Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Аватар
BOz
Мнения: 4261
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 90 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от BOz » 16 Авг 2017 10:21

peterhr написа: BOz, разбрах и съм напълно съгласен, но според мен малко са се празапасили с тази "защита" да не вземат да паднат оборотите. Аз на ръчен режим нямам опция да паднат примерно под 1500 оборотите. Независимо колко галя газта, карам по равно и т.н.
Може би Тойота са го направили по-вандало устойчиво за да се застраховат от всякакъв вид "потребители".
А какви са минималните обороти, с които може да работи тази кутия? Говоря за високите "предавки", при които торка е заключил със сигурност.
И в ръчен режим предполагам кутията автоматично минава на по-ниска предавка при достигане на праг от минимални обороти и си остава в ръчен режим на фиксирано предавателно отношение? И този праг на всички предавки е 1500 оборота?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
izhelev
Мнения: 72
Регистриран на: 28 Май 2017 14:05
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от izhelev » 16 Авг 2017 10:57

Снощи се порових та намерих малко инструкции за употреба на т. нар. ръчни предавки при CVT. Отнасят се за Lineatronic CVT при Субару, но смятам че принципа важи и за Multidrive S:

http://www.wikihow.com/Use-Paddle-Shift ... ru-Outback
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от peterhr » 18 Авг 2017 14:09

Малко отчет, само за статистиката.
Вчера си поиграх малко с ръчен режим. Независимо от скоростта (само в града тренирах), в какъвто и да е ръчен режим М1, М2, М3 ... оборотите при лееееко натиснат педал на газта са винаги >= 1500. При отпуснат педал на газта може, да паднат до около 1300, след това ако падат повече и се минава на по-ниско число "М". Но реално при много леко натиснат педал, винаги се връщат на 1500и нямам опция да карам с примерно 1200 оборота и да поддържам скоростта, с леко натиснат педал на газта. Докато на "D" мога да го правя.
Но това казвам пак е само за статистиката. Аз съм много доволен от CVT-то и се радвам, че се престраших и си купих такава :)

Нямам идея при CVT дали има заключване при определена скорост, защото винаги при подаване на газ, оборотите се качват по-бързо от скоростта, после скоростта догонва. Сравнявам с предишния ми автомат, който беше стандартен с предавки и там заключването се усещаше.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

pacoran
Мнения: 37
Регистриран на: 21 Апр 2017 16:51
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от pacoran » 18 Авг 2017 15:12

Е то дига оборотите на ръчен, защото по презумция е направен примерно за планинско каране , спускане и изпреварване и логически трябва да е на по високи обороти от обикновенно!! Какъв разход ти дава градско и извън?

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от peterhr » 19 Авг 2017 09:13

Аз не се оплаквам от разход или от поведението на автоматика, само коментирам как се държи на ръчен режим.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

pacoran
Мнения: 37
Регистриран на: 21 Апр 2017 16:51
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от pacoran » 19 Авг 2017 10:09

peterhr написа: Аз не се оплаквам от разход или от поведението на автоматика, само коментирам как се държи на ръчен режим.
Знам , питам информативно, аз пт разход също не се оплаквам след като ми даде до гърция 7,2/100 drool.gif

Аватар
StaKo
Мнения: 39
Регистриран на: 05 Яну 2010 14:25
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от StaKo » 08 Ное 2017 09:48

Интересува ме дали CVT на Корола и на Авениси е също с това на хибридите Аурис и Приус. Питам, защото от зелените таксита има такива по над 350 000 км и нямат проблеми със CVT-тата.
Във всеки звяр има поне какпка милост- в мен не - значи аз не съм звяр!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4841
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 136 пъти
Получена  благодарност: 129 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2017 09:50

StaKo, пак не сте чели форума :) Хибридите не са със CVT кутии :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от chukich » 13 Ное 2017 07:53

ръчните на моето CVT ги използвам само при изпреварване. Макс. върт момент при Равчика е на 4000 оборота и чрез ръчните свалям бързо скорости от волана, когато искам бързо ускорение. Пробвал съм градско да си играя и да сменям, но си е живо мъчение :censored:
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
IvoDobrev
Мнения: 136
Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
Местоположение: Костинброд
Благодарил/а: 1 път

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от IvoDobrev » 20 Ное 2017 15:31

chukich написа: ръчните на моето CVT ги използвам само при изпреварване. Макс. върт момент при Равчика е на 4000 оборота и чрез ръчните свалям бързо скорости от волана, когато искам бързо ускорение. Пробвал съм градско да си играя и да сменям, но си е живо мъчение :censored:
В общи линии и аз така. Като цяло съм ползвал само перата на волана, лоста при мен никога не е попадал в положение М.
Сега: Toyota C-HR Hybrid 1.8 CVT 2018
Преди:Toyota Avensis 1.8 CVT 2013
Много преди: Toyota Avensis D4D 2.0 2008

FraDiavollo
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Фев 2017 09:36
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от FraDiavollo » 10 Авг 2018 14:51

И аз обслужвах моята кола онзи ден - пробег 86 000 км. Изрично помолих да се направи проверка на скоростната кутия за течове и да се провери нивото на маслото. Казаха, че нивото на маслото е ок и няма течове. Питах не се ли сменя маслото. Казаха, че по стария Service Schedule маслото на CVT кутия се смянало на 90 000 км, но от преди месец и половина има актуализация на Service schedulе и вече го дават на 160 000км. Та накратко - разубедиха ме да го сменям сега. Препоръчват при следващото облсужване да го сменя, демек на 101 хил.

И аз не сменям скоростите от лоста, а само от волана, когато лостът е на позиция D. Правя го само при спускане, за да ползвам мотор като спирачка.

От гледна точка на разход съм много доволен - извънсградко сред 7 л/ 100 км. Рекордът ми е 6л/100 км при 90-100 км/ч по равни пътища.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

FraDiavollo
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Фев 2017 09:36
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от FraDiavollo » 16 Авг 2018 10:25

Здравейте колеги,

Искам да попитам дали някой от вас е забелязал, превключването на лоста от позиция P --> R да е по-трудно в сравнение с превключването от R към D и обратно? Това при мен се наблюдава само при първоначално запалване на автомобила и първото превключване от позиция P --> R --> Д. След като колата е вече покарана, ако пак включа на P без да гася двигателя, после превключването към R e вече лесно, като при останалите предавки.
Обясних това и в Тойота, но те ми казаха, че не виждат проблем. Интересно ми е дали някой от вас е забелязал същото или аз просто се "филмирам" излишно...
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от chukich » 16 Авг 2018 14:34

FraDiavollo , Не знам какво имаш предвид под трудно, но смятам, че е нормално.

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от peterhr » 16 Авг 2018 15:02

По принцип позиция "Р" има механично заключване. Ако то сработва по-бавно е възможно от заключването да прави проблеми.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

FraDiavollo
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Фев 2017 09:36
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от FraDiavollo » 17 Авг 2018 17:07

chukich написа: 16 Авг 2018 14:34 FraDiavollo , Не знам какво имаш предвид под трудно, но смятам, че е нормално.
Изискава по-голямо усилие след като дадеш пълно дясно, за да превключиш надолу към R. Веднъж мине ли R, след това усилието за да превключиш на N или D е по-малко.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост