Страница 1 от 1

ПРОБЛЕМ със съединител на Toyota Corolla Liftback '88

Публикувано на: 20 Мар 2017 20:12
от pdoynov
Здравейте,
Имам проблем със съединител на Toyota Corolla Liftback '88. Купих я в края на декември м.г., навъртях едно две хиляди километра (сега съм в Сибиу, Румъния) и нямаше проблем. В неделя, а и тази сутрин забелязах, че като пали придръпва с натиснат съединител, а при вкарване на скорости (като цяло всичките, дори понякога при изключен двигател и натиснат съединител) се усеща някакво напрежение, все едно трябва да преодолея чоп.
Преди малко като седнах на нея беше ужас - хъркане на скорости и т.н., въпреки че натисках педалът на съединителя до ламарината. Като се прибрах пробвах хода, при изключен двигател и се оказа, че започва да отлепя (усеща се съпротивление) почти долу. Няма как да проверя, а и старата ми кола - Фиат Типо нямаше никакви проблеми със съединителя, затова и не съм се занимавал.
Колата е с базовия 1.3 мотор, 12 клапана, 1988 година и ме съмнява да е с хидравличен съединител (отделно като сменях масла и т.н. освен казанче за спирачната течност друго не видях (разширителното на охладителната система не го броим, а и колата е с механичен усилвател на волана).
Как да регулирам ходът на педала (огромен е, както писах по-горе - отлепя в долните 20% от хода) и как да разбера нивото и качеството на маслото в скоростната кутия - предполагам изобщо не е сменяно, а машината е на над 300000 км.

Благодаря предварително!
:D

ПРОБЛЕМ със съединител на Toyota Corolla Liftback '88

Публикувано на: 21 Мар 2017 08:45
от Toyota Fan Forever
Здравейте!

От времето, когато много често имах възможността да се занимавам с такива класики, единственото което са съсздавали като проблем с недоотделяне на съединителя са били главния или работния цилиндър или и двата (хидравлика разбира се , освен за КМ36 Liteace (general version) друг автомобил от марката с жило на живо не съм виждал).
Има и теоретична възможност да Ви е спукана диафрагмата на притискателя, но започнете с по-простите неща, за които и да отделите малко ресурс, то той ще Ви се отплати с безотказна работа занапред.

Проверете празния ход на педала (хода от напълно обраната хлабина на привода на главния цилиндър до напълно отпуснат педал), заедно с положението на отпуснатия педал на съединителя до пода (приблизително на една линия с този на спирачката). Регулирането става под таблото с разконтряне на гайката и развъртане на стержена във вилката бутаща педала чрез щифт.
EE90 Clutch Master Pump.GIF
EE90 Clutch Master Pump.GIF (16.36 KiB) Преглеждано 1117 пъти
Вижте общото състояние на помпите, цвят на течността, течове и др.

Успех

ПРОБЛЕМ със съединител на Toyota Corolla Liftback '88

Публикувано на: 21 Мар 2017 09:16
от e 10
Колега, насоките ти са правилни, но все си мисля, че съединителят не е сменян, а пък 300 000 км му идват множко unsure.gif , дори и да е произведен тогава, когато мъжете не си бръснеха краката! Дано да е малкият дявол и проблемът да се реши с регулировка, но аз залагам на заминал съединител (поне феродов диск).

ПРОБЛЕМ със съединител на Toyota Corolla Liftback '88

Публикувано на: 21 Мар 2017 10:31
от мехаННика
При "заминАл" феродов диск оплакването ще е друго. Долей течност​, напомпай и огледай за течове .