[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
south
Мнения: 20
Регистриран: 09 май 2014 13:08
Репутация: 1
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот south » 10 ное 2017 10:01

Наистина много зависи от климатичните особености. В южните ни области е оправдано да се използват например лятно ориентирани всесезонни. Но там където редовно има сериозна годишна температурна разлика, изпечена лятото гума зимата ще разчита само на шарката. Винаги трябва да се кара с особено внимание, но в днешно време, особено в силно натоварен трафик понякога има изненади, защото не сме сами на пътя. В миналото нито МПС бяха толкова "на често", нито скоростите както днешните. Отделно качеството на гумите, особено от някои производители и/или заводи понякога е доста компромисно. Случвало ми се е да станат на яйце гуми на няма и година, без да са влизали в сериозни дупки. Но пък вече масово се минава на 16, 17 и нагоре размер, а там прошка с нарушени геометрия/баланс няма. Та дилемата какви и колко гуми винаги ще я има, за жалост...
Но и аз съм на мнение, че за малко километри всесезонните са нелош вариант. Така или иначе производителите все повече ще подобряват тези гуми. Където има пазарна ниша, ще има и предлагане и никой няма да иска да изостава. rolleyes.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12548
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 10 ное 2017 10:07

Съгласен съм, че не трябва да се прави аналогия с миналото - в края на краищата нещата се развиват... Да, карали сме на времето с галошките - спомням си добре поведението на колата. И как караш с 20км/ч при лед/сняг... Сега при същите условия спокойно си караш с над 40км/ч и контролираш автомобила...
Бяхме говорили за приоритетите - точно те са причина и за спора.
Просто някои хора не могат да приемат, че за един и същ проблем има различни решения. И при едни условия едното решение е по-правилно, а за други - другото решение ще е по-подходящо...
Затова за мен спорът всесезонни/зимни-летни приключи в момента, в който на първата есен всесезонните не ставаха за нищо. Това - при моята експлоатация. Кръстника ми май ги кара повече от 4 години... В никакъв случай не съм му приказвал, че е взел неправилно решение... Напротив - при неговите условия и аз бих взел всесезонни....
Ако Кашкая остане при мен още години, то със сигурност и за него бих се замислил за всесезонни... Ама при това темпо - навярно ще кара с оригиналните гуми и комплекта зимни гуми до бракуването му :)
За Джипа въпросът просто не стои - ще се кара с два комплекта и няма алтернатива... Защо ли няма всесезонни гуми моя размер?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 10 ное 2017 10:23

slowtraveler написа:Източник BOz, наистина прескачаш цели редове...

Не мисля. Всяка картинка и таблица съм погледнал и описал.
slowtraveler написа:Източник Всяка гума е известен компромис между противоречиви параметри...

Факт. Примерно една зимна гума ще е много по-добра в едно, ама заради това по-добра е по-лоша в друго. Едната ще има по-добър тракшън на сняг, пък няма да може да изхвърля достатъчно вода. Точно за това има и много модели зимни и летни гуми, от които всеки може да избира.
slowtraveler написа:Източник Да видя някъде тест за поведение на лед?

А ти? Ако си видял такива тестове, то сподели.
slowtraveler написа:Източник Да видя някъде температурата на снега (снегът променя много параметрите си при различни температури)... И т.н. и т.н....

Сигурен съм, че за тестовете са избрали такава температура на снега, която да е в полза само за всесезонните, а за зимните да е недостатък. Може би са тествали върху летен сняг, за да може в максимална степен да имат предимство всесезонните, заради конструкцията им. tooth.gif
slowtraveler написа:Източник Да видя някъде износването им? Да ти дойде на акъла, че със 2мм грайфер може да караш всесезонна гума лятото, ама зимата тя ще е станала на галош и ще трябва или да направиш компромис, или да я смениш по-рано отколкото би сменил лятна гума????

Предполагам, че винаги правят тестовете с чисто нови гуми. Или пак влизаш в конспирация, че да кажем взимат чисто нова всесезонна и зимна с да кажем 4мм грайфер, за да може всесезонната да има по-добро управление върху сняг. Знам ли...
Това е още един бонус реално погледнато. Ако решиш да сменяш всесезонната на 4мм грайфер, като при зимните да речем, тогава ще превъзхожда многократно стара лятната гума с 2мм грайфер.
Ами показах ти, още в горното ми мнение, че в конкретните модели от последната таблица, най-износоустойчивата гума из между всички се оказа всесезонна, а не лятна такава.
slowtraveler написа:Източник С два комплекта всесезонни би ли врътнал такъв пробег?

Най-вероятно лично аз да. Казвам най-вероятно, защото нямам статистика на която да стъпя. Ако ми дадеш един комплект, то ще ти кажа със сигурност. Дори само със зимни докато ги смъкна до 4мм грайфер пак е успея да мина около 100к км. Но лично аз карам много умерено, без да им упражнявам тормоз и за това казвам от моята градинка. И това го казвам защото на всяка смяна на гумите ми, то им измервам дълбочината на грайфера на 3 места и го записвам. И на база тази статистика предполагам, че дори и с два комплекта зимни гуми то пак ще го измина това разстояние. Да не говорим за летните, които ще се доближа до въпросните километри само с един комплект. Така, че нямам опасение в тази насока.
Пример моите зимни гуми (Нокиан) за 10к грайфера от 8.2мм съм го смъкнал на 7.7мм. Още им се вижда макар и бледо 8-цата върху грайфера (Нокиан си имат вграден "дъбокомер"). И ако не им "удариш" по един шублер, то на око се виждат като чисто нови. Така, че не ме мисли мен. tooth.gif

п.п. И този пример за Формула-1 е доста изтъркан. Примерно ти виждал ли си да карат на зимно трасе, което е покрито на места със сняг, на други с лед, на трети да минават през сух асфалт? Да не би тогава да се окажат и там най-добрите всесезонни гуми? Този пример най-често се използва от привържениците на бензиновите двигатели. Ама те на, взел си универсално решение, дизелов Джип, който може да го използваш във всекидневието, даващ ти универсални параметри, но не най-добрите във всяко едно отношение. Но ти върши работа. Точно като всесезонните гуми. stupid.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12548
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 10 ное 2017 10:50

Това за Нокиана не ме учи - и аз съм със зимен Нокиан (дори мисля да премина и на летен) :)
За Ф1 не е толкова изтъркан, ако не разглеждаш умишлено примера прекалено буквално. Виждаш, че за различните писти, условия и температури предлагат различен тип гуми... Като има гуми за екстремно мокро, 'всесезонни'/итермедия, твърди, меки и т.н...
Стане ли сухо - интермедията издишат, да не говорим за 'мокрите', дето свършват за единици обиколки на сухо... Или казваш - още във Формула 1 не са научили вълшебната формула за универсалните/всесезонни гуми?!
Това, че съм взел универсално решение според моите лични критерии, не значи, че това е идеалното решение... Идеално ми бе в Балкана по баирите... В завоите е МНОГО компромисно решение. В града- също... Понякога когато отивам из натоварени улички, предпочитам да взема Кашкая, защото е доста по-тесен и къс - лесно се намира място за паркиране.... Идеално решение няма.
Има компромиси - ако карах само по хубави пътища със завои - не бих предпочел Джипа пред Маздата например.. Тя си стоеше хубаво в завой, идеална возия по хубав път (плътна, 'залепваща' на пътя)... Но при нас случая не е такъв... Затова търсих друг компромис... Неидеален разбира се... Не бих се гонил с нисък лек автомобил в завои... Както и нисък лек автомобил не би влязъл там, където бих отишъл спокойно аз...

Същото е и при всесезонните гуми - те са плавния преход в редицата 'гуми за екстремно ниски температури'>'зимни гуми>всесезонни>летни за ниски температури>летни за високи температури.


Под температурата на снега имах предвид, че при например -30С снега променя структурата си. Приятели споделят, че се кара като по асфалт...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 10 ное 2017 11:51

Примера за Джипа ти не го дадох от страна на "джип" от от страна на дизел. Според много хора зимата не може да караш дизел, защото да кажем няма да може да запалиш. Или ако запалиш, то ще е компромис с вида на зарежданото гориво или допълнителни неща, които трябва да направиш. Ама ти да кажем не виждаш в това проблем, защото съвременните дизелови двигатели са достатъчно развити, за да нямаш масово проблеми и дизела да си е пълна алтернатива на бензиновия двигател за почти всеки случай.
Нещо главно пропускаш за Ф1 един основен факт, а именно, че при промяна на условията на пътя, то те се съобразяват с тези условия мигновено, в рамките на секунди.
Ама ние, нормалните водачи на МПС-та го правим това съобразяване 2 пъти в годината (най-често). До сега не съм видял някой да си носи 2-3 чифта гуми в колата и да сменя постоянно. Вижда асфалт - слага летните гуми. Да, но по-нависоко започва да превалява. Оп, сага силно "мокри" гуми. Да, ама изкачва Балкана и изведнъж попада на снегове. Спира и слага зимни гуми. Започва да спуска и т.н. и т.н. И в този момент отново виждаш, че всесезонната отново има преимущество, защото ще си подготвен за тези променливи условия, с които ние, обикновените водачи се сблъскваме постоянно на пътя и в този момент всесезонната гума отново би ни донесла реални предимства. Просто защото не сме на принципа на Ф1. drunk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12548
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 10 ное 2017 12:07

Честно казано не разбирам накъде дърпаш разговора....
Това, че за Ф1 е важно да реагират на минутата и да сменят гумите съобразно условията, не значи, че при нас - обикновените шофьори не трябва да се реагира спрямо условията за месец... Реагира се там, където условията го налагат...
Има ли вероятност да се появи сняг лед - слагаш зимните гуми, имайки предвид компромиса който правиш - започваш да шофираш по-предпазливо и на сухо (днес при обикновено спиране от около 10км/ч по сухи плочки пред офиса зимните ми гуми сработиха АБС, а с летните на това място НИКОГА не са плъзвали на това място).. Настане ли слънчево и топло време - слагаш летните. Зимните в такъв случай биха били прекалено голям компромис..
Дали можеш да изкараш зимата с всесезонни - разбира се... С още по-голям компромис, но ще я изкараш...
Дали ще изкараш и лятото - да... Там дори компромисът ще е още по-голям, защото тънките ламели, които са жизнено необходими за 'зимната функция' не се държат добре при повърхности с голямо сцепление...
А дали ще си носиш резервни гуми - зависи от конкретните условия - някои си носят гуми за кал, когато ходят по такива места... А с гума за кал не е много комфортно (и безопасно) по асфалт...

Наясно ли си какво е всесезонна гума?
Това, което съм виждал като разлики от зимни и летни гуми е:
1. Липсата на големи цели гумени блокове и прекалено големи надлъжни канали спрямо летните
2. По-дебели ламели от 'прекалено зимните' зимни гуми (летните въобще нямат такова насичане/ламели), в опит да не се загуби прекалено много сцепление зимата, но да се спечели известна 'твърдост' за лятото...

А за дизела - той е допустим компромис за нашите ширини. При студените краища май не го тачат много и си карат на бензин... Защо в Казахстан почти не карат дизели? Бензин също почти не зареждат - отново опираме до различно решение в зависимост от локалните условия - това, което се опитвам да обясня толкова мнения поред...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 10 ное 2017 12:24

Мисля, че доста добре си ме разбрал на къде "дърпам" разговора според твоите думи.
А именно, че за масовия потребител всесезонната гума ще му даде абсолютно същото усещане като за зимна или лятна гума, без да усети никаква разлика между двата вида през съответния сезон. Това искам да кажа.
А ти все визираш над тези състояния, пред които ляна или зимна ще е по-добра, с което аз съм съгласен генерално.
И пак гуми за кал, формула едно, а ти си караш просто джипа, който с 10км/ч не може да спре. А ако беше с всесезонни, нямаше да имаш този елементарен проблем, защото си бил с универсална гума дори за плочки. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12548
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 10 ное 2017 13:04

