Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

don_balon73
Мнения: 24
Регистриран на: 23 Яну 2017 14:29
Местоположение: Plovdiv/Burgas

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнение от don_balon73 » 18 Май 2017 16:54

Не се ли сменят масла, нещо такова? Лаик съм и признавам, че не ми е ясно. Гледам днес цената е свалена с 400 лв. tongue.gif

pacoran
Мнения: 37
Регистриран на: 21 Апр 2017 16:51
Местоположение: София

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин

Мнение от pacoran » 18 Май 2017 22:30

Е те масла се сменят ама на 90к км. май, така че не е голяма драма дори да 1000лв. смяната:-)

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от Akima » 18 Май 2017 23:12

pacoran написа: CVT и мултидрайв една и съща кутия ли е?
ДА.
http://www.telegraph.co.uk/motoring/car ... ions-.html
don_balon73 написа: Гледам днес цената е свалена с 400 лв.
 ! Съобщение от: Akima
Има тема за покупка на употребяван T25 и тя не е тази!
pacoran написа: масла се сменят
ИзображениеИзображение
Масло:
08886-81390
Справочник:
http://toyota-club.net/files/faq/03-03-29_e77-04.htm
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".


pacoran
Мнения: 37
Регистриран на: 21 Апр 2017 16:51
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от pacoran » 19 Май 2017 00:08

Мене за сега кутията много ме кефи, не се усеща грам смяната защото такава дефакто няма:-) И много добре задържа обороти като съм под наклон примерно а на равно си преценява и сменя на много ниски обороти, и не се усеща тежест както промерно навремето когато имах ауди с типтроник , заради хидротрансформатора се усещаше като напрежение и след това тежест като ги реди, незнам странно е и неможе много да се обясни трябва да се карат няколко типа автомати и тогава разбираш колко е готина CVT-то:-)

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от Airfan » 07 Юни 2017 23:26

Аз съм хванал един бъг - ако при потегляне за примерно, излизане от малка уличка към голям булевард с голямо навиване на волана, се подаде много газ за бързо изнасяне и превърти в завоя гуми, кутията се обърква и не сменя предавателното число и се форсираш няколко секунди без съществено да ускоряваш. След няколко секунди се усеща и заработва всичко нормално. Незнам при другите как е.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от slowtraveler » 08 Юни 2017 09:41

Възможно е това да е умишлена функция на ТС/ЕСП с цел запазване контрола върху автомобила...
При мен на съвсем друга кутия и предаване го има подобен ефект - не само при тръгване, но и при остър завой да задържи предавката, като веднага изрежда няколко предавки ако изправиш волана.
Да, не усещам намаляване на ускорението, защото дизелака е голям и има доста голям запас по обороти при тези случаи - просто ефекта го усещам като забавяне на превключване до например на 2500об/мин вместо на 1500-1800об/мин...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
izhelev
Мнения: 72
Регистриран на: 28 Май 2017 14:05
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от izhelev » 13 Авг 2017 19:58

Здравейте, вчера слизах от Кръстова гора, та забелязах , че колата от подписа ми държи на моменти високи обороти (окколо 3500/мин) при ниска скорост- 40км/час. После нещата се нормализираха, до следващото спускане. Нормално ли е това? Имам и друг въпрос- при какви условия се изполват "ръчните скорости" при тази кутия? Например субаруто беше с планетарен автоматик 4ЕАТ и при дълго спускане карах на 3,даже и на 2 (при слизане от Алеко или Кръстова гора) вместо на D, т.е. Използвах моторна спирачка.
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от peterhr » 13 Авг 2017 21:22

Тук точно заради моторната спирачка ти държи високи обороти. Но не очаквай чудеса, винаги ще трябва да донатискаш спирачката. Може с речен режим да променяш оборотите, според това колко е стръмно. Аз много рядко успявам да намаля достатъчно само с мотора.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
izhelev
Мнения: 72
Регистриран на: 28 Май 2017 14:05
Местоположение: София

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от izhelev » 15 Авг 2017 19:33

Благодаря за отговора. А зимата при сняг на D ли се кара или е по добре да избера някоя от ръчните?
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от peterhr » 15 Авг 2017 21:37

При мен на ръчен режим винаги държи по-високи обороти отколкото на D. Просто не ми дава да "превключа" на по-ниски обороти (уж по-висока предавка). Примерно показва М4, ноне мога да превключа М5, защото не ми дава, аз цъкам но не превключва. И оборотите си седят примерно 1600. Докато ако мина на D и оборотите падат на 1200.

Зимата не виждам смисъл да ползвам нещо различно от D, играл съм си да цъкам, единствено при слизане. При всяко друго положение, според мен D е оптималното.

На предишната кола (беше дизел с автоматик, но по-стар и с предавки) и там имаше осезаема разлика при ползването на моторна спирачка.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2017 22:40

Вярно е, че при мен автоматикът е малко по-различен, но включа ли режим СНЯГ автоматика ВИНАГИ тръгва на 2-ра предавка, и НИКОГА не слиза на 1-ва... Освен ако разбира се не включа ръчния режим - тогава ми позволява да превключа и на 1-ва предавка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от BOz » 16 Авг 2017 09:42

Airfan написа: Аз съм хванал един бъг - ако при потегляне за примерно, излизане от малка уличка към голям булевард с голямо навиване на волана, се подаде много газ за бързо изнасяне и превърти в завоя гуми, кутията се обърква и не сменя предавателното число и се форсираш няколко секунди без съществено да ускоряваш.
Това има според мен и друго обяснение. Когато подадеш повече газ, торка на 99% отключва в този момент. Идеята на тази операция, в описаната от теб ситуация, е да вкараш торка в максималните му обороти за мутиплициране на въртящия момент. Но тази крива не е линейна а в първите 2/3 е много по-полегата от последната 1/3. Това означава, че ако не вкараш торка до приблизително скоростта му на хидравлично задържане, мутиплицирането на въртящия момент е малък и се получава това усещане - торка превърта, няма умножение на въртящ момент и все едно караш на полу съединител. При мен това е относително лесно за проиграване ако подам рязко газ да кажем на 100% и след това отпусна педала да кажем на 50-60%. Кутията влиза в "спортен режим", който на ниски предавки (1-ва и 2-ра) е с отключен торк. Преди кутията да се усети да излезе от спортен режим и още съм на 2-ра да кажем, то се получава точно това усещане. Високи обороти и колата се тътри. И в момента, в който излезе от този режим и мине към "стандартен" режим, то торка заключва, оборотите ми падат и се усеща прилив на енергия от директното заключване на оборотите на двигателя към колелата.
peterhr написа: При мен на ръчен режим винаги държи по-високи обороти отколкото на D. Просто не ми дава да "превключа" на по-ниски обороти (уж по-висока предавка). Примерно показва М4, ноне мога да превключа М5, защото не ми дава, аз цъкам но не превключва. И оборотите си седят примерно 1600. Докато ако мина на D и оборотите падат на 1200.
Логичното обяснение - да кажем минималните технически (механични) обороти са 1200 в този момент. Тъй като ЦВТ-то може да си играе с оборотите и предавателното отношение безгранично, то той ги смъква до 1200. Но ръчните (в случая симулирани) предавателни числа на ЦВТ-то на всяка скорост са фиксирани, а не са динамични. Това означава, че ако ръчно искаш да минеш на 5-та предавка, това означава, че предавателното отношение би смъкнало оборотите да кажем на 1100 или 1000, което излиза извън границите на допуска на кутията и съвсем логично не ти позволява.
Въпрос за доказване на тезата - какво става ако вдигнеш скорост (обороти), която ти позволява да включиш 5-та и след това намаляваш до диапазона, когато кутията ще реши сама да ти върне 4-та, без твоя намеса. По този начин виждаш какви са минималните обороти на всяка скорост и ги изчисляваш спрямо предавателните числа на всяка предавка. Така ще знаеш минималната скорост на която може да превключиш следваща предавка. Дано си ме разбрал каква е идеята.
slowtraveler написа: Вярно е, че при мен автоматикът е малко по-различен, но включа ли режим СНЯГ автоматика ВИНАГИ тръгва на 2-ра предавка, и НИКОГА не слиза на 1-ва...
От интерес - каква е максималната предавка при теб, от която може да тръгнеш?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от peterhr » 16 Авг 2017 10:10

BOz, разбрах и съм напълно съгласен, но според мен малко са се празапасили с тази "защита" да не вземат да паднат оборотите. Аз на ръчен режим нямам опция да паднат примерно под 1500 оборотите. Независимо колко галя газта, карам по равно и т.н.
Може би Тойота са го направили по-вандало устойчиво за да се застраховат от всякакъв вид "потребители".
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2017 10:15

BOz написа: От интерес - каква е максималната предавка при теб, от която може да тръгнеш?
На бързи - 2-ра... На бавни май си тръгва по принцип на 2 или 3-та предавка дори и да не си включил 'сняг'... Но там не съм пробвал дали ми позволява превключване на 4-та на място...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта