Страница 3 от 10

Публикувано на: 06 Дек 2010 17:13
от AAF
Малиии верно ме вдигнахте на роги! biggrin.gif
Пробвах я - няма проблем. На лед си се държи много добре. Пробвах да я врътна, ама както се досещате не успях :whistle:
Разликата е 2 см. - все едно съм сложил отпред по-стари, а отзад по-нови гуми...
Пък и аз я карам само на асфалт и то предимно извън града.

Публикувано на: 06 Дек 2010 18:50
от AAF
Пичове и дами, Вие бяхте прави, а аз грешах!!!
Тракшъна верно се побърка! Ама що чак сега??? През почивните дни карах около 300 км. и не се обади!!!
Голяма глупост! Има една много правилна поговорка "Лаком г*з кръв се*е!".
Ами к'во да кажа... човек се подлъгва, че нещо ми излиза по-евтино и като не се замисли в първия момент го купува два пъти. Аз съм си виновен. Ще карам с изключен тракшън докато сменя 225-те...
Друг път първо мисля, после пиша и чакам мъдри съвети и тогава правя осъзнати глупости. biggrin.gif
А бе разбирам да съм някой хептен неграмотен, ама не съм! Да ви кажа първо не помислих и второ и да ми беше минало през ума нямаше да повярвам, че 20 мм ще окажат влияние на тракшъна.
Айде признавам си. Няма смисъл да ме сдъвквате повече. Взех си урока.
:thumbsup:

Публикувано на: 06 Дек 2010 20:47
от gh0s7r1d3r
AAF написа:Пичове и дами, Вие бяхте прави, а аз грешах!!!
Тракшъна верно се побърка! Ама що чак сега??? През почивните дни карах около 300 км. и не се обади!!!
Голяма глупост! Има една много правилна поговорка "Лаком г*з кръв се*е!".
Ами к'во да кажа... човек се подлъгва, че нещо ми излиза по-евтино и като не се замисли в първия момент го купува два пъти. Аз съм си виновен. Ще карам с изключен тракшън докато сменя 225-те...
Друг път първо мисля, после пиша и чакам мъдри съвети и тогава правя осъзнати глупости. biggrin.gif
А бе разбирам да съм някой хептен неграмотен, ама не съм! Да ви кажа първо не помислих и второ и да ми беше минало през ума нямаше да повярвам, че 20 мм ще окажат влияние на тракшъна.
Айде признавам си. Няма смисъл да ме сдъвквате повече. Взех си урока.
:thumbsup:
Нищо де, човек се учи докато е жив :) Аз като взех версото, явно някой беше обрал хубавите гуми, щото отпред беше с 205, а отзад с 225 регенерат, даже едната се оказа, че има и вътрешна гума. Карах я само 2 дни така и затова знаех, че ще имаш проблем. Ама не е толкова фатално. :) То и аз сега не съм с точния размер - сложих 215, вместо 205, ама поне и 4те са еднакви.

Публикувано на: 07 Дек 2010 03:06
от Bass_Man
На тракшъна въобще не му пука какъв е точния размер на гумата той отчита само разликите в сцеплението/оборотите на колелата. От там нататък вие си правете сметка .

Публикувано на: 07 Дек 2010 14:07
от scorpion
Според мен идеята да се кара с изключен TRC не е добра.
Така или иначе извода е ясен: съвремените автомобили с TRC, CSV ... XXX, YYY ... XXL biggrin.gif изискват да се поставят еднакви като размер гуми и джанти (както е предписал производителя) и модел на двата моста.

Темата беше хубава !
Поздрави !

Публикувано на: 07 Дек 2010 14:11
от slowtraveler
Разликата в размера на гумите влияе не само на TRC, но и на АБС...
При различен размер на гумите на един автомобил, АБС може да сработи внезапно (или по-рано), и да промени на баланса на спирачките (ABD) в неизгодна посока..

Публикувано на: 07 Дек 2010 15:00
от AAF
Ъхъ тъй-тъй... Прибрах я в гаража и в събота я преобувам - Зимни Дънлоп 205/50/17 навсякъде rolleyes.gif
Ама да ви кажа не съм единствения рог дето го е направил това с гумите biggrin.gif - вчера в гумаджиницата видях един Пасат 6-ца с подобна комбинация, само че летни /беше дошъл да ги смена/. Пича каза че на него не му създавало никакви проблеми, а карал така от април месец... ха сега де!

Публикувано на: 07 Дек 2010 15:12
от mitoko
маниго тоя ПАСАТор rolleyes.gif

Публикувано на: 07 Дек 2010 19:11
от gh0s7r1d3r
Той може и да не е имал активна система за безопасност, а ако е имал, значи това е показателно колко страхотно работи тая система при ВАг

Публикувано на: 07 Дек 2010 21:28
от AAF
Сичко си имаше Пасатора!!! Даже повече от мойта тойотка!
Ама ха де...

Публикувано на: 07 Дек 2010 21:57
от slowtraveler
Имайте предвид, че системите също имат заводска настройка на 'чувствителност'...
Авенсиса ми имаше прекалено чувствителен АБС (нямаше ТRC или VSC)- сработваше под път и над път, докато системите на Астричката преди това и сега Маздата позволяват значително по-голяма свобода преди да започнат да се намесват...

Публикувано на: 07 Дек 2010 22:55
от digitalpr
И аз съм забелязал, че ABS-а сработва ненужно рано. Случвало се е да спирам малко по рязко но напълно контролирано, а той да се включи доста преди това да е нужно. Малко дразнещо.

Публикувано на: 08 Дек 2010 00:02
от milenchevm
добре де защо не вземеш алтернатвен размер. аз например за моя авенсис си взех 185/65/15 хем по теснички за зима хем само 4 мм по-високи в радиус.

Публикувано на: 08 Дек 2010 12:24
от scorpion
Предполагам, че системите се настройват след многократни изпитания и в зависимост от редица важни компоенти участващи в алгоритъма/ите под които работи компа на автомобила, в частност за системите за сигурност и контрол на автомобила.

Може би колегата съжалява, че автомобилът му не позволява да се кара с различни по размер и шарка гуми на отделните мостове но съм убеден, че не само при Тойота това е изискване но и при другите производители (едва ли и групата ВАГ) са изключение.

Публикувано на: 08 Дек 2010 15:05
от slowtraveler
Нямах предвид, че не трябва да се кара с 4 еднакви гуми....
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е да си с 4 еднакви гуми, за да сработват системите за сигурност максимално добре.
Но имах предвид, че някои настройки позволяват по-голямо плъзгане (сработват по-късно) и затова са по-толерантни към известни разлики в размери на гумите.
Докато при Авенсиса (поне моя бе така) АБС сработваше при най-малката разлика във въртенето на колелата (например АБС сработваше при влизането на гума в неравност, като при обхождането на неравността гумата си променя скоростта на въртене, дори въобще да не е приплъзнала)....
Та при такива 'нервни' настройки такава система би била много по-взискателна към еднакъв размер на 4-те гуми, докато друга, 'по-свободна' система може да не сработва при такава разлика в размера, и съответно да не дава грешка....