Страница 1 от 1

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 11 Апр 2017 13:59
от Alex0
Здравейте колеги,
В неподвижно състояние, включена Първа скорост и наклон между 10-20 градуса, колата продължава да се задвижва от собствената си тежест на стъпкови равни моменти през 2-3 секудни.
Преди да подменя съединителя с нов го правеше същото, но имам чувството че след подмяната го прави малко по-лесно. Съединителя е току що сменен с LuK. Също ми направи впечатление, че съединителя не е толкова мек колкото беше новия на старата ми кола BMW 318.... въпреки че отделя доста доста ниско, омекна значително и работи добре. Правя и за друго асоциация с БМВто понеже го правеше същото с изпускане на наклон и след помяната вече не изпускаше. Майсторите са различни ! rolleyes.gif Познати твърдят че не бил проблема в съединителя а в компресия на двигател но нещо не съм сигурен.
Ще се благодарен да споделите къде е възможния проблем, така че като се върна при майстора да съм подготвен с някакви доводи.
Между другото проблемната кола е Toyota Rav4 XA20 VVT-i 2.0L ACA21L-AWMNKW 2003 - Бензин.

Приятен и успешен ден на всички.

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 11 Апр 2017 14:33
от tora
Ако подобно нещо се случва и то е от съединителя, със сигурност няма да е възможно да потеглите от място. Това е причината -
Alex0 написа: не бил проблема в съединителя а в компресия на двигател
, като това не означава че е скапан двигателя. Ако я оставите на 2-3 4, изобщо няма и да се задържи. Ръчната спирачка...

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 12 Апр 2017 08:11
от мехаННика
"къде е възможния проблем, така че като се върна при майстора да " Проблема е в недостига на познания. Карай си колата и използвай ръчната спирачка. Тя е точно за това.

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 12 Апр 2017 10:29
от slowtraveler
Мдааа, съгласен съм с мехаННика.... Трябва да се чете повече, и тогава вероятността от неправилни решения намалява...
Наистина е странно как с лекота се дават определения и съждения откъде е проблема, без да се осмисли причината, която може да доведе например до 'стъпкови равни' придвижвания през 2-3 секунди...

От друга страна - за съжаление доста народ смята, че ако не стане за друго - винаги може да отвори сервиз и да стане механик...
Затова и като цяло спада реномето (и увереността в квалификацията) на 'майсторите', та се налага колегите да търсят доста алтернативни мнения по непонятна за тях тематика...
Което понякога води и до такива теми...

Накратко към колегата - това не е проблем, а нормален ефект при автомобилите, като не са нужни никакви действия освен вдигане на ръчна спирачка (или подлагане на камък :) ) при спиране под такива наклони...
И ефекта няма абсолютно нищо общо със съединителя - просто при достатъчно голямо усилие двигателя превърта полу-оборот по полу-оборот. А усилието се създадава съставляваща на вектора на силата на тежестта на автомобила, която е насочена паралелно на повърхността (при хоризонтална повърхност тази съставляваща е '0', докато колкото по-голям става наклона, толкова по-голяма става и тази съставляваща).

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 12 Апр 2017 10:40
от e 10

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 26 Апр 2017 01:15
от Alex0
Здравейте колеги и се извинявам за забавянето.
Благодаря на всички за мненията и отговорите. Ясно е, че познанията са ми ако не минимални то недостатъчи иначе не бих се допитал до вас.
Изясниха ми се нещата и все пак ще и проверя компресията въпреки че се съмнявам да има проблем, но интересно защо БМВто след подмяната на съединителя и явно намеса на майстора (има добри отзиви за него) спря да изпуска на наклон. Определено задържа много по-стабилно. А КГ на двете коли са практически еднакви.
Поздрави.

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 26 Апр 2017 10:17
от slowtraveler
Няма такъв вариант да спре да изпуска на наклон - под наклон не разчитай на двигателя да не изпусне... А 'прехлъцне' ли веднъж - последващите превъртания са по-лесни, защото цилиндъра вече започва да се маже...
Просто дадения наклон явно е на границата да тръгне...
Колега, отново отбелязвам, че явно не осъзнавате изцяло причината за 'прехлъцването'...
Теглото е само единия от факторите. Конкретната предавка и предавателните съотношения в трансмисията също влизат в уравнението...
Ако при всички други еднакви условия на единия автомобил първата предавка е 'по-къса', то този автомобил ще 'прихлъцва' по-трудно...
Това е и причината автомобила да се оставя на 1-ва предавка, а не например на 4-5...

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 26 Апр 2017 14:53
от BOz
Ако БМВ-то от подписа е бил с късия диференциал, това означава, че имаш приблизително 25% по-голяма задържаща сила от РАВ-ката, което напълно оправдава много по-стабилното стоене.

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 11 Май 2017 13:01
от Alex0
Потвърждавам и на двама ви казаното.
Определено БМВ'то (същото от подписа е) имаше много по усезаема спирателна сила на двигателя при движение и предавките 1-2 влизаха по-рано във високи обороти.

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Публикувано на: 14 Май 2017 22:21
от skydiver
Офтопик
Rav4.2 2.0 VVT-i ( не знам как е преди фейслифта) ми оставя чувството, че над определена скорост ,при отпускане педала на газта, поставя валовете в режим на максимален овърлап , пестейки от инерцията на колата и същевременно гориво ,заради принудителния празен ход.
Нямам обаче начин как да потвърдя или отхвърля това си усещане, и затова то си остава такова.
Но разходът е определено продължава да ме учудва много приятно
.
По темата , след казаното дотук, няма какво повече да се добави.