилърите тук, нито един път не смениха спирачна течност на 2г (и на трите ни тойоти). Та не бих се учудил и за маслото в скоростите да забравят.

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1836
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнениеот iovkito » 29 май 2017 21:19

Дали е фабричен дефект или не , със сигурност може да се каже , че тези скоростни кутии не са направени за спортно превключване на скоростите и такъв тип шофиране би им скъсил доста живота. Със следващата смяна на маслото на двигателя съм решил да подменя отново и това на скоростната кутия , досега съм го сменял 2 пъти . Предполагам , че с моя щадящ режим на шофиране няма да имам проблеми , но е хубаво да се презастраховам.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта