Колата има проблем с ускорението като загрее

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

gpavlov
Мнения: 5
Регистриран: 26 ное 2017 19:34
Репутация: 0
Местоположение: София

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот gpavlov » 26 ное 2017 19:50

Здравейте,

От около 2 месеца имам Тойота - Авенсис 2004, дизел 2.0 4d

Колата е добре поддържана, от предния собственик, но е и на не малко километри 234 000.

Появи се следния проблем : При потегляне на автомобила няма проблеми. След като се движи 10-тина мин в градска среда и загрее, започва да се държи по следния начин - при вкарване на 3та или 2ра скорост, колата не ускорява. Оборотите са вдигат но колата запазва скоростта която е имала в момента на смяна на скоростта. Често пъти, ако продължа да се движа с натиснат педал на същата предавка в даден момент сякаш придърпва и рязко тръгва и започва да се държи нормално.
- мисля че съединителя не е сменян никога и отделя доста нагоре. Правих теста с отпускането на съединителя при вкарана 5 скорост и колата гасне. Нямам проблем със смяна на скоростите и не усещам да мирише на феродо.

Не разбирам много от коли за това реших да попитам дали някой е имал идентичен проблем и дали описаното звучи като проблем със съединителя... до колко възможно да са дюзи, свещи или някакъв друг проблем?

Предварително благодаря!

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот Hursa » 26 ное 2017 23:19

А на "празен" ход как се държи двигателя? Оборотите стабилно ли ги поддържа тогава?
(От по висока на "втора или трета" или от първа? smile.gif )
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 157
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 12
Местоположение: София/Петрич

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот kostadinnm » 26 ное 2017 23:39

Добре, пробвай да набереш скорост(някъде по-безопасно - напр. околовръсното или най-добре извън града) и вкараш по-ниска предавка(2-ра или 3-та) какво се получава?!
Едит: това с пета предавка сигурен ли си, че си го направил както трябва. Може и с по-ниска(3-та, 4-та). Освен това имам и друга идея - някъде на по-стръмничко можеш да пробваш на полусъединител дали подръпва(разбира се без да се заиграваш прекалено - достатъчно е да си оставил отвън да влиза въздух и да усетиш феродо). Всеки случай се опитай да изключиш дали е само на скоростите от първия пост или на всички.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

tora
Мнения: 324
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 41
Местоположение: Ст. Загора

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот tora » 27 ное 2017 06:07

Съединителя ти преплъзва.

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 316
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 46
Местоположение: София

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот spiridoncho » 27 ное 2017 07:16

Единствената причина двигателя да си повишава оборотите без да се увеличава и скоростта, е тръгнал си съединител. Подскачането е следствие на неравномерно зацепване. Проблема е в начален стадий и би трябвало да приплъзва от 3-та нагоре и най-вече по баир. Почне ли по равно да приплъзва, му е свършил курса. При по-високи обороти съединителя зацепва по бавно заради омекнали пружини, и заради инерционните моменти. Та не е лошо да се замислиш за смяна. Ако чакаш да ти замирише на феродо, ще останеш на пътя.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

gpavlov
Мнения: 5
Регистриран: 26 ное 2017 19:34
Репутация: 0
Местоположение: София

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот gpavlov » 27 ное 2017 08:11

Благодаря на всички за бързата реакция,

- на празен ход, колата се държи съвсем нормално - поддържа равномерни обороти 900. Иначе проблема си идва от 1ва като сменям на втора при потегляне на светофар, но дори и самата първа имам чувството че не дърпа както трябва както беше в началото или при първоначално потегляне. Все едно си представи, че се опитвам да тръгна на светофар и колата движи адски бавно- вероятно изнервям всички :D в движение също от втора на трета, сменям при подадена газ а колата не ускорява а продължава равномерен ход като почва да дига оборотите.
- за 5тата предавка- уви не съм съвсем сигурен, че съм го направил както трябва, честно казано въпреки, че карам от 10 години не разбирам много от коли.

Ще пробвам и останалите съвети, но няма да е днес. Май тея дни ще ходя на майстор да сменя съединителя, ще пиша дали това е оправило проблема.

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот Hursa » 27 ное 2017 11:24

На моето писание, не обръщайте внимание, аз не съм много наясно. А и съвсем не съм разбрал. Реших, че превключвате от по висока на ниска скорост за да ускорите, а автомобила не поема. Но ако е съединител, не трябва ли най-голям проблем да има при самото потегляне? Да не би да има проблем със синхронизаторите?
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот slowtraveler » 27 ное 2017 11:36

Съединителя се усеща повече при средните предавки.
За тръгване е нужен по-малък въртящ момент от двигателя към кутията, защото той се мултиплицира по предавателното съотношение на предавката...
При средни и горни предавки се усеща най-вече, защото можеш да докараш двигателя до максималния му въртящ момент, при което съединителя почва да приплъзва.
Симптомите на колегата са точно като при приплъзващ съединител..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4923
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 96
Местоположение: София

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот Kiki » 27 ное 2017 15:59

Ако до тези 234 000 км съединителят наистина не е сменян, всички пътища водят до смяната му.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 655
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 56
Местоположение: Стара Загора

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот WoLF » 27 ное 2017 17:09

Аз на тези километри щях да го сменя и без да ми прави проблеми, че изведнъж да ме остави е по-големия проблем wink.gif
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 157
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 12
Местоположение: София/Петрич

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот kostadinnm » 28 ное 2017 16:16

Hursa написа:Източник На моето писание, не обръщайте внимание, аз не съм много наясно. А и съвсем не съм разбрал. Реших, че превключвате от по висока на ниска скорост за да ускорите, а автомобила не поема. Но ако е съединител, не трябва ли най-голям проблем да има при самото потегляне? Да не би да има проблем със синхронизаторите?

Офтопик
Е това сега защо пък трябваше да го пишеш?! Дават му се достатъчно мнения на човека - ще си прецени, няма какво да му се обясняваш какво си разбрал.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Hursa
Мнения: 853
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот Hursa » 28 ное 2017 17:22

Защото ми се стори необичайно, че проблем има на 2 и 3, а не при потегляне, например. Все пак, тогава има относително най-голямо и продължително "приплъзване" в съединителя. Освен това по трудно може да се обясни това
gpavlov написа:ИзточникЧесто пъти, ако продължа да се движа с натиснат педал на същата предавка в даден момент сякаш придърпва и рязко тръгва и започва да се държи нормално.

Как така - двигателя се е развъртал, оборотите са нараствали, скоростта не е нараствала - а значи приплъзването в съединителя се е увеличавало, коефициента на триене е намалявал и в един момент въпреки това приплъзването е изчезвало.
Auris Е15 Hybrid

gpavlov
Мнения: 5
Регистриран: 26 ное 2017 19:34
Репутация: 0
Местоположение: София

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот gpavlov » 28 ное 2017 20:48

Да, действително и мен ми е странно, че проблема става като загрее колата, пък и скоростите си влизат лесно. Но мненията ви са ценни на база на тях, реших да сменя съединителя така или иначе пък дано се оправи проблема. Но ще е на заплата, ще пиша дали се е решил проблема.
Последна промяна от gpavlov на 28 ное 2017 21:17, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12832
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот slowtraveler » 28 ное 2017 20:59

Огледайте и семеринги и т.н. - да не би да капе отнякъде масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1077
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив

Колата има проблем с ускорението като загрее

Мнениеот max-2 » 28 ное 2017 21:20

Има един маркуч на долната помпа на съединителя. Когато е частично запушен прави така. Обикновено е запушен едностранно, т.е. натискаш педала и после пускаш , но вилката се връща бавно. Получава се нещо като клапа в самия маркуч. Може би при потегляне работи нормално заради по- бавното отпускане на педала.
Carina E 4AFE LB, Citroen C5 X7 3.0 HDI
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта