Страница 1 от 3

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 03 Юни 2017 12:12
от izhelev
Здравейте,

Нов съм във форума /досега бях Субараджия/, но решихме вкъщи да сменим концепцията и марката. Въпроса ми е при Вариаторната трансмисия трябва ли да се сменя ремъка и кога. Относно смяната на маслото при този вид кутия от ТМ ауто ми казаха, че се сменя на 90 000 км.

Благодаря за отговорите.

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 03 Юни 2017 15:52
от Airfan
izhelev написа: Здравейте,

Нов съм във форума /досега бях Субараджия/, но решихме вкъщи да сменим концепцията и марката. Въпроса ми е при Вариаторната трансмисия трябва ли да се сменя ремъка и кога. Относно смяната на маслото при този вид кутия от ТМ ауто ми казаха, че се сменя на 90 000 км.

Благодаря за отговорите.
Не се обслужва никога според Тойота Тиксим в Пловдив. Маслото се сменя само след ремонт на кутията.

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 03 Юни 2017 17:02
от izhelev
Благодаря!

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 03 Юни 2017 19:54
от WoLF
Маслото СЕ СМЕНЯ, но след проверка(по книжка), но статистиката сочи към 100хил. като оптимален диапазон за смяна wink.gif

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 03 Юни 2017 22:20
от Airfan
WoLF написа: Маслото СЕ СМЕНЯ, но след проверка(по книжка), но статистиката сочи към 100хил. като оптимален диапазон за смяна wink.gif
Може ли да посочиш документация за това? Съвсем сериозно питам!

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 03 Юни 2017 23:36
от WoLF
За проверката го пише във всяка документация на кола с въпросната кутия, но чисто практически "маслото" потъмнява и почва да губи качества около стотака и над 150к не бих рискувал лично аз... Ако друг има различен опит, моля да сподели! :thumbsup:

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 04 Юни 2017 07:52
от izhelev
А как се проверява самото масло, има ли пръчка някъде или трябва в сервиз?

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 04 Юни 2017 12:08
от WoLF
Има принципно две пробки - за наливане и за източване... Горната се развива и се проверява нивото, както и се тегли малко течност за проверка.

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 05 Юни 2017 21:29
от Airfan
Ппогледнах си в книжката какво пише за маслото на кутията и е посочено - проверка на всеки 60 000 км. Друго няма.

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 11 Юни 2017 19:59
от Iliyа Damyanov
Не искам да троля нито да влизам в някакъв спор , само ще спделя лично мнение.


Към настоящия момент имам два дизела. По книжките им двигателното масло се сменя на 20 000Км и съответно на другата на 30 000Км. Нека да порасъждаваме върху тези цифри. Според мене тези цифри са за МАКСИМАЛНО допустим пробег при ИДЕАЛНИ условия. При цифрите за разход на гориво е същото , дават някакъв разход който е постижим при оределени условия и то само ако автомобила е празен , лампата за резервата свети, шофьора е 35 килограмова японка която преди това е пила хапчета за обезводняване и си е направила клизма кара със затворени прозорци за да не наруши аеродинамиката и ......както и да е.
В борбата си за купувачи между производителите се получава едно надлъгване за най различни неща включително и относно подръжката и естествено всички са в тон с модата.
По въпроса с кутията ремъка и маслата нямам личен опит но не бих се доверил на писаното в книжката както и за пробега на двигателното масло (не че няма да си изкара гаранцията ) , в предвид недоверието ми съм изгледал доста неща в тубата на руски практици механници. Та другарите обесняват принципа на работа и управление , след това доста логично обесняват защо при условията на експлоатация в Русия (а аз не виждам съществена разлика с българските условия) е препоръчително смяна на масло и филтри на 50 000 - 60 000Км. и смяна на ремък и варияторни чашки след 150 000Км.

Ако някой си мисли , че CVT e дълговечна като хидротрансформатор и ще отнесе милион километра само със смяна на масло направо да забрави.
Ако купувам кола втора употреба (независимо каква марка) с подобна кутия защото много ме кефи и ми текат лигите лично аз първо бих си намерил Механник който е наясно с материята и скачам в джаза.

Бих се зарадвал много на професионално мнение от мехаННика защото авторитета му за компетенция е безспорен и дава много полезност с малко думи.

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 11 Юни 2017 21:08
от zi_zi_top
Един мой познат работи в конструкторския отдел за трансмисии на Тойота в Осака. Преди 2 години като си беше дошъл за лятната отпуска го питах дали да си купя Тойота Корола 1,6 бензин със CVT. Неговият съвет беше да не си купувам автомобил втора употреба със CVT, защото е направена да издържи безпроблемно до около 150 000 км. Ремонтът или подмяната с нова СК би оскъпила прекалено много автомобила.
Имам пълно основание да му вярвам!

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 11 Юни 2017 22:02
от pacoran
Тези съвети според мене са несериозни, може 150к км. да издържи а може и 250к км. гаранция за нищо няма да не говорим че един чевек експлоатира дадена кола по един начин, друг човек по съвсем различен начин и така нататък!!!

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 12 Юни 2017 00:56
от WoLF
Пак казвам - чисто практически излиза смяната на "маслото" ѝ да го правите на около 80-100 хилки иначе рисковете растат wink.gif

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 12 Юни 2017 09:31
от slowtraveler
pacoran написа: Тези съвети според мене са несериозни, може 150к км. да издържи а може и 250к км.
Разбира се, че може да издържи и повече и по-малко... Но не виждам какво несериозно има в такъв съвет...
Ако ти кажат, че съединителя издържа около 150х.км. и ти предлагат автомобил на 120х.км, дали не би предвидил да имаш готовност за смяна на съединителя скоро след покупката? Да, може да изкара и 200х.км - супер... Но е добре да знаеш какъв е що годе живота на даден агрегат...
Аналогично и за обикновените акумулатори - може да издържи и 7г, ама след 4-5 вече си с едно на ум..

CVT трансмисия и ремък

Публикувано на: 12 Юни 2017 11:25
от pacoran
Да де но по тая логика трябва само нови коли да купуваш!!! Щото една кола има много агрегати, части, ел. блокове и т.н, демек след 5-6 години екплоатация може да се повреди всяко едно нещо вкл. и двигателя да блокира:-) Затова поша че от съществена важност е и как собственика на колата като нова я е експлоатирал, щото има и хора които казват а тя е в гаранция и карат като крадено балканче , а има и такива като мене които си я пазят нищо че има гаранция и мога да скачам по дупките и да я държа в лютеницата постоянно:-) Примерно които и да ми купи колата след 2-3-4 или повече години не съм си правил сметка колко ще я карам ще има една чудесно пазена кола, то пак няма гаранция че няма да се счупи нещо , но процентно вероятността ще е по малка:-)