Страница 1 от 2

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 31 Дек 2017 19:13
от superpav
Колеги на Авенсиса ми почнаха трудно да се включват предавките при студен старт, сякаш не си натиснал съединителя докрай, изтеглих гумената стелка назад, не е от нея. В топлото време не е давала ядове, взех я Август и като я обслужихме ми казаха, че скоростната кутия е сменяна и не е оригиналната. Взех я нов внос от Италия на Драгичево, Перник. 2.0 дизел 116 к.с. 2004 г. комби Т25. Дали ще се оправи само със смяна на маслото се надявам?

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 31 Дек 2017 19:54
от dokkito
Когато я обслужвахте сменихте ли маслото на кутията? Какво сложихте? Сигурни ли сте че съединителя наистина отделя до край? Възможно е горната помпа на съединителя да си заминава. Точно в студено време се проявява износването на помпата. Напомпете съединителя няколко пъти без да връщате педала до горе. Ако педала пропада и омеква това е причината.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 31 Дек 2017 20:30
от Kiki
superpav написа: като я обслужихме ми казаха, че скоростната кутия е сменяна и не е оригиналната.
Не знам каква друга скоростна кутия, която не е оригинална за този автомобил, може да са сложили, но, ако смениш маслото и сложиш добавка за скоростна кутия, има голяма вероятност да се оправи.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 31 Дек 2017 21:43
от miso25
Аз също като купих колата смених маслото на скоростната кутия (читаво масло съм сложил) и сега в студа втора ми влиза малко по-трудно. Оставя ли колата да поработи минутка нямам никакъв проблем. Просто иска малко да загрее. На старата кола на жената пак си искаше малко да загрее а колата си беше бензин и купувана на 10к км (почти чисто нова).

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 31 Дек 2017 22:54
от dokkito
На яриса трудно влиза втора под 0 градуса , но на королата го няма това. Двете кутии са с еднакво масло.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 01 Яну 2018 15:21
от superpav
Днес на топло време се включват нормално без забележки. Снощи в студа - с усилие всички предавки, но като угасих мотора си се включват нормално, а съм карал само 3 км, дори не успява да загрее мотора и трансмисионното масло, него не съм го сменял с първоначалното обслужване щото в Бг така е прието. Кутията просто не е фабричната, иначе пак трябва да си е оригинална, просто от някоя морга е взета вероятно. Ще видим нивото на маслото вдругиден и ще го сменя с оригинално, предложения за вида и марката колеги? bow.gif

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 01 Яну 2018 15:22
от iovkito
Щом ще го сменяш с оригинално - 2 туби от сервиза на тойота ще ти стигнат. Там знаят какво се налива.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 01 Яну 2018 15:25
от spiridoncho
С маслото не си правете експерименти ами си наливайте оригинално каквото е преписано. Всякакви Кастроли, мастроли и темподобни най-много да дадът ядове. Изглежда Тойотското си е с някаква добавка по подходяща за техните синхронизатори. Аз например съм с някакъв Кастрол GL4 подходящ уж за тази скоростна. Но при смяната някои симптоми се усилиха. Сипах добавка Хадо и нещата се подобриха. Взех че добавих и Polytron и тотално нещата с 3-та отшумяха, но пък втора изостри проблема с включването. Понякога се налага да я пропусна на студено, а на топло се изчаква около секунда - две при нормално каране. Сега обмислям някои ремонти, и ако преценя необходимостта от смяната на съединител, така и така скоростите са долу, ще сменя синхронизаторите на втора и трета, и сипвам оригинално масло. Повече експерименти няма да правя. Цената на Масло+ добавки надхвърля цената на Toyot-ското, че да си играя пак.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 01 Яну 2018 15:38
от iovkito
Точно така. Смяна с оригинално на 100-150 000 км , а вече което е решило да се троши , ще се строши.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 01 Яну 2018 16:26
от dokkito
Как може новозакупена кола дори да не и погледнеш маслото на кутията.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 00:48
от superpav
dokkito написа: Как може новозакупена кола дори да не и погледнеш маслото на кутията.
Е то не е като двигателното, няма какво да му стане, масово хората среден клас коли не са го сменяли никога, пък си има и датчици за понижено ниво на същото, няма как да се изпари, както и да е карана досега. Ще го сменям по всяка вероятност де, няма да се скъпим на триците я... :whistle:

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 03:05
от dokkito
superpav написа:
dokkito написа: Как може новозакупена кола дори да не и погледнеш маслото на кутията.
Е то не е като двигателното, няма какво да му стане, масово хората среден клас коли не са го сменяли никога, пък си има и датчици за понижено ниво на същото, няма как да се изпари, както и да е карана досега. Ще го сменям по всяка вероятност де, няма да се скъпим на триците я... :whistle:
Никой не може да ме обеди, че маслото на кутията не се сменяло често. Ти да не мислиш, че тая тойота е под 200000км.?
Ти си направил компромис до сега , даже нивото му не си проверил, вече ще го сменяш. За мен отношението ти е несериозно към автомобила, а той е като жженат. tooth.gif

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 09:02
от Karaboev
Колеги само ще кажа едно, работя в сервиз на Кия Моторс, на всички абсолютно всички нови коли след 2013г скоростните ръчни кутий са НЕОБСЛУЖВАЕМИ, нито се сменя масло нито се ремонтират, а се заменят.
Както и каза горе колегата си има датчик за нивото, маслото няма къде да се изпари, ако няма видими течове аз също съветвам моите клиенти да не бутат. От Германия е пристигнала колата на 400хил. и не е бутана никога кутията, ние я земаме и почваме да ровим и проблемите започват.
А до въпроса е нормално на студено да влизат по трудно все пак маслото се е по гъсто. А ако има проблем с "влизането" на някоя скорост или хъркане каквото и масло да сложиш няма да се оправи.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 10:03
от slowtraveler
Е да, но колеги многократно споделяха, че при използване на неоригинално масло са се появявали проблеми, и след връщане към оригиналното (май бе само 75W ? ) нещата са се оправяли...
Освен това при Тойота смяната на масло на скоростна кутия бе вписана в книжката - поне на Авенсиса ми бе вписано задължителна смяна на 75х.км....
С оригиналното масло не съм имал проблеми и при -28С... Влизаше си от раз..

Между другото и аз преди Авенсиса имах Опел, и там не се сменяше маслото...

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 10:23
от dokkito
Не може да сравнявате кутия 2017 г. с кутия 2006 г. Мотото на автомобилостроенето е друго вече... Аз на три Японски автомобила наливам трансмисионно масло неоригинално, а по спецификация. Първия автомобил го карах 80хил. км. Втория вече 40хил. Км. Третият тепърва започвам да му навъртам. При всички автомобили не съм имал проблеми с превключването на студено.