Да, но както споделих по-рано, съм пробвал всесезонни, и след първия свършил комплект установих, че за мен два комплекта гуми са по-добрият избор... Като преимуществата са:
1. Поведението им е по-добро във всеки сезон, в който ги използвам, защото са проектирани само за него.
2. Цената ми излиза по-ниска, защото всесезонните ги свършвам на под 30х.км (и то втората половина - лятото), докато с комплект зимни и летни изкарвам над 100х.км... (т.е. с два комплекта всесезонни изкарвам 60х.км, а с два комплекта зимни/летни изкарвам 100х.км...)
Недостатъка - да, не слагам всеки сезон нови гуми.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 10 ное 2017 13:37

И предполагам тази проба е била преди години, когато гумите не бяха на такова ниво, каквито са в момента.
Понеже реших да видя най-слабата част на всесезонните към днешна дата ако ги сравним с летните, а именно спирането на сухо.
Най добрата гума за сухо спиране според Ауто Експрес за летните е именно Дънлоп.
Сравняваме теста на всесезонните и виждаме, че летния Дънлоп спира със 7% по-добре от най-добрата всесезонна. До тук нищо ненормално. Както очакваме е нормално за летните, заради монолитните си блокове да имат по-добро поведение.
Но изведнъж се заглеждаме в резултата на летните гуми и какво да видим от 4 позиция надолу всички летни гуми изостават точно с толкова, колкото и всесезонните.
Това е едното от доказателствата, че съвременните всесезонни гуми са абсолютна алтернатива на летните гуми, особено при типичните летни дисциплини. И това само за едното спиране. А какво става като падне дъжд? Ами масово всесезонните са по-добри от летните.
Абсолютно същото положение е и със зимните гуми.
Баси, тук още по-яко. Да биеш типично зимна гума върху типично зимно условие (сняг да речем), то нещо не е наред. Примерно зимата ако искате да спрете върху снега, за да не ударите предния, то излиза, че по-добре да сте с всесезонни гуми, в сравнение с най-добрата зимна гума на тестовете (ТС860). А ако пък закъсате в преспите и искате тяга, за да излезете то какво? Пак е по-добре да си с всесезонна. Колко яко.tooth.gif
Значи излиза, че ако изберем добра всесезонна гума, то и из между летните, и измежду зимните то няма да е на последно място, а ще е в масата от съответната представителна извадка за съответния сезон.
Което само потвърждава моята теза, че всесезонната е абсолютна алтернатива и за лятна, и за зимна гума, без огромните компромиси, които трябваше да се прави преди години. И чрез съвременните компоненти, то и дълголетието им е гарантирано, съизмеримо почти с летни гуми.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12548
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 10 ное 2017 14:47

Хахаха... Разбрах те - според теб всесезонните гуми вървят напред и навсякъде се представят по-добре от съответната специално пригодена за условията гума :)
А специално разработваните за определените условия гуми на същия производител не се развиват и се представят все по-лошо и по-лошо worthy.gif
Доообре - остани си на това мнение :whistle:
Между другото - продължавам да смятам, че просто не вникваш в това, което ти казва теста.. Не се знае коя точно гума е ползвана за конкретен параметър... Така, че съответно тази графа може да се ползва като някакъв общ, и неуточнен ориентир...
Сега е добре да оцениш и това, че всесезонната гума също има характеристики към какви условия е насочена - дали към по-зимни или към по-летни условия... Ако вземеш лятно насочена - ще се представя добре на сухо, но ще страда зимата... И обратно ... Нищо учудващо няма в това...
Ето още един тест, който доста ярко изразява горното: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

А сега може да развием спора и кое е по-добро - ALL SEASON Tires или ALL WEATHER TIRES, щото по накои краища доста ги различават - кое от тях е всесезонната гума ? :)

Колко комплекта всесезонни гуми си въртял досега? :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 10 ное 2017 15:11

slowtraveler написа:Източник Колко комплекта всесезонни гуми си въртял досега? :whistle:

Лично аз 0. Но покрай мен доста колеги вече са с всесезонни и който е минал на такива май няма да се върне на 2 комплекта.
slowtraveler написа:Източник Разбрах те - според теб всесезонните гуми вървят напред и навсякъде се представят по-добре от съответната специално пригодена за условията гума :)

Не според мен. Аз съм никой и нямам никакви условия за тестовете. Но според тия, които правят тестове, не еднократно са констатирали, че зимната тяга не просто не става, а в често случаи е над зимната гума (виж и конкретния тест, който пуснах в предишното си мнение). Ако мислиш, че лъжат, чувствай се свободен да им пишеш и обвиниш в нещо. :thumbsup:
И ако се върнеш назад в писането, то не еднократно ще видиш, че аз никога не съм твърдял, че са по-добри, а че не отстъпват и са абсолютна алтернатива, без огромните компромиси, каквито ти се опитваш да ги изкараш, но всички тестове те оборват. Лично аз предпочитам да гледам цифрите и да се доверявам на тях. Да вярно е, че цифрите могат да бъдат манипулирани и ако стъпим на някаква конспиративна теория, то може да допуснем, че много организации, които имат възможност за тест и пускат резултати, то те са се наговорили да пускат относително еднакви резултати от техните изследвания, увеличаващи представянето на последните всесезонни гуми.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12548
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 10 ное 2017 15:14

Я тогава да видим какво пишат производителите за целта: https://www.bridgestonetire.com/tread-a ... ason-tires

За 'всички тестове ме обороват' - странно мнение... Всъщност така както си започнал разговора - нещо нормално за твоите изказвания :) Т.е. когато нещо е в полза на тезата ми се смята за нормално, а когато даден параметър при конкретен тест е в противоречие - 'ме оборова на всички тестове' :) Я пак отново от начало, че нещо се объркАх :)

А за приятелите ти със всесезонните гуми - попитай ги колко километра врътват с комплект.. :whistle:
Това кой 'е смятал да мине на всесезонни' важи ли като крайна инстанция? Защото аз ти казах защо СЛЯЗОХ от всесезонни и преминах на два комплекта...

Реално всесезонните гуми наистина се представят най-добре на мокро - логично защо.... Останалото е прах в очите... И да - добър компромис са ако не въртиш много километри, защото дават приемливи показатели при противоречиви условия, и с които можеш да се примириш при малко километри... Ако въртиш повечко километри, започват да се появяват негативите - по-бързото износване (по-меки смески заради зимните параметри), компромисното поведение и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот BOz » 10 ное 2017 15:35

slowtraveler написа:Източник А за приятелите ти със всесезонните гуми - попитай ги колко километра врътват с комплект.. :whistle:

Двама колеги преминаха на всесезонни, под моето мнение. Ще дам ъпдейт след време, щом искаш да знаеш.
И двамата са от Благоевград, а работим в София. Демек на седмица навъртяват по около 1200км. Ама понеже пътуват "споделено" то средния им километраж само да идват на работа се пада по около 600, или 2400км на месец. Единия колега е с Мишлен на около 30к към момента. Ще видим кога ще ги смени и ще ти споделя.
Този, който е с Мишлена в момента изхвърли Конти ПремиумКонтакт 5 на 64к и на 2мм. Просто за протокола.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

dimkaraganchev
Мнения: 168
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 14
Местоположение: гр. Сопот

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот dimkaraganchev » 10 ное 2017 19:13

slowtraveler написа:...Колко време ти издържаха лятото всесезонните гуми? Два сезона успяваше ли да ги въртиш, или на втората зима вече бяха на границата за зимни?..

Издържаха 4 сезона или по около 40-45 000 км. Но след 2-я сезон ги въртях пролетта и есента. Гумите бяха Vredestein Q2 и Hankook Optimo 4S H730 и нямам спомен да "Свириха и мляскаха на всяка маркировка в жегата".

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12548
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

[Зимни Гуми] 2015-2018 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Мнениеот slowtraveler » 10 ное 2017 20:10

Моите 'мляскаха' само в големите жеги...
Сега гледам на служебната - 67х.км летните / 53х.км зимните (зимните въртяни и едно лято - бяха жалка картинка накрая въпреки, че в началото на лятото си бяха ОК)..
Но зависи и от автомобила де - на Джипа сега гледам с летните съм изминал 50х.км, но вече ще ги хвърлям... На маздата оригиналните летни бяха наближили момента на пенсиониране (но още бяха в нормите) като продадох автомобила - 72х.км летните и 28х.км зимните гуми (зимните имаха още хляб)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Окачване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост