Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13515
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот slowtraveler » 02 яну 2018 11:13

Тя механиката не се е променила толкова за тези 10 години...
Интересното бе точно спецификацията на оригиналното масло - не съм се задълбавал в детайли но на пръв поглед имаше разлика - дори във вискозитетния клас имаше особености при маркировката на оригиналното масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1926
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 79
Местоположение: Добрич

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот iovkito » 02 яну 2018 11:23

Karaboev написа: Колеги само ще кажа едно, работя в сервиз на Кия Моторс, на всички абсолютно всички нови коли след 2013г скоростните ръчни кутий са НЕОБСЛУЖВАЕМИ, нито се сменя масло нито се ремонтират, а се заменят.
Както и каза горе колегата си има датчик за нивото, маслото няма къде да се изпари


Тук обсъждаме тойота , а не Кия. На тойотите с ръчни скоростни кутии в книжката пише , че маслото трябва да се сменя , дори и на тези 2018-та година. Аз датчик за ниво на маслото на ръчна кутия на авенсис не съм виждал. Относно ремонта - хубаво е , че си имаме човек , който може да ги ремонтира , защото ако трябваше да купуваме нови скоростни кутии , по-добре да си изхвърлим колите.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dokkito
Мнения: 298
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 30
Местоположение: Шумен

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот dokkito » 02 яну 2018 12:41

slowtraveler написа:Източник Тя механиката не се е променила толкова за тези 10 години...
Интересното бе точно спецификацията на оригиналното масло - не съм се задълбавал в детайли но на пръв поглед имаше разлика - дори във вискозитетния клас имаше особености при маркировката на оригиналното масло...

Тя механиката и устройството на кутията е почти еднаква , но планираното износване е факт в 21-ви век
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Karaboev
Мнения: 44
Регистриран: 09 дек 2017 07:55
Репутация: 11
Местоположение: Велико Търново

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот Karaboev » 02 яну 2018 12:55

Съгласен съм със всичко което пише в книжката на колата, но мислите ли че италианците са сменяли някога това масло за 15 години и са и на въртели четири-петстотин хиляди, как от днес за утре тази кутия ще се счупи, да не говорим че те на двигателното го карат по 100к. км без смяна, а и няма значение дали е Кия или Тойота или Форд, ръчните кутий са си на подобен принцип от 90 те години, просто защото няма какво да се усъвършенства.
То и книжката си пише да се сменя и спирачно масло, антифриза запалителни свещи и кабели(за бензина) и какво ли още не само и само сервиза за има работа и да нефалира.

dokkito
Мнения: 298
Регистриран: 01 юни 2013 09:34
Репутация: 30
Местоположение: Шумен

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот dokkito » 02 яну 2018 13:45

Първо не е спирачно масло , а течност, която е силно хигроскопична, а влагата е пагубна за системата.
Именно затова , че Италиянците не е...ат , затова всеки флуид е хубаво да се смени.
Тя гаранционно е обслужвана до 150 хил. км. , а от там нататък колкото изкарат.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13515
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот slowtraveler » 02 яну 2018 17:24

Karaboev написа:Източник но мислите ли че италианците


Ами моята кутия се счупи на 75х.км...
А за смяна на спирачна течност - коментирали сме го много... Личното ми мнение, базирано на опит и на вида на сменената течност е еднозначно - смяната не е загуба на време и пари...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 328
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 56
Местоположение: София

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот spiridoncho » 02 яну 2018 20:42

Karaboev написа:Източник........


Колега, при Kia скоростните може да са консуматив. Ще се въздържа от каквито и да е обяснения и ще кажа само едно. Една скоростна кутия има ли пробка, то маслото се сменя съгласно спецификация на производителя на определен от него интервал! Споровете са излишни!!!
А това, че автомобилостроенето върви към автомобили еднодневки е нормално. Все по често вървим натам щом колата навърши 5г да се пенсьонира. Тенденцията е да се вдига само пенсионната възраст при хората.
П.С. Дори и Италианците си обслужват навреме колите докато са в гаранция. Така че ако ще и 400хил да навърти докато е в гаранция маслото ще се сменя на определен интервал. Надали някой ще си рискува гаранцията за 200 евро колкото и да е немарлив.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Потребителски аватар
south
Мнения: 34
Регистриран: 09 май 2014 13:08
Репутация: 7
Местоположение: София

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Мнениеот south » 03 яну 2018 13:07

В книжката на колата няма ли раздел "maintenance data"? ermm.gif
Цитираното по-горе в темата оригинално масло 75W би трябвало да e Toyota Genuine Manual Transmission Gear Oil LV API GL-4 SAE 75W. Тънко, light viscosity, само 75W.
Също подкрепям, че ако ще се сменя, следва да е препоръчаното за конкретния модел автомобил масло от Тойота, те също мисля препоръчват проверка през определени километри и при нужда смяна.
Иначе при всички производители има такива опции за разредена смяна на консумативи, например някои оригинални гуми които карат по 80 хиляди. масла по 30 хиляди и т.н. Защото клиента като го офертират за нов автомобил му посочват - за периода на гаранция ще ти се наложи да сменяш масло, филтри и т.н., т.е. ето среден разход за обслужване на година, той гледа и при конкуренцията и това също влиза в избора на автомобил.


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта