Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
novell_hp
Мнения: 30
Регистриран: 13 апр 2016 13:31
Репутация: 1
Местоположение: Кюстендил

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Мнениеот novell_hp » 07 фев 2017 09:24

Здравейте, колеги. Мисля, че дойде време за смяна на съединителя, тъй като педалът му е много твърд, а скоростите влизат трудно. Буксуване все още няма, но не мисля да чакам да се стига дотам.
Въпросът ми е автомобилът има ли демпферен маховик и нужно ли е да се сменява и той? Съответно каква е цената на съединител + маховик на хубави марки?

 ! Съобщение от: Akima
Старо заглавие:
Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик
Последна промяна от Akima на 10 фев 2017 16:02, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1281
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот martod » 07 фев 2017 16:52

Маховика ти е демпферен, но хубавата новина е, че след разглобяване и проверка за луфтове, и ъгъла на накланяне, може да се разминеш само със съединител.
В такъв случай хубава марка може да се каже, че е Айсин, защото с отстъпки, ала бала, цената му е около 300 лв.
Ако се окаже, че и маховика е заминал, най хубавата марка в тази сфера си е ЛЮК, даже повечето японки заводски си излизат с тази марка съединители и маховици, тогава обаче работата става сериозна, smile.gif към 1100- 1200 лв.
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 148
Регистриран: 19 яну 2017 10:16
Репутация: 39
Местоположение: Sofia

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот Toyota Fan Forever » 07 фев 2017 17:34

Здравейте!

С оскъдната начална информация от Ваша страна моята апроксимация отиде към по масовия вариант на UKP:
134500G010.GIF


Това е маховика с демпферите в него.

В този по-ранен вариант на целия възел "съединител с изнесен демпфер" успешно може да смените само феродов диск по преценка за общата работа, износване, условия и стил на екслоатация.
Никога не смесвайте компоненти от различни производители, макар и да не знаете какво точно има във Вашта кола преди да я отворите! Все пак може да предполагате, че са частите за първичното вграждане (Luk). Свалете и след оглед/дефектация подберете нужното! Ако е феродов - с такъв като стария с добър произход. Ако има нужда и от притискателен тогава е по-добре комплект дори и с маховик, който има и гаранция (с условия за монтаж) за да избегнете неподозирани грешки.
Относно цени пазара е изпъстрен с предложения. Бърза препратка към относително ниски цени на оригинални и алтернативни предложения:

japan-cars.com.ua_price_toyota_134500G011_.GIF


Докато пиша виждам и колега да споделя това което съм сътворил, но няма да го променям, макар и да е повторение :D
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Iliyа Damyanov
Мнения: 296
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот Iliyа Damyanov » 07 фев 2017 19:27

И аз да потретя. Всичко от една марка за да работи коректно.

Потребителски аватар
novell_hp
Мнения: 30
Регистриран: 13 апр 2016 13:31
Репутация: 1
Местоположение: Кюстендил

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот novell_hp » 08 фев 2017 10:11

Благодаря ви за отговорите. Аз съм приготвил около 1000 лева, защото имам готовност и за смяна на маховика, но ако се размина само със съединител, би било чудесно да спестя останалите пари.
Мисля да закарам колата в официален сервиз на Тойота и да се надявам, че няма да злоупотребят и да ми кажат, че маховикът е за смяна, а той в действителност да не е.

Потребителски аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 148
Регистриран: 19 яну 2017 10:16
Репутация: 39
Местоположение: Sofia

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот Toyota Fan Forever » 08 фев 2017 11:21

Искайте в Тойота ако Ви накарат и за маховик (макар, че там със всичките им капани за отстъпки за коли 5+, 10+, 15+ Years Old и други бла бла - 1000лв. няма да стигнат) да Ви покажат хода на демпфера на стария Ви маховик и то веднага като свалят кутията (нали сте там зад стъклото пиете кафе и гледате как щъкат механици около колата Ви tongue.gif ) като предварително сте го уговорили с приемчик!
Когато маховика се натегне по щифтовете с подходящ лост се вижда кога тръгва да превърта и двигателя. Не си спомням дали няма и белези на неподвижната част, но уморения демпфер ще се свива максимално при усукване сиреч Вие си проследете хода му!

Успех
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

мехаННика
Мнения: 1449
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 129
Местоположение: София

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот мехаННика » 09 фев 2017 21:18

Фан, заблуждаваш хората. За да си спомниш нещо трябва да си го знаел преди. Ясно че си пил кафе до стъклото, но техн. въпроси и те са там някъде.

Потребителски аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 148
Регистриран: 19 яну 2017 10:16
Репутация: 39
Местоположение: Sofia

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот Toyota Fan Forever » 10 фев 2017 12:43

Напълно сте прав! На CLA20 Rav4 белези на маховика има и го знам, но е JPP, а за UKP не си спомням дали има, и така и съм написал въпреки, че съм го гледал след другия (на Рав-а), но май-няма, а и в първия случай трябваше да убедя този който плаща, че ТРЯБВА да смени маховик за негово добро.
По-важно е колегата да не даде 1000лв. за икономическото благосъстояние на имащите освен ако има нужда за доброто на неговата кола.
Винаги съм повтарял: "Което е скъпо за собственика - е добре за автомобила му." Сиреч ако смени всичко в комплект е отлично и ще му се изплати с безотказна работа, но в "склада" на механиците винаги се намират части с ресурс за "наши" хора.
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Потребителски аватар
novell_hp
Мнения: 30
Регистриран: 13 апр 2016 13:31
Репутация: 1
Местоположение: Кюстендил

Corolla E12 2005 2.0d - смяна на съединител + маховик

Мнениеот novell_hp » 10 фев 2017 15:41

Точно това е, колеги. Колата ми харесва и до момента не съм правил компромиси с поддръжката. Но на никой не му е приятно да го правят на глупак, затова искам да сменя демпферния маховик само ако има обективни предпоставки затова, а не за да спонсорирам финансовото благополучие на определени сервизи и/или техници.
Проблемът е, че нямам техническите познания и не знам как да се усетя дали ме лъжат, или наистина за смяна е и маховикът? В момента нямам никакви други симптоми освен твърд педал на съединителя и по-трудно влизане на скоростите /особено първа и задна/.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5637
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Мнениеот Akima » 10 фев 2017 16:11

novell_hp написа:Източник Въпросът ми е автомобилът има ли демпферен маховик и нужно ли е да се сменява и той? Съответно каква е цената на съединител + маховик на хубави марки?

Трябва да благоволите да дадете VIN.
martod написа:Източник Айсин

Подкрепям.
Toyota Fan Forever написа:Източник С оскъдната начална информация от Ваша страна

На ваше място не бих давал съвет преди да видя VIN или поне Frame.
Ползвате и много стара версия на продуктовия каталог.
Ще подведете някого и то за скъпи компоненти - при новите модели след 2005-2007 година цифроманията е пълна - не е като при E11!
мехаННика написа:Източник Toyota Fan Forever, заблуждаваш хората. За да си спомниш нещо трябва да си го знаел преди. Ясно че си пил кафе до стъклото, но техн. въпроси и те са там някъде.

Колегата е хубаво да се представи, защото виждам, че иска да помогне, но теорията и практиката са доста различни.
Аз, поради естеството на познанията ми се въздържам от определени теми - например за ск.кутии.
Toyota Fan Forever написа:Източник ако смени всичко в комплект е отлично и ще му се изплати с безотказна работа

Подкрепям твърдението, че правилната поддръжка води до добра работа на механизми и агрегати.
Toyota Fan Forever написа:Източник но в "склада" на механиците винаги се намират части с ресурс за "наши" хора

Докато не ни покажете този "склад на Али-баба" не мисля, че е редно да твърдите подобни неща.
novell_hp написа:Източник Колата ми харесва и до момента не съм правил компромиси с поддръжката. Но на никой не му е приятно да го правят на глупак, затова искам да сменя демпферния маховик само ако има обективни предпоставки затова, а не за да спонсорирам финансовото благополучие на определени сервизи и/или техници.

Хубаво е в такъв случай да не правите и нас "на глупаци" и да предоставите пълните данни на колата.
Така ще може да се обсъдят подходящи части и след разглобяване и дефектовка да се поръча необходимото ви!
novell_hp написа:Източник В момента нямам никакви други симптоми освен твърд педал на съединителя и по-трудно влизане на скоростите

Хидравличната течност... :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1281
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Мнениеот martod » 10 фев 2017 17:17

Akima написа:Трябва да благоволите да дадете VIN.
Надяваш се японците да са започнали 2001 г. с твърд маховик, след година да въведат демпферния и през 2005-2006 г. пак да са се върнали към твърдия ли ? . smile.gif А дано, ама на дали . :D

novell_hp написа:Източник Но на никой не му е приятно да го правят на глупак, затова искам да сменя демпферния маховик само ако има обективни предпоставки затова, а не за да спонсорирам финансовото благополучие на определени сервизи и/или техници.
Проблемът е, че нямам техническите познания и не знам как да се усетя дали ме лъжат, или наистина за смяна е и маховикът?

Не се притеснявай, те половината сервизи и техници нямат "техническите познания" за да определят дали един маховик е за смяна, за това гледат да го сменят задължително, да си вържат гащите дето се вика, ти искаш ти да ги имаш . smile.gif
Като те е страх да не те прецакат, еЙ го "деЙ Кюстендил, близо до София .
Свързваш се със Сашо (мехаННика), вЕрвам че няма да те излъже дали маховика е за смяна или не .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5637
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Мнениеот Akima » 10 фев 2017 19:11

martod написа:Източник Надяваш се японците да са започнали 2001 г. с твърд маховик, след година да въведат демпферния и през 2005-2006 г. пак да са се върнали към твърдия ли

Надявам се да създам техническа култура у потребителите. :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

мехаННика
Мнения: 1449
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 129
Местоположение: София

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Мнениеот мехаННика » 10 фев 2017 19:31

Хора, и най сложното нещо е съставено от множество прости. Сервизите искат да изкарат пари и да няма проблеми с качеството. Всеки който е свалял такава кутия знае и не иска да повтаря като рекламация. Н. В. Потребителя не иска да дава пари, но също така държи на качеството. Маховика от своя страна се състои от две парчета метал и две пружини които имат ресурс от Х- милиона цикъла. Хайде сега всеки да определи сам за себе си къде се намира по цялата верига от възможни ситуации. Това е от казусите в които и двете възможни решения може впоследствие да те направят на глупак. И за двете страни. Всеки да си мисли сам.

Потребителски аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 148
Регистриран: 19 яну 2017 10:16
Репутация: 39
Местоположение: Sofia

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Мнениеот Toyota Fan Forever » 10 фев 2017 22:14

martod написа:Източник
Akima написа:Трябва да благоволите да дадете VIN.
Надяваш се японците да са започнали 2001 г. с твърд маховик, след година да въведат демпферния и през 2005-2006 г. пак да са се върнали към твърдия ли ? . smile.gif А дано, ама на дали . :D

novell_hp написа:Източник Но на никой не му е приятно да го правят на глупак, затова искам да сменя демпферния маховик само ако има обективни предпоставки затова, а не за да спонсорирам финансовото благополучие на определени сервизи и/или техници.
Проблемът е, че нямам техническите познания и не знам как да се усетя дали ме лъжат, или наистина за смяна е и маховикът?

Не се притеснявай, те половината сервизи и техници нямат "техническите познания" за да определят дали един маховик е за смяна, за това гледат да го сменят задължително, да си вържат гащите дето се вика, ти искаш ти да ги имаш . smile.gif
Като те е страх да не те прецакат, еЙ го "деЙ Кюстендил, близо до София .
Свързваш се със Сашо (мехаННика), вЕрвам че няма да те излъже дали маховика е за смяна или не .


Ето малко "челен опит" по темата от страната, където децата почват да чиракуват по сервизите на 14г., а на 25 карат Supra с би-турбо наточена на 700к.с., защото са извървели пътя и отдавна правят пари от професията си (дизелови техници).

https://www.youtube.com/watch?v=16mLSpF149E
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Потребителски аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 148
Регистриран: 19 яну 2017 10:16
Репутация: 39
Местоположение: Sofia

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D n/a HP 2006 - Смяна на съединител и демпферен маховик ?

Мнениеот Toyota Fan Forever » 10 фев 2017 22:25

Много хубава тема става, но май е по-добре да я затворите, а я ми кажете, че съм нов и от "козе съм станал малко тъп" ...
Защо преместихте темата на doktor_paunov :D tongue.gif :D
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост