Toyota Avensis - покачване на обороти

nkc20
Мнения: 11
Регистриран на: 15 Окт 2016 09:26
Местоположение: София

Toyota Avensis - покачване на обороти

Мнение от nkc20 » 03 Дек 2016 09:31

Здравейте и от мен!
Не е хубаво, че първото ми мнение е за технически проблем, но все пак и това го има.
От около два месеца съм горд притежател на Тойота Авенсис 1.6, бензин, 1999г. Колата е доста запазена за годините си. Преди да я купя мина на преглед в сервиза на един познат, който изказа доста добро мнение за техническото й състояние и тъй като й цената й беше изгодна, не се колебах много да я взема.
От известно време насам обаче забелязах един проблем със скоростната кутия. При включване от трета на четвърта предавка, оборотите вместо да падат, се качват (стигат до 3000 и нагоре), и то без да подавам газ. Ако задържа 4-5 секунди съединителя и след това започна плавно и бавно да го отпускам, тогава вече влиза в нормални обороти. Интересното е, че този проблем се появява при сменянето само от трета на четвърта предавка, при останалите скорости няма проблем, както при качването на предавки, така и при свалянето им.
На какво може да се дължи това?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Toyota Avensis - покачване на обороти

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2016 11:26

nkc20 написа: От известно време насам обаче забелязах един проблем със скоростната кутия.
Така, както го обясняваш прилича на управлението на празния ход, а не на скоростна кутия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Toyota Avensis - покачване на обороти

Мнение от spiridoncho » 03 Дек 2016 14:11

Според мен натискаш педала на съединителя малко по-рано и заради инертността на системата имаш едно леко форсиране, което просто не усещащ при другите скорости просто защото режимите са различни. Обикновенно колите най-много се натискат на 3-та, след което натискането малко се кротва и може би заради това от 4-та към 5-та ефекта е по слабо изразен. А пък на по-ниската предавка е необходимо по малко газ за същото ускорение и от там пак по слабо се усеща форсирането поради по малко натиснатата газ. Не знам как по-ясно да го обясня ако не си ме разбрал. Подобен ефект усещам и при моята и при служебната и да ти кажа мисля, че е нещо нормално. По бавно сваляне/понижаване на оборотите обикновенно е свързано на проблем с вакумите, но то пък ще е изразено при всички скорости. Този "ефект" се усеща повече при по-малки бензинови мотори и превключване на скоростите под 3000об, ако се натиска повечко газта за да се търси по висок въртящ момент и добра динамика.
Та както каза @slowtraveler нямаш проблем със скоростната кутия, а по скоро е нещо свързано със задкормилното устройство при отсъствие на проблем с управлението на оборотите на ПХ. Само да отбележа, че при отпускане на педала на газта регулирането на оборотите на ПХ мисля, че започват при достигане на около 1200-1500об, като преди това стъпковият мотор е затворен. За това последното със затворения стъпков мотор при Toyota не съм особено сигурен.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